Hoofdsponsor

Anders / onbekend Werkboot van 1920 met echte spantenbouw [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals ik het nu ziet is de houtnerf verzadigd. Ik kan niet goed zien of dit nu door de lijm komt of door iets anders. Met een soldeerbout de structuur veranderen kan niet goed. Het hout mag immers niet verbranden en dat zou meteen ovallen.

Volgens mij hedft u twee opties. Of zo laten. Of schuren zodat alles in de gewone blanke lak gaat en dus het scheepje een lichte kleur wordt.

Mijn advies. Zo laten. Het geeft wel iets extra's, ik weet nog dat mijn opa een punter had geknutseld. (altijd hozen) :confused: en die zag er ook zo uit. Maar die had dan wel 20 jaar gebruikt om te vissen op paling. :)Omdat hij altijd overnieuw lakte voor het onderhoud kreeg hij ook dat kleurverschil. Het is geen statenjacht maar een werkboot. En daar mag best gezien worden dat er gewerkt is.
 
:D:D Mijn eerste boot :D:D

























Ik heb ervan genoten om dit bootje te maken ik hoop dat jullie er ook een beetje plezier aan hebben gehad.cute
 
Ik heb ervan genoten om dit bootje te maken ik hoop dat jullie er ook een beetje plezier aan hebben gehad.cute

Jazeker

Het is toch een mooi bootje geworden en zeker niet makkelijk denk ik als het zo klein is.
Proficiat met uw eerste voltooide werkje ;)

Het zal wel een mooie plek in huis vinden denk ik zo, een eerste werk.
 
newbie,
voor uw eerste bootje,petje af.
myn eerste boot,trok er in de verste verte niet op.
het geeft zeker voldoening om het afgewerkte model in volle glory te zien.
nog maals knap werk,en op naar de tweede
groetjes,ronny
 
Heel mooi geworden. Zoals ik al schreef, het is een werkboot. Daarom vind ik dit kleurverschil er juist heel mooi aan. Dat geeft net als de zeilen een mooi en realistisch effect. Mijn eerste scheepje was echt niet zo mooi als die van u. En daarbij ook nog met echte spanten. Dat is toch wel de bouwmethode die het moeilijkst is.

Proficiat met dit mooie scheepje. Nu nog een aquarium op de kop eroverheen voor het stof. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan