Hoofdsponsor

1/35 Ford GPA Amphibian 1/4 ton 4X4 truck[WIP]

D-DAY 1944

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
1.676
Terug een iet wat rara jongen om mee aan de slag te gaan.^^ De Tamiya Ford GPA een her uitgegeven doos uit 1974.

De Ford GPA was ontwikkeld in 1942 op het chasis van de Ford GP jeep, bedoeld voor de mogelijke landing in Europa en de daarop volgende acties.
De Ford GPA was de kleinere broer van de al om bekende DUKW, ze waren allebei ontworpen door Roderick Stephens.
Hij werd ook wel eens "Ike's invasion taxi" of "Seep" genoemd.

De Ford GPA zag voor het eerst actie in November 1942 bij de invasie van Noord Afrika, later Sicilië en de in 1943 in Italië.
Uiteraard heeft deze ook actie gezien in Normandië.

De Ford GPA werd na ongeveer 12 774 stuks uit dienst genomen in 1944.

Wat zit er in de doos

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu bouwen.
Grtz Bart.
 
Ik volg ook heb deze nog niet veel gezien
Suc6
Marc
 
De bouw van de GPA liep gesmeerd, alleen ben ik vergeten hiervan foto's te maken. Vandaag deze jongen in de primer gezet, samen met de bemanning.
De ramen zijn nog afgetaped,om ze te beschermen tegen de verder verf werken. Ook zijn nog niet alle onderdelen geplaatst, dit om ze gemakkelijk te kunnen bereiken tijdens het schilderen.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Wel ik kan me nog goed herinneren als kind reed er zoiets in die aard in Blankenberge de zee in met toeristen een eind de zee in en keerde dan terug , ik denk als ik me goed herinner dat deze groter was
Marc
 
Wel ik kan me nog goed herinneren als kind reed er zoiets in die aard in Blankenberge de zee in met toeristen een eind de zee in en keerde dan terug , ik denk als ik me goed herinner dat deze groter was
Marc

Ja Marc, dat was een omgebouwde DUKW, een amfibie op basis van een GMC met verlengd chassis.
 
Ferme update, heel veel succes met in kleur brengen
 
Gisteren eindelijk nog eens kunnen verder werken aan deze.
Alle gespoten in een OD met een klein tintje Flat Yellow, daarna de zeteltjes en de wielen gespoten.
Ook al een vernis erop geplaatst, wel een glans vernis maar door de volgende werken zal dit snel matter worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende werken zijn de verouderingsprocessen.

Gzrt Bart.
 
Mooi gedaan. Op de foto lijkt het dat de schroef niet in het midden staat... foto kan bedriegen natuurlijk.
Welke primer en vernis gebruik je?
 
Beste,

Projectje ziet er goed uit tot hiertoe.
Mooie vorderingen.

Mvg
airbus56
 
Jammer van die decal rechts voor USA + nummers, staat niet horizontaal.
 
Mooi werkje en kijk uit naar vervolg.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan