Hoofdsponsor

1/35 M274 Mechanical Mule (Rebuild)[WIP]

Vandaag eindelijk nog eens wat tijd gekregen om aan deze beide Mule's te werken.
Eerdere pogingen waren geëindigd met het herstellen van breuk na breuk bij zoverre dat het een oude aap zou verveeld hebben.

De onderzijde was reeds eerder gespoten en verweerd, de bovenzijde werd geschilderd in Vallejo Olive Green Base gevolgd door AK4013 USMC Forest Green uit hun Vietnam set. Hierna werd een MIG Dark Wash aangebracht, redelijk ruw en dan opgedept.

attachment.jpg

attachment.jpg

De wash was nog niet droog toen deze foto's genomen werden. Het kanon staat nog in dryfit.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het is ook de bedoeling dat de Mule's voorzien worden van een lading. Minstens 2 raketten in hun verpakking voor de 106 en de platform versie zou ik voorzien van enkele jerrycans en ration boxes.

attachment.jpg

Nu nog zoeken/vinden en het geheel aan elkaar aanpassen.

Als er tijd is zal ik trachten morgen enkele buitenfoto's te nemen van beide voertuigen.
 
Hey,

Komen uit tezamen, ben benieuwd naar de buitenfoto’s...
 
Mooi koppeltje :D
Ben ook benieuwd naar de eindfoto's ;)
 
Laat komen die mooie werken ook ik ben benieuwd naar het vervolg.
 
Ben niet echt tevreden van de buitenfoto's maar ze geven een beter idee van het gebruikte USMC Forest Green groen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ondertussen toch nog een beetje verder gewerkt en beide Mules zijn bijna afgewerkt. Niet spijtig want het jeukt om nieuwe projecten te beginnen.

Enkele foto's maar ook hier niet tevreden met de belichting.
Ter herinnering, de Mule's zijn nog niet afgewerkt, de uitlaat moet nog herschilderd worden en een paar retouchkes hier en daar.

attachment.jpg

attachment.jpg

De cargo versie moet nog enkele jerrycans krijgen.

attachment.jpg

Voor wie wil weten hoe groot deze 1/35 bouw is

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog kijken om decals te vinden in de spares box.
 
Voorshands al een ten minste aannemelijk resultaat.
 
Hey,

Ja, ziet er toch goed uit.
Maar ik ken het gevoel, je ziet altijd meer (fouten) of iemand anders aan je eigen model, vandaar dat ik ook altijd twijfel...
 
Zo te zien is het toch al een mooi resultaat.

.. Maar ik ken het gevoel, je ziet altijd meer (fouten) of iemand anders aan je eigen model, vandaar dat ik ook altijd twijfel...

Hier van't zelfde :8
Ik zie ook telkens zaken die nog anders/beter kunnen aan mijn modellen. Met als gevolg het gevoel dat een model nooit "af" is...
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb geen passende decals gevonden in de spares box en hiermee is voor mij is de bouw gedaan. Nog wat attributen aangebracht en de laatste foto's genomen.

Ben ik blij dat ik de restauratie gedaan heb? Ja want 2 kits gespaard van de vuilbak.
Ben ik tevreden met het resultaat? Ja en nee: enerzijds had ik gehoopt het nog beter te doen, anderzijds ben ik blij dat ik nu van de vele wederkerende breuken af ben.
Zou ik het herdoen? Waarschijnlijk niet want denk dat het veel gemakkelijker is om een nieuwe kit te kopen en te bouwen dan dit.

Wedstrijdmodellen zijn het zeker niet geworden maar ze zullen tijdelijk wel te zien zijn op de stand van mijn club.

De eindfoto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De beide Mule's gaan hun vrienden vervoegen in de garage. :usa2:
 
Heel mooi eindresultaat, ondanks de problemen, knap werk
 
Vind ze dan toch wel goed geslaagd hoor.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan