Hoofdsponsor

Niña (1/90 Revell) [DONE]

die dryfit beloofd, hier en daar nog wat extra details en het komt helemaal goed.
 
Bedankt om mee te denken Amazone :)
Je voorstel is inderdaad misschien een optie?
Hoewel het nog steeds te dik zal zijn denk ik?
Mocht ik dit schip zo gemaakt hebben zonder figuren, dan zou ik deze gewoon gebruiken denk ik (zou er waarschijnlijk niet echt op gelet hebben :ph34r: )
Echter met de figuren er bij valt het wel op hoe groot deze zijn...
Ik ga binnenkort naar een beurs, en daar zoek ik naar I -styreen van 1mm. Ik denk dat ik daarmee redelijk makkelijk de onderdelen min of meer kan namaken, maar dan kleiner en fijner ;)

In de tussentijd niet getreurd, er is nog genoeg werk tot ik de onderdelen voor de tuigage kan scratshen.
Er moet nog 1 zeil aan zijn ra vastgenaaid worden, het kleur van het dek is mij iets te donker, ik denk er over na om deze nog iets lichter te maken :33: en de zeilen moeten nog wat bijgekleurd worden..
Daar ben ik nog voor aan het testen, momenteel zijn alle testen te donker uitgevallen.
Het is niet makkelijk testen -nono-
De zeilen zijn gemaakt van 1 laagje van dubbel lagig tissue papier.
Van het moment dat dit in contact komt met vocht is het zeer fragiel. Pas na (een lange) droging is het terug vast te nemen en is de kleur duidelijk zichtbaar. Daar ik mijn zeilen opgerold wil weergeven, denk ik er over na om deze eerst op te rollen, en dan pas in te kleuren, en als laatste de zeilen te verzadigen met CA lijm, zodat alles hard wordt. De test met de CA lijm is wel geslaagd trouwens :|
Oh, en er moet natuurlijk ook nog een bemanning geschilderd worden :8

Ook Erwin en Marc bedankt voor de aangename woorden :)
Marc, heb je toevallig geen voorbeelden van details die nog kunnen toegevoegd worden?
Daar ik niets af weet van (zeil-)schepen is het ook niet makkelijk om te weten wat er allemaal op een dek aanwezig kan zijn...
Ik heb nog wel enkele details voor bij de figuren die er gaan opkomen, maar die zijn niet zo zeer specifiek voor op een zeilschip.
Tips zijn meer dan welkom, wat mij lukt om na te maken maakt kans om er op te komen :laugh:
 
Er komt schot in zo te zien en word een knappe boot.
 
Bij Lucas creatif hebben ze allerlei profieltjes zeker het I profiel een hele bak vol profieltjes moest je niet kunnen wachten
Goed bezig ik geniet er van zeker het imitatie water tof gevonden
Marc
 
kan je de zeilen niet airbruchen ? met een kleurtje dat je goed vind.
 
Wegens een drukke werkperiode, en het moeten invallen op mijn vrije dag ivm de brand in het plaatselijke, nieuwe zwembad

attachment.jpg

niet veel tijd over gehad om verder te bouwen... -nono-

In de weinige tijd die ik telkens had dan maar prutswerkjes gestart.
Hiervoor werd enkel een I-profiel styreen strip gebruikt
Bijna in de helft nu...

attachment.jpg

En nu gaan slapen om dit weekend te gaan werken... om 5:00 beginnen :tongue:
 
Ziet er beter uit dan wat de kit levert in ieder geval.
 
Beyond, waarom heb je water gemaakt en toch dat staketsel er in verwerkt? Nu gaat hij toch boven het water hangen? Is het kader niet groot genoeg om een deel van de romp te laten verzinken in de plaat? Nu gaat het schip blijkbaar buiten het kader komen.
 
Bedankt Ron :)
Het zal in ieder geval meer op schaal zijn :)

Beyond, waarom heb je water gemaakt en toch dat staketsel er in verwerkt? Nu gaat hij toch boven het water hangen? Is het kader niet groot genoeg om een deel van de romp te laten verzinken in de plaat? Nu gaat het schip blijkbaar buiten het kader komen.

Hey Steven, alles is bewust zo gemaakt... :8
Ik had oorspronkelijk geen zin in een dio met water maken, maar al bouwen kreeg ik een idee om alles (schip en figuren) samen te presenteren.
Dit wou ik wel met zo weinig mogelijk onkosten maken, dus met wat ik in huis heb liggen.
En inderdaad, het schip komt buiten het kader uit, en boven het water, maar op deze manier is het schip helemaal te zien ;)
Het idee is iets groter gegroeid dan ik gedacht had, maar het heeft wel een originele toets...
 
Nog een muurtje erbij en een paar deuren aan 1 kant en iets meer houten palen eromheen, heb je een dio van een droogdok anno 1800. Op het moment dat het weer volloopt.

Dank om mee te denken Aris :)
Ik heb echter al een tijdje geleden beslist wat ik er van ga maken, en alles is daar al op afgestemd.. ;)
Een droogdok is natuurlijk een interessant gegeven voor een dio, echter mijn Niña zal aan de andere kant van de oceaan geplaatst worden tijdens de eerste reis van Columbus. In totaal heeft hij vier keer de oversteek gemaakt, telkens op zoek naar het vasteland van China. Overtuigd dat hij eilanden van India had aangetroffen in plaats van China, gaf hij de inwoners de naam Indianen.
Dit is de route van de eerste reis, dus daar ergens kan mijn schip gesitueerd worden

attachment.jpg
For reference purpose only
 
Na een windstille periode is er eindelijk terug wat wind in de zeilen :D
Ik heb eindelijk gevonden hoe ik de touwen ga bevestigen aan de mast.
De hoofdmast is reeds gedaan, nu volgen de twee andere nog.
Ik heb namelijk besloten om de masten eerst vast te maken aan het schip eer ik de ra's er ga aan bevestigen, maar dit is niet volgens de plannen :ohmy:
Als de masten eerst bevestigd worden, dan wordt het moeilijk om de touwen van de ra er aan te bevestigen.
Dus doe ik nu eerst de touwen van de ra (zonder de ra er aan te bevestigen). Ik kan deze wel nog losmaken zodat ik dan makkelijker de masten kan bevestigen aan de romp. Nadien kan ik dan de ra er terug aan hangen zonder te veel te moeten manipuleren...
Hopelijk is het begrijpelijk wat ik probeer uit te leggen??
Eens dit afgewerkt is, kan ik de masten aan de romp bevestigen en de tuigage bevestigen.
Misschien heb ik vandaag nog ergens de tijd om enkele foto's te nemen..
 
attachment.jpg
(For reference purpose only)

Zoals beloofd enkele foto's van de gedane werken.
Intussen zijn er reeds twee masten aan het dek bevestigd, en één er van heeft alle touwen reeds bevestigd.
Enkele beelden om alles duidelijk te maken ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er erg mooi uit !!
Ben benieuwd naar het vervolg.
Dirk
 
Dat ziet er keurig uit zeg!! Mooie vorderingen. Je kiest niet de kortste route maar je maakt er echt je eigen schip van! Heel leuk om te volgen.

gr,
Peter
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan