Hoofdsponsor

1/35 Harley-Davidson Navy [DONE]

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.341
Nu de WLC bijna afgewerkt is wordt het tijd dat de laatste Harley doos ook opengetrokken wordt.
Slachtoffer van dienst is de 2de Tamiya doos.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het doel is nu om de Navy versie van de Harley te bouwen. Deze Navy versie (en deze van de Marines) is in hoofdzaak een afwijking van het civiele type en we zouden die kunnen omschrijven als een "early".
Dergelijke Harley's werden in hoofdzaak gebruikt om berichten over te brengen en bleven meestal tussen de zeemachtbasissen rijden.

Bij het uitbreiden van de militaire basissen in Groot-Brittannië werden er ook overgebracht en toen de haven van Cherbourg onder US toezicht kwam werden zij eveneens overgebracht om deel uit te maken van de S.P., de Shore Patrol ook soms Ship's Police genoemd. De Shore Patrol was de Navy variant van de MP's.
Uiteraard zal deze Harley er ferm uitspringen want hij komt in een soort Navy grijs i.p.v. het klassieke Olive Green.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt er zo waarschijnlijk al eentje in het echt gezien om bij dit idee te komen, Erwin?
 
Ik volgen met aandacht.
 
Je hebt er zo waarschijnlijk al eentje in het echt gezien om bij dit idee te komen, Erwin?

Inderdaad Steven, in Normandië kan je ze tegenkomen maar ook tijdens bijeenkomsten in België ontbreken ze niet.
Staan ook foto's van in mijn boek natuurlijk.
 
Het gaat vlot en de harley heeft zelfs al een beetje kleur gekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook op dit model werd de koplamp boven geplaatst en de claxon beneden.

attachment.jpg
 
Zie hier,
de vierde musketier.

Begint al goed...
 
Hij was te laat om zijn eerste publiek debuut te maken op de beurs te Eeklo maar was toch bij tijd klaar om gisteren binnen mijn club gepresenteerd te worden.

De foto's van de afgewerkte Harley-Davidson als Navy versie.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De vermelding S.P. is de afkorting voor "Shore Patrol", zeg maar de Navy equivalent van de MP's.
De decals zijn in feite schaal 1/72 en komen uit de decal spare box.

Hierbij is het Harley kwartet afgewerkt.
 
Heel geslaagd model, heel mooi.
 
Leuk model geworden en weer eens totaal iets anders dan het standaard groen.
 
Hey,

Dat ziet er inderdaad heel goed uit, weer eentje voor de collectie :)
 
Ik ben altijd blij om uw werk te zien en deze is toch ook weer geslaagd mooi.
 
Toch ook weeral een mooi gebouwd kitje , geweldig
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan