Hoofdsponsor

1/35 M4 Sherman[WIP]

Debart

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
5.796
M4 Sherman.

Ik ga proberen de M4 Sherman te maken, even iets anders dan warhammer.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Succes en veel plezier met deze Bart !
 
Ok Bart verandering van spijs doet eten zegt men , ben heel nieuwsgierig hoe u het er vanaf brengt , u kennende zal dat weeral knap zijn
Suc6 makker
 
Bart heel veel succes met deze, er is denk nu geen tak van bouwen meer, die je niet heb gedaan?
 
succes en veel plezier hiermee Bart.
 
Bedankt mannen, heb een begin gemaakt.

attachment.jpg
 
Mooie kit. Succes met de bouw.
Het is dat ik er de tijd niet voor vind, want zou ook nog wel eens een tank willen bouwen. Paar jaar terug wel nog even World of Tanks gespeeld op de Playstation :).

Ik volg deze alvast verder mee.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) met Tapatalk
 
Bedankt Ken, ondertussen wat verder gegaan, de rupsen roest e wat geschilderd.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bart, als deze rupsen aan de onderkant ook plat zijn, dan zijn het er met rubberblokken. Hopelijk is het nog een dryfit, want er zit meestal niet veel roest op een track omdat die geregeld afgeschuurd raakt.
 
ging net zeggen, deze staat al een hele poos stil. De vlakken op de eerste foto zijn inderdaad rubber, wat niet zo snel roest eigenlijk ;-).

De binnenzijde was het dacht ik ook, en daar baseer ik me op het volgende voor:

http://shermantracks.com/catalog/skeleton.html

Daar kan je beter tussen de tanden een blinkend zwart spuiten, om de wrijving met de wielen weer te geevn, daar kan je dan later nog een stoflaagje over doen om het terug te dringen.
 
Hoeba, met die tracks heb je overdreven Bart.
Zoals hierboven aangehaald zijn de buitenblokken in rubber. Je kan je roestkleur behouden als basis maar zou je toch aanraden de niet rubber oppervlakten te schilderen in Tracks' Primer (Vallejo Panzer Aces 304). De rubberen blokken zou ik schilderen in Dark Rubber (Vallejo Panzer Aces 306) of enige navenante kleur afhankelijk van wat je in huis hebt.
 
Bedankt voor de tips. stond ik niet bij stil, heb het nu donkerder gemaakt met citadel verf, zie foto.

attachment.jpg

attachment.jpg

en wil nu de rechthoekige stukken van de rups met dit gaan schilderen

attachment.jpg
 
Veel beter Bart wat niet uitsluit dat je het nog beter kan maken door onder andere in het midden van de binnenzijde van de track een donkerder kleur zwart aan te brengen daar waar het rubber van de loopwielen loopt, zie bericht Silenoz.
Tevens kan je aan de zijkanten van de tracks wat zilver of wat grafiet van een potlood aanbrengen om de slijtage door contact met de grond weer te geven.
 
Hoi Erwin,

sorry, maar ik snap niet goed wat je bedoeld

Veel beter Bart wat niet uitsluit dat je het nog beter kan maken door onder andere in het midden van de binnenzijde van de track een donkerder kleur zwart aan te brengen daar waar het rubber van de loopwielen loopt, zie bericht Silenoz.
 
De rubberen loopwielen lopen over een bepaald deel van de binnenzijde van de track. Dit brengt slijtage van het rubber met zich mee en dat zie je dan als een donkere band in de binnenzijde van de track. Die band is slechts zo breed als de loopwielen.
Beschouw het als een bandenspoor van een auto of een truck dat je kan zien op een wegdek.
Je kan dus dat rubber spoor weergeven op de track in een iets lichtere kleur als dat je het rubber van de loopwielen geschilderd hebt omdat het hier om slijtage gaat.

Hoop dat dit iets duidelijker is.
 
Duidelijke verbetering Bart , ziet er een stuk realistischer uit zo, je bent goed bezig.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan