Hoofdsponsor

Viking Ship (1/50) [DONE]

Firewolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 nov 2017
Berichten
398
Hoewel ik eigenlijk een beetje te weinig tijd vind voor modelbouw en ik nog een aantal projecten lopend heb, ga ik toch meedoen aan deze groepswedstrijd.

Schepen zijn niet mijn vertrouwde domein. Ik opteer voor een Viking schip en heb gekozen voor de 1/50 versie van Revell.

Volgens wat ik lees op internet is deze kit niet 100% accuraat met het prototype. Ik ga dus zeker wat onderzoek doen en proberen om her en der via scratchbuilding toch het prototype te benaderen.
Ik wil het ook niet als een blinkend nieuw schip maar als een gebruikt (en dus verweerd) exemplaar gaan vormgeven.
En als 3e en laatste opdracht ga ik eens rondneuzen om het ook te vullen met attributen en viking figuurtjes; als ik die tenminste op een gelijkaardige schaal kan vinden.

30214192777_5330456857_c.jpg
 
......
En als 3e en laatste opdracht ga ik eens rondneuzen om het ook te vullen met attributen en viking figuurtjes; als ik die tenminste op een gelijkaardige schaal kan vinden.

Viking figuren om bij dit schip te plaatsen kan je vinden tussen de wargame figuren.
Deze zijn 28mm (=1/56).
Veel suk6 ;)
 
succes met dit geweldig schip.
 
Suc6 met deze bouw , schepen zijn precies in deze dagen he
Grt
Marc
 
Succes met de bouw.
 
Ik ben erg geïnteresseerd in Vikingschepen en heb al diverse musea in Scandinavië bezocht.
Zelf heb ik de Oseberg gebouwd en in dat topic is veel info te vinden ( zie hier: Oseberg )
Succes met dit mooie schip.

Fred
 
mooie kit ,maar niet de gemakkelijkste opgave als je deze wil upgraden naar het gekende vb van het echte schip.
Fred heeft er bij zijn bouw veel tijd aan besteed, meer dan waarschijnlijk vind je in zijn bouwverslag de nodige info.
veel bouw plezier, Marc
 
Ik heb een boek liggen over de Viking drakkar schepen, als het nodig is wil ik er wel eens induiken als je iets zoekt.
 
OK, nice. Bedankt voor de links en de geboden hulp. Ga ik rekening mee houden.

Het bouwtopic van Fred, hoewel dat een houten boot boot is, ga ik eens rustig doornemen.

Erwin, bedankt voor het aanbod. Hou het in mijn achterhoofd.

Beyond, bedankt voor de links naar de websites met 28 mm figuurtjes. Hiermee kan ik al aan de slag om een lijstje van interessante figuren te maken. Ben voorlopig enkel vertrouwd met de 1/87 figuurtjes van o.a. Preiser. Het eerste wat me opvalt is dat de figuurtjes doorgaans allemaal in één of andere aanvalshouding staan. Op een schip is dat natuurlijk niet altijd nodig.
Schaal 1/50 leunt ook heel dicht bij de O-schaal in de modelspoorwegen (1/43.5 - 1/48 ). Een schaal waar ik ook niet echt in vertrouwd ben, maar ik ga ook daar eens rondneuzen.
 
Inderdaad, 1/48 leunt er ook dicht bij, maar het zal iets moeilijker zijn om in die schaal Vikingen te vinden vermoed ik?
Ik ben benieuwd naar je zoektocht voor deze ;)
 
De eerste werkzaamheden aan het schip... onderzijde heeft zijn basiskleur gekregen en de mast ligt te drogen...

46551066575_8c7308c7c6_c.jpg

Verder enkele beslissingen rond het project. Ben van plan het in een diorama op te nemen (wil me meer op diorama's gaan richten).
Het schip komt aan een kade te liggen. Dus een opgerold zeil en de riemen aan boord.
Voor de schilden zijn er decals voorzien. Dit ga ik niet gebruiken. Ik ga de schilden zelf schilderen; denk dat dit realistischer gaat overkomen.
 
Ziet er goed uit. Ben je nog stappen van plan met het hout? Ik vraag dit omdat je ook met een blekere ondergrond kan starten, die wordt sowieso donkerder na bvb bewerken met olieverven en vernis....
 
Leuk dit zie je niet al te veel een Viking
Ik ga deze met plezier volgen
Marc
 
Een kleine update... de basis van het schip staat in elkaar en heeft een kleurtje gekregen. Nu bezig met de schildjes te verven.

48039237276_ef5b8db45e_c.jpg
 
Leuk onderwerp dit Vikingschip :) Ben wel benieuwd naar het eindresultaat..

Denk je dat je het voltooid krijgt voordat de oncomfortabele zone verloopt ?

groet ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan