Hoofdsponsor

Daf XF105 Smoky jr (1/24) [Wip]

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
3.425
Hallo, ik heb vandaag toevallig deze groepsbouw ontdekt en het toeval wil dat ik vorige maand een kitje heb, namelijk een truck... iets waar ik dus geen enkele ervaring mee heb.

attachment.jpg

Dit zal dus mijn bijdrage worden aan deze groepsbouw, hopelijk zonder de nare familiale ervaringen die zich tijdens de vorige hebben gemanifesteerd.
 
Das een mooie.
Veel plezier ermee.
 
Mooi model dat je hebt uitgekozen inderdaad. Veel plezier!
 
heel veel succes met deze
 
veel pret in deze uitdaging.
 
mooi ga ik volgen
zelf begin ik aan een scania dus kan wat komen spieken hier
veel plezier

Mark
 
Mooie kit en mooie uitdaging, succes!

Fred
 
gave truck , vooral de decals gaan je een serieuze inspanning vragen vermoed ik.
Tenzij je natuurlijk alles efkes gaat schilderen.
veel plezier er mee, Marc
 
mooi ga ik volgen
zelf begin ik aan een scania dus kan wat komen spieken hier
veel plezier

Mark

Ik heb nog nooit een truck gebouwd, Mark, dus ik denk dat ik eerder zal moeten komen spieken 😃

Marc, ik krijg nu al de bibbers als ik de afbeeldingen van die decals bekijk, maar toch is het de bedoeling dat er zo uit zal komen te zien.
 
Beste dancooper,

Ik ben ten zeerste geïnteresseerd hoe je de decals gaat aanbrengen.
Dit lijkt me een van de moeilijkste fases van de bouw.

Ik volg,

Mvg
 
En de kop is eraf zoals we hier wel eens zeggen.

In tegenstelling tot de vrachtwagens waar ik mijn vrouwtje wel eens heb zien bouwen, is het chassis in deze kit reeds in een stuk.
Voordeel : geen miseri om alles moii uit te lijnen.
Nadeel : moeilijker om bijvoorbeeld de brandstoftank netjes in het zilver te spuiten.

Van het chassis, inclusief de bewuste tank zal er overigens niets meer te zien zijn achteraf.

Vering en achteras zijn nu aan het drogen op de plaats waar ze zullen komen.

attachment.jpg

Straks nog verf halen en nog met de vrouw naar de dokter, en dan kunnen we weer aan de slag.
 
Mooie start, succes met de bouw.

Fred
 
Succes met de bouw van de Daf.
 
Het is alweer enkele dagen geleden, maar hier ben ik toch weer met een (kleine) update.

Alle onderdelen van het onderstel die in hetzelfde kleur komen (mat zwart), zijn nu samengesteld. Bij enkele van de stukken zijn er conform de bouwbeschrijving aanpassingen verricht :

Vooraf :
attachment.jpg

Achteraf :
attachment.jpg

Ook bij de spatlappen moest er een kleine aanpassing gebeuren om later de zijpannelen te kunnen installeren :

attachment.jpg

Volgende stap : airbrush...

Wordt vervolgd...
 
Het onderstel staat momenteel in de primer te wachten op zijn kleurtjes...

attachment.jpg

Hoe ik die deftig zal aanbrengen weet ik nog niet helemaal, de spatborden moeten in het rood, de rest in mat zwart.
Het rood vanop de boxart komt overigens niet overeen met de realiteit, noch met het rood dat vermeld is in de bouwbeschrijving (al vind ik het wel mooier).
 
Beste Dany ik zou de kleur kiezen die mij het beste bevalt er zal niemand u met de vinger wijzen he
Ziet er wel een leuke bouw uit
Succes ermee
Marc
 
Het rood op de originele truck is een candy lak van de foto's uitgaande. Om dat redelijk te benaderen zal je kunnen proberen door eerst een zilverkleur te spuiten en daarover heen Tamiya transparant rood.
 
Het rood op de originele truck is een candy lak van de foto's uitgaande. Om dat redelijk te benaderen zal je kunnen proberen door eerst een zilverkleur te spuiten en daarover heen Tamiya transparant rood.


Dat had ik ook eerst in gedachte, maar toen zag ik foto's van de echte, en daar is het gewoon rood zoals in de bouwbeschrijving staat.

Weet iemand overigens of de onderkant van de spatborden ook gespoten worden ?
 
normaal wel he anders roesten ze binnen de koste keren ( 1/1 )
 
normaal wel he anders roesten ze binnen de koste keren ( 1/1 )


Maar die zijn bij een truck toch in een soort zwart plastic ? Je ziet ze vaak genoeg langs de snelweg in stukken liggen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan