Hoofdsponsor

1/350 Schilderen met aqua color

Best kijk je op grote beurzen daar is Erik van Almere gewoonlijk aanwezig en dan kan je zaken doen , binnenkort begint het beurzenseizoen weer

Rudi voor jou zeer interessant als beginner maar goed rondkijken en prijzen vergelijken en niet bij de eerste de beste kopen
Marc
 
Bedankt voor al jullie tips!!!
Ik ga zeker eens naar zo’n beurs!
 
Het is waar om elke laag te laten drogen maar niet altijd.
Als je kleuren in elkaar wil laten overgaan met verf op waterbasis is het de truck om snel te schilderen en al weten wat je ongeveer wil bereiken.
toevoegen van retarder vertraagd het drogen en geeft je meer tijd om dit te bereiken.
 
Ik heb op het internet gezocht op Vallejo verf en vond ik dat Model color beter is dan Model air om met een penseel te schilderen.
Is dit waar of niet?
Ik ga vrijdagavond naar Baillien in Borgerhout voor verf van Vallejo te kopen, want ga dit weekend het dek schilderen. De verf die er bijgeleverd is van revell: oker mat en wil deze vervangen door verf van Vallejo.
Zie foto
attachment.jpg

Graag jullie advies.
Alvast bedankt!!
 
Ik heb op het internet gezocht op Vallejo verf en vond ik dat Model color beter is dan Model air om met een penseel te schilderen.
Is dit waar of niet?

Nee.

Het is alleen zo, dat Air is ontworpen voor gebruik met de airbrush. Maar het leuke is dat deze verf prima te gebruiken is met het penseel; je hoeft niet eens te verdunnen. Paar druppeltjes in een cupje doen en je kunt meteen aan de slag. De mensen die zeggen dat Air zich minder goed laten penselen, hebben het waarschijnlijk nog nooit geprobeerd.
 
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik laat je het resultaat wel weten
 
Ondertussen wat geschilderd aan mijn Bismarck.
Heb de verf van Vallejo model air gaan halen (oker), maar de kleur kwam niet overeen met de kleur van revell aqua color nr 88.
Dus toch maar alles met het penseel geschilderd met revell. Heb de verf verdund 4 delen verf en 1 deel water. En twee lagen.
Hierbij wat foto’s
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

De romp heb ik gespoten met Tamiya color TS-33 full red
attachment.jpg attachment.jpg

De romp moet nu nog drogen en eventueel wat bij spuiten.
 
Hoeveel tijd moet ik laten om een tweede laag te spuiten met Tamiya verf?
Mag ik eventueel wat bij schuren (druppel)?
 
Mooi werk, kan deze eventueel in een apart bouwtopic, volgt iets gemakkelijker...
 
Bedankt!
Zal ik het onder “mijn eerste Bismarck 1/350”zetten?
 
of gewoon Bismarck 1/350... maar is gemakkelijker als je een topic met vragen hebt over schilderen en 1 specifiek over de bouw...
 
De kleur die Revell voor het dek aangeeft, oker, gebruiken ze voor alle houten scheepsdekken, omdat ze een vrij beperkt kleurengamma hebben tegenover Vallejo dat waarschijnlijk tien verschillende okerachtige kleuren in de aanbieding heeft. Ik zou eerder naar "deck tan" overgaan, dus meer wit onder je oker mengen. Bij mij werd het uiteindelijk deze kleur:

attachment.jpg
 
Die kleur is ook heel mooi.
Hoe groot is die boot eigenlijk?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan