Hoofdsponsor

Viking Ship (1/50) [DONE]

Dat is een mooie start alvast ;)
Zijn er decals voorzien om op de schilden te plaatsen?
Je kan met de schilden veel kleur aanbrengen op je model, ben benieuwd ;)
 
Peter, denk niet dat ik het tegen eind juni klaar krijg; te weinig tijd. Maar ik werk het schip sowieso wel af.

Beyond, er zijn decals voorzien, maar die ga ik niet gebruiken. Die zijn me te blinkend en te gemaakt. Ik ben de schilden aan het verven. Gaat volgens mij een echter resultaat geven. De echte schilden waren ook geverfd.
 
Tof dat je verder gaat en ziet er goed uit ik volg.
 
Decals zijn inderdaad niet altijd een verbetering voor het model :nowink:
Ben wel benieuwd natuurlijk hoe je ze zal versieren ;)
 
Wat die schilden betreft, ik meen me te herinneren dat daar houtnerven in zitten ? Als dat zo is, is dit (althans aan de voorkant) niet helemaal historisch correct omdat die schilden gelamineerd waren met huid.
Een niet gelamineerd schild blijkt uit experimenten reeds na 1 deftige slag uit elkaar te vallen.
 
Laatst bewerkt:
Ben echt wel benieuwd naar de schilden want weet niet hoe dat er uit ziet.Succes verder.
Marc S.
 
Wat die schilden betreft, ik meen me te herinneren dat daar houtnerven in zitten ? Als dat zo is, is dit (althans aan de voorkant) niet helemaal historisch correct omdat die schilden gelamineerd waren met huid.
Een niet gelamineerd schild blijkt uit experimenten reeds na 1 deftige slag uit elkaar te vallen.

De schilden hebben inderdaad een houtstructuur. Ik denk dat het Revell model wel op meerdere plaatsen niet historisch correct is. Maar dat maakt me even niet uit. Ik maak er gewoon een leuk schip voor mezelf van.


De schilden hebben een basis coat gekregen. Mijn eerste oefening op een model met een airbrush. Nu ben ik met penseel de eerste schilden een invulling met kleur aan het geven.

48157557757_c524a05872_c.jpg
 
BTW, de deadline voor deze groepsbouw haal ik niet. Ik hoop dat ik in dit topic het schip gewoon mag blijven afwerken?
 
ach, historisch correct of histerisch correct, het gaat een vast een mooi Viking schip worden.

En gefeliciteerd met je 'airbrush first' :)

groetje met vlecht ;)
 
Soms mag het iets minder stresserend zijn om een model af te werken, gewoon genieten van de bouw..

BTW, de deadline voor deze groepsbouw haal ik niet. Ik hoop dat ik in dit topic het schip gewoon mag blijven afwerken?

Geen probleem, mettertijd verplaatsen we dit topic gewoon via een link naar Plastic schepen ;)
 
De schildjes beginnen stilaan kleur te bekennen...

48243425656_9a85ebbc4e_c.jpg
 
En of ze keur bekennen dat had ik nooit gedacht
Knap werk
Marc
 
Dat ziet er goed uit :) komt er nog een wash overheen ? (om het 'vrolijke fleurige' een pietsje af te zwakken)
 
Dat ziet er goed uit :) komt er nog een wash overheen ? (om het 'vrolijke fleurige' een pietsje af te zwakken)

Ze zijn sowieso nog niet klaar. Er komen nog accenten bij; doel is om geen enkel "effen kleur" schild te hebben. De randen en de centrale knop moeten nog een ijzer kleur krijgen. Dan komt er nog een wash overheen. En waarschijnlijk met poeder nog een beetje verweren ook. Afwerken met een matte vernis. Ben dus nog efkes bezig.
 
Kijk an, dat klinkt goed :) (ja, da's waar ook van die afwerking met metaal, ganz over het hoofd gezien :$)

Gebruikten de Vikingen ook Rune tekens op hun schepen of schilden ?
 
Even een update...

De schildjes zijn zo goed als klaar. Ze zijn volledig geschilderd. De centrale knoppen en de randen hebben hun ijzerkleur. Er zijn al 2 washes (donker grijze en een modderbruine) overheen. Misschien volgt er nog een wash. Ga ik morgen nog eens bekijken.

Het schip zelf heeft ook al enkele washes gekregen. Het anker ligt klaar. De roeispanen liggen klaar. En het zeil heb ik ook van een verwering al voorzien.
De eerste touwen zijn ook al bevestigd. De rest van de touwen is momenteel nog het grootste werk.

48760255198_798e37609f_c.jpg

48760763262_5276435b5f_c.jpg
 
Firewolf van waar haal je de kleurencombinaties op de schilden? Vrije keuze of geschiedkundig?
De schilden en de drakkar zijn er in ieder geval goed uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan