Hoofdsponsor

1/24 Mercedes GT (Revell)

Schaal 1/24 - 1/25

Modestforest

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 nov 2014
Berichten
1.065
Beste bouwers,

Een tijdje geleden las ik een tip van iemand die zei dat je beter twee modellen tegelijkertijd bouwt, als de ene dan moet drogen kan je verder met de ander , of tegen een bouwdipje.....
Dus heb ik tijdens het bouwen van de DTM Mercedes deze gebouwd als tussendoortje

attachment.jpg

Het is een mooi kitje ,maar alhoewel hij nieuwer is dan de DTM Mercedes vond ik deze toch wat minder van kwaliteit , pasvorm kan beter ( zeker in de einfase waar interieur en carosserie moeten samenkomen ) de chroom delen konden wat beter en de pannellines zijn niet echt diep, toch ben ik niet ontevreden over deze kit , maar oordelen jullie maar

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals jullie kunnen zien heb ik de carbon van de kit niet gebruikt (veel te lelijk) ik heb die met AM decals vervangen en voor en achterbumper en de spiegels ook een laagje gegeven. Leuk projectje ,hopelijk vinden jullie het ook wat


Grrrrreeeeeeettttzzzzzz Modest
 
Mooi gespoten en blinkt mooi ook.
Enig minpunt lijkt mij het Mercedes logo achteraan op de koffer te zijn. (voorlaatste foto)
 
Zo die blinkt lekker Modest! Er zit vooruitgang in je bouwwerken.
 
Modest geweldig kerel " i like it " ge hebt er de pak van weg proficiat
En ik krijg altijd te horen dat ze niet zo hard mogen blinken , helemaal mijn ding
Marc
 
En ik krijg altijd te horen dat ze niet zo hard mogen blinken

De enige die dat soort opmerkingen op het forum maakt ben ik volgens mij, dus ik neem aan dat je het over mij hebt. Mijn opmerkingen daarover zien op volledig gepolijste en opgepoetste laklagen die, zo kan gezegd worden, geen ideaal schaaleffect bewerkstelligen.

Ik kan me echter niet voorstellen dat ik zoiets ooit over een van jouw modellen heb gezegd. Mijn mening over jouw afwerkingen ken je, ik vind ze te ruw en dat komt doordat jij je modellen niet polijst. Jouw laklagen zijn dan ook niet glad.

Mijn ideale afwerking ziet er zo uit als die welke Modest hier laat zien, maar dan minimaal ‘ontspiegeld’ bijvoorbeeld door de fijnste korrel schuurpapier. Omdat dit echter een uitzonderingsmening lijkt te zijn, juich ik de zorgvuldige afwerking waar Modest in is geslaagd, zeker toe. Hij mag trots zijn op dit resultaat.
 
Ok Roy je hebt hem , het was als een steekje onder water bedoelt hoor niks achter zoeken hoor
Marc
 
Dank u heren voor de comments. Die badge achterop is inderdaad een beetje te groot, ik heb het ding al geschuurd aan de binnenkant maar hij is een beetje te groot ( diameter) ze moeten bij Revell ook eens leren om metal transfers te leveren voor dergelijke onderdelen. De motorkap kan ook open maar ik zie dat ik daar geen foto van heb gepost. Zal daar werk van maken.


Grtzzzzzz Modest.
 
Zeer mooie glans,mag je best fier op zijn.
Marc S.
 
Die blinkt, en de reflectie geeft ook een strakke lijn... Schitterend gedaan...
 
Prachtig ,alleen spijtig van die Mercedes symbool achteraan , maar ik zou dit zeker niet kunnen .
 
Hey,

Mooie model da's zeker.
De ster achterop mocht inderdaad in photo-ets zijn, zou veel beter tot zijn recht komen. Da's waar, Revell dient eens na te denken om ook PE beginnen mee te geven aan hun dozen, zelf Italerie is daarmee bezig... :)
 
Prachtig maar ik zou dit zeker niet kunnen .


Ik ben er van overtuigd dat iedereen die met deze hobby bezig is dit resultaat kan halen , het sleutelwoord hiervoor is geduld , dit is het resultaat van enkele namiddagjes intensief werk, zo is hij tweemaal gespoten ( was niet tevreden de eerste keer dus dagje remoliebad ) Na de clearcoat heb ik twee namiddagen geschuurd en gepolijst. En vooral voor je begint goed nadenken en plannen

Aan iedereen nogmaals bedankt voor jullie comments.

Grtzzzzzz Modest.
 
Zoals beloofd nog een foto van onder de motorkap , grappig verhaaltje trouwens ,had die motor gebouwd en helemaal geschilderd in verschillende kleuren en een wash gegeven ,en toen bleek dat je de motor helemaal niet ziet want hij zit volledig verstopt onder die plastic cover met de logo's

attachment.jpg

Grtzzzzzz Modes
 
Fraai hoor. Ik denk dat je langzaam maar zeker klaar aan het geraken bent voor je Zoukei-Mura.
 
Bedankt Roy. Al heb ik geen idee wat je bedoeld , even gegoogeld en blijkt over vliegtuigen te gaan 😕

Gtzzzzzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan