Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Schilderen met aqua color - Pagina 2
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 33

Discussie: Schilderen met aqua color

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Prima dat je Airbrush Services Almere aanbeveelt, inderdaad een heel prettig bedrijf met goede service; maar om dan te zeggen 'er zijn betere airbrushes dan Badger' vind ik het merk Badger dan weer onrecht aandoen. Of is jouw Badger momenteel nog in productie en daarbij niet het instapmodel?

Er zijn ook 'betere' airbrushes dan Infinity. Maar die zijn dan ook duurder. Het is maar net wat je wilt, hoe ver je wilt gaan, waar je het voor nodig hebt en in hoeverre dit een blijvende hobby is.

Wel ben ik het eens met Marcs advies om eens goed rond te kijken en niet enkel de mening van dit bedrijf, of van dat bedrijf, of van deze hobbyist of die, te volgen voordat je je keuze maakt. Kijk veel reviews en probeer zelf ook eens een paar airbrushes te testen. Dan kom je er vanzelf achter welke het best bij je past. Ook dat kan bij Airbrush Services Almere, maar ik weet niet hoever je er vanaf woont. Woon je in Nederland, dan is dat zeker de moeite waard. Wees wel bereid een flinke investering te doen als je voor dit soort merken (H&S, Iwata, Badger) gaat en laat je ook goed adviseren over de compressor; dat is net zo'n belangrijk onderdeel als de airbrush.

Standaard

Bedoel je airbrush service Almere?

Standaard

Ik had het bericht van Roy niet gelezen!

Standaard

inderdaad tof daar
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Best kijk je op grote beurzen daar is Erik van Almere gewoonlijk aanwezig en dan kan je zaken doen , binnenkort begint het beurzenseizoen weer

Rudi voor jou zeer interessant als beginner maar goed rondkijken en prijzen vergelijken en niet bij de eerste de beste kopen
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Bedankt voor al jullie tips!!!
    Ik ga zeker eens naar zo’n beurs!

Standaard

Het is waar om elke laag te laten drogen maar niet altijd.
    Als je kleuren in elkaar wil laten overgaan met verf op waterbasis is het de truck om snel te schilderen en al weten wat je ongeveer wil bereiken.
    toevoegen van retarder vertraagd het drogen en geeft je meer tijd om dit te bereiken.
    Pascal

Standaard

Ik heb op het internet gezocht op Vallejo verf en vond ik dat Model color beter is dan Model air om met een penseel te schilderen.
    Is dit waar of niet?
    Ik ga vrijdagavond naar Baillien in Borgerhout voor verf van Vallejo te kopen, want ga dit weekend het dek schilderen. De verf die er bijgeleverd is van revell: oker mat en wil deze vervangen door verf van Vallejo.
    Zie foto

Graag jullie advies.
    Alvast bedankt!!

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudi61 Bekijk bericht
    Ik heb op het internet gezocht op Vallejo verf en vond ik dat Model color beter is dan Model air om met een penseel te schilderen.
    Is dit waar of niet?
    Nee.

Het is alleen zo, dat Air is ontworpen voor gebruik met de airbrush. Maar het leuke is dat deze verf prima te gebruiken is met het penseel; je hoeft niet eens te verdunnen. Paar druppeltjes in een cupje doen en je kunt meteen aan de slag. De mensen die zeggen dat Air zich minder goed laten penselen, hebben het waarschijnlijk nog nooit geprobeerd.

Standaard

Bedankt voor je snelle reactie!
    Ik laat je het resultaat wel weten

Standaard

Ondertussen wat geschilderd aan mijn Bismarck.
    Heb de verf van Vallejo model air gaan halen (oker), maar de kleur kwam niet overeen met de kleur van revell aqua color nr 88.
    Dus toch maar alles met het penseel geschilderd met revell. Heb de verf verdund 4 delen verf en 1 deel water. En twee lagen.
    Hierbij wat foto’s

De romp heb ik gespoten met Tamiya color TS-33 full red

De romp moet nu nog drogen en eventueel wat bij spuiten.

Standaard

Hoeveel tijd moet ik laten om een tweede laag te spuiten met Tamiya verf?
    Mag ik eventueel wat bij schuren (druppel)?

Standaard

Mooi werk, kan deze eventueel in een apart bouwtopic, volgt iets gemakkelijker...

Standaard

Bedankt!
    Zal ik het onder “mijn eerste Bismarck 1/350”zetten?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten