Hoofdsponsor

1/48 Caterpillar No12 Motor Grader [wip]

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
De kit is binnen.

Unboxing van de kit

Kleur wordt Geel

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu even bezig met de aparte zakjes leeg te maken en netjes neerleggen
 
Mooie Aris en weer een uitdaging.
 
Wow ferm kitje maar wel een rare manier van inpakken he
Geel een moeilijke kleur om te spuiten eerst alles wit spuiten anders lukt het niet
Suc6 Aris , ook weer de moeite om te volgen
Marc
 
Zal weer een specialleken zijn als ie af is, veel succes.
 
Interessant project en voorzichig met de hars he... best deze in of met water bewerken om de vezels en het (‘giftige’) stof niet in de lucht te laten komen.
 
Pascal en Erwin dank voor de aanmoediging. Marc ook dank, de kleuren, er zijn 3 uitvoeringen, (1) Olive drab en decals op bepaalde plaatsen, (2)Olive Drab en ook decals en (3)Deep Yellow. Door na te zoeken kom ik op een ral nummer uit. Standaard voor het Amerikaanse leger en dat is Ral 1003 te vertalen naar Vallejo 71.135. Met een FS kleur nummer.
Roy uiteraard, ga ik heel voorzichtig om met het harsproduct. Daar wijs ik ook iedereen op, maar met plusmodel die alleen in resin maakt heb ik toch een soort haat-lefde verhouding. Vanavond alle foto's binnen gehaald op ftp://92.62.226.5./Navod/



attachment.jpg
 
Het is toch altijd wel leuk als ze er zo'n fotoserie bij doen.

Nu ja, bewezen is daarmee dat uit die zakjes een mooi model kan worden gemaakt. Het kan nog een hele uitdaging worden om 'm zo mooi te maken als zij hebben gedaan. Ik vertrouw je dat wel toe en wens je er in elk geval veel succes mee. Eerst de dieplader-combinatie af?
 
Roy, die maak ik eerst af, maar tussen wash en al die dingen, weet ik niet te omschrijven. Terwijl alles droogt, maak ik mijn airbrush extra schoon, rook een sjekkie, lees een boek. In de wachttijden met deze begonnen(dryfit) In ieder geval de dieplader komt niet op de onafgewerkte plank
 
Met deze nu echt begonnen. Mijn eerste actie was, alle onderdelen op een wit papier verspreiden en controleren, of er giet problemen zijn of afgebroken onderdelen door de manier van verpakken. Op foto 1 is het zakje te zien met de meest defecte onderdelen, deze was ook echt volgeduwd. Hier is het probleem bij de tandwielkrans, op 12 uur mist 1 tand en is een luchtbel voor in de plaats gekomen. Bij de spreu met 10 ploegtanden zijn er 2 half afgebroken. Deze is/zijn inmiddels gerepareerd. Iets om rekening mee te houden als de zaag erin gaat. Dit zijn dan de onderdelen, welgeteld 159.

Uiteraard ga ik het niet doen met een mes, maar met mijn grote vriend de JLC zaag, ook van plusmodels. Bij een 1/48 project alleen met de bovenste rij tanden.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg



[/img attachment.jpg



attachment.jpg
 
Perfect tooltje voor Resin onderelen te zagen/versnijden, succes alvast
 
zo te zien wel wat op kuiswerk aan, maar ben zeker nieuwsgierig naar je verslag.
 
Peiper, Ron Silenoz, Marc dank voor de aanmoedigingen.
Het zaagje ik zie op de reclame dat er metaal mee gezaagd kan worden, toch ben ik huiverig om dat te doen. Niet dat ik veel met metaal werk...

De eerste update, alle delen hebben een bad gehad, er zat behoorlijk wat poeder of gietmiddel aan.
Nu staat het dragende deel van het chassis in elkaar. De reductie bak naar de wielen en de motor is geplaatst.

Het chassis heb ik loodlijnen/draden voor gespannen en zo in elkaar gemonteerd, en ontstane naden direct weg gewerkt. Daarna was het de beurt aan reductie en de overbrenging naar de motor. Hier is het enige vaste deel, het draaibare deel van de wielasdoorvoer. Voor de rest blijft de motor in zijn geheel zo hangen en kan meebewegen/kantelen met verschil in hoogte van het terrein. Neem ik aan want nergens kom ik nog een tweede vaste draagsteun tegen. Met veel dryfitten en ook het vervolg delen erbij gebruiken, ben ik tot het resultaat gekomen dat deze nu definitief gemonteerd is in het chassis.

Alles bij elkaar lijkt het niet veel maar toch een 12 uur werk

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er recht uit. Beter dat het er makkelijk en snel uitziet en dat je er 12 uur mee bezig bent geweest, dan... tsja, dan dat je er 3 uur mee bezig bent geweest en het lijkt dat je het in een kwartier in elkaar geflanst hebt.
 
Goede start Aris.
Jaren geleden heb ik eens een fotoshoot gemaakt van zo een machine, zal eens kijken of ik die foto's nog terug kan vinden. Meen dat daar een Hercules motor in stak zoals bij veel zware US trucks, daar zal je wel details van kunnen vinden op het net.
 
Mooie basis, zoals Roy aanhaalt, beter veel tijd hierin steken dan...
 
Hey,

Mooi ding en altijd iets speciaals.... ik volg.
Inderdaad die zaag kan je gebruiken voor metaal, koper, enz..., en dit met de kleine fijne vertanding, de grovere vertanding gebruik je voor ‘zachtere’ materialen zoals plastiek, resin, enz...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan