Hoofdsponsor

1/35 M274 Mechanical Mule (Rebuild)[WIP]

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.341
Vind dat ik goed op dreef ben en dat zou ik zo willen houden ook en dus daarom een nieuwe oude opentrekken.
Oud, wel ja, want uit de Heritage Collection en zal dus een rebuild worden van 2 Mechanical Mule's, 1 zonder en 1 met een 106mm recoilless rifle.

Vind het grappige karretjes, heel karakteristiek door de schuine plaatsing van het stuurwiel. Was er ooit aan begonnen maar was zo verstandig om ergens een wiel te verliezen. Dank zij een clublid werd een origineel kitwiel enkele malen hergoten in resine en nu kunnen we weer aan de slag.

attachment.jpg

Boxart

attachment.jpg

Instructies

attachment.jpg

De onderdelen zoals ze er nu bij liggen,

attachment.jpg

De Eduard PE set die we natuurlijk 2x hebben

attachment.jpg

PE instructies.

Het beloofd in ieder geval een werkje van veel opkuis en vervanging te worden.
 
Interessant, zeldzaam project! Ik zet m'n forum-TomTom weer aan.
 
Heel veel succes ik volg mee
 
Is inderdaad er een die niet vaak voorbij komt.
 
Erwin stomme vraag misschien , waren die karretjes gemotoriseerd ? Waar zat dat motortje dan ? Leuk ding
Suc6
Marc
 
Dank voor de interesse, is inderdaad een raar beestje, heb het nog maar 2x op een evenement gezien waar ik dan natuurlijk de nodige foto's genomen heb.
@ Coachke: ja Marc, die zijn gemotoriseerd, de motor zit achteraan onder het laadplatform. Als je kijkt naar de foto met de onderdelen kan je het zien aan de rechterzijde van de bovenste Mule. Zal bij de montage er wel voor zorgen dat hij beter zichtbaar is.
 
Eerste werken: opkuis chassis, weghalen stukken + opkuis.

attachment.jpg

Vandaag de chassisdelen opnieuw geplaatst en eerste PE van de update set aan de motor.
 
heb deze gemist en het valt mij op dat vietnam oorlog weinig voorkomt in de modelbouw.
Volg met aandacht
 
Hoe klein ze ook zijn, er is redelijk wat herstelwerk aan de beide voertuigen.
Voordat het beschermende frame over de motor kan geplaatst worden moet die eerst geschilderd worden want anders kan je er niet meer bij.
Als basis een olijfgroene primer van Vallejo over de volledige onderkant. Afgaande op foto's werd de motor gewoon groen meegespoten.
Daarna de gehele onderkant + motor voorzien van MIG P031 Vietnam Earth pigment poeder. Een Mule had geen wielkasten of spatlappen dus had stof en modder vrij spel.

attachment.jpg

Het linker model heeft ook al een MIG Dark Wash gekregen, het rechtse niet. De wash fixeert het poeder en verliest daardoor een beetje zijn effect waardoor waarschijnlijk een bijkomende wash nodig zal zijn.
 
Deze ezeltjes hebben een tijdje op non-actief gestaan maar we zijn er terug aan begonnen.
Nu de onderzijde grotendeels afgewerkt is, tijd om de bovenzijde te verfraaien en hiervoor gebruiken we niet alleen de PE set maar trachten we ook zoveel mogelijk origineel materiaal te recupereren.

attachment.jpg

De meer handigen onder ons zouden met redelijk gemak het gehele buizenframe kunnen vervaardigen uit metaaldraad of dergelijke maar ik wil zoveel als mogelijk de onderdelen uit de kit hergebruiken.

attachment.jpg

De zetel geniet in ieder geval al van veel verbetering en er komen nog gordels op ook.
 
De eerste Mule staat op zijn wielen.

attachment.jpg

Deze moet nog het terugstootloze kanon krijgen, de andere zal een gewone transportversie zijn.
 
Ziet er al heel mooi uit
 
Weer het bekijken waard , raar vervoermiddel maar leuk om te zien
Echt op zijn Erwin's gebouwd knap gedaan
Marc
 
Ziet er zeer geslaagd uit.
 
Grappig bakje, wel nog gevaarlijk met zo'n recoilless rifle er op...
 
Hey,

Je kunt ze samen presenteren, de ene met kanon en da andere met de kisten munitie erbij...., is maar een gedacht he... :)
 
Door omstandigheden buiten mijn wil nog niet veel kunnen doen deze week maar denk dat het terugstootloze kanon nu toch zijn upgrade gehad heeft.

attachment.jpg

Zo was het na het demonteren,

attachment.jpg

en zo staat het er nu bij. Ook 1 granaat werd voorzien van een metalen mantel.

Hopelijk vanaf morgen de tweede Mule verder afwerken.
 
Goed op weg hé Erwin , je maakt ons nieuwschierig naar de volgende update hoor :)
 
Mooi resultaat en volg met aandacht.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan