Hoofdsponsor

Niña (1/90 Revell) [DONE]

Jammer dat ik hem niet in het echt gezien heb maar ziet er een ferme bouw uit.
 
Jammer dat ik hem niet in het echt gezien heb maar ziet er een ferme bouw uit.

Jaa, ik heb ook uitgekeken naar je tips en advies over deze..
Onvoorziene omstandigheden hebben er anders over beslist :dry:
De volgende ledendag komt deze zeker terug mee (normaal gezien afgewerkt.. :8 )
En als ik nog een beurs kan meepikken, neem ik deze ook mee als het kan ;)
 
attachment.jpg
(For reference purpose only)

attachment.jpg

attachment.jpg

Gelukkig is het water genoeg gestegen, zodat de sloep nu ook "in" het water ligt

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan zijn er de zeilen... De zeilen die ik als "klaar" had bestempeld bleven in mijn ogen prikken.
De groene pijlen tonen de rode waas die door alle producten bleef doorschijnen :@
De blauwe pijlen tonen het andere zeil met hetzelfde producten behandeld.

attachment.jpg

Daar heb ik nu een dun laagje enamel Sandy Yellow er over "gedrybrushed". Tussen " " omdat het toch iets natter was dan drybrush, maar de handeling was een beetje hetzelfde..

attachment.jpg

Zo, de volgende update zal wellicht de laatste worden.
Er zijn nog -tig dingen te doen, en het worden 2 drukke weken qua werk, dus het kan even op zich laten wachten...

:wavey:
 
Ziet er allemaal netjes uit alleen die sloep in het water dat werkt voor mij dan niet echt omdat de Nina het water niet raakt waarom de sloep dan wel :)
 
Ron heeft een punt maar toch mooi werk en was aangenaam om te aanschouwen op de leden dag.
 
Ziet er allemaal netjes uit alleen die sloep in het water dat werkt voor mij dan niet echt omdat de Nina het water niet raakt waarom de sloep dan wel :)

Gewoon omdat ik eigenlijk geen zin had om een volledig water dio te maken :))
Het water aan de sloep vind ik toch iets mooier dan gewoon een zwevende sloep, en het geeft een beetje "beweging" aan het geheel...
En het valt nog mee als je er in het geheel naar kijkt... vind ik toch :8
Het kan natuurlijk altijd mooier en beter, maar niet door mij... :nowink:
 
Ik zelf vind het "zwevende"water zo op de foto wel iets hebben. Net alsof er een soort van "tijdscapsule" in gekomen is. Of oneerbiedig gezegt gewoon grappig detail.
 
Ja dat was bekend dat je geen water dio wilde maken en het idee om de Nina zwevend boven het water te maken vond ik wel mooi maar ik hou wel van de aparte dingen uiteraard. Gelukkig heb iedereen zo zijn ideeën over hoe hij zijn project maakt want anders zal het maar een saaie bedoeling worden.

Het kan natuurlijk altijd mooier en beter, maar niet door mij

Tja dat probleem heb ik ook :)
 
Even terugkomen op die rookontwikkeling bij de CA lijm.

Toen ik gisteren bij de bouw van de Mule's CA lijm wou gebruiken bleek de tuit verstopt te zijn. Tuit gereinigd en nagekeken of er lijm kon doorkomen. Hiervoor getest op een stukje keukenpapier dat ik steeds bij de hand heb en waar ik ook mijn gereinigde borstels aan afdroog.
Er liep CA lijm uit op het papier, ik tevreden, en wou een drupje op een stukje glasplaat doen om dan middels een tandenstoker te gebruiken. Opeens witte rook met een doordringende geur. De CA lijm op het papier was steenhard geworden. Gelukkig stond mijn raam open en was de rook inclusief geur snel verdwenen.
Iets om te onthouden voor later!

Volgens een boek dat ik net aan het lezen was, is dit echt een verbrandingsproces, pas er dus goed mee op.

Het is een knappe boot geworden, nu moet de bemanning nog aanmonsteren (goed oppassen waar je ze neerzet overigens...)!
 
Ik persoonlijk vind het een zeer knappe bouw maar snap niet goed wat de bedoeling is van het zwevende water , boven aanzicht is wel knap
Ik moet het eerst in levende lijve zien dan snap ik het misschien , het water is goed gelukt en het schip is echt knap gedaan
Zal voor volgende ledendag zijn he
Toch knap
Marc
 
Hey,

Inderdaad, ik vind dat de presentatie perfect is, prachtig schip en goed gebracht.
Ergens inzetten Xavier, je gaat prijs halen...;)
 
Mooie presentatie maar heb het ook een beetje lastig met dat zwevende water.
De Niña zweeft boven het water, knap gevonden en eens iets anders. De sloep steekt blijkbaar één der gaten in de romp weg, ook knap gevonden.
Het extra zwevende water vind ik (persoonlijke mening) eerder afbreuk doen dan een bijdrage leveren.

Ik snap je bedoeling wel indien dit als extra camo voor het gat in de romp en de verbinding tussen sloep en schip bedoeld is maar doordat het op een hoek ligt komt het mijns inziens niet goed over.
Temeer, als je strips als "Storm" en zo leest dan kom je heel wat zwevende schepen tegen en je kan altijd de Niña zo een draai geven als er over dat water gesproken wordt. Maar, ook in die presentatie, zou ik het zwevende water weglaten.
Een zwevende sloep naast een zwevend schip vind ik veel origineler.

Enne...... inzetten die handel, wie niet waagt ge weet wel hé....
 
Alvast bedankt voor de interesse allemaal :)

... Net alsof er een soort van "tijdscapsule" in gekomen is. Of oneerbiedig gezegt gewoon grappig detail.
Dank u Aris.
Ik ben blij om te lezen dat jij zowat kan verwoorden wat ik enkel kon tonen op foto ;)

Bedankt Ron.
Ik hou ook wel van: Niet-conventioneel, tegen de stroom zwemmen, rebelleren, anders (durven) zijn,...
Mocht ik het rechttoe rechtaan presenteren, zou ik zelf gauw de belangstelling missen om het te bekijken.
Zoiets durven en doen met een model zorgt er wel voor dat het gezien wordt, en wellicht kan iemand anders met het idee beter aan de slag...?
En verscheidenheid in manieren van modellen te presenteren is inderdaad ook minder saai om naar te kijken...

Het is een knappe boot geworden, nu moet de bemanning nog aanmonsteren (goed oppassen waar je ze neerzet overigens...)!

Merci Steven.
Wat bedoel je juist met oppassen waar ik ze neerzet.
Ik heb namelijk al gaatjes voorzien in het dek en pinnetjes in de figuren, zodat ze allen "samen" komen te acteren op het dio...
Dus hun plaatsen zijn eigenlijk al bepaald (en intussen al enkele geplaatst.)

Volgens een boek dat ik net aan het lezen was, is dit echt een verbrandingsproces, pas er dus goed mee op.

Het is inderdaad iets waar ik de volgende keer voor ga oppassen ;)

Ik persoonlijk vind het een zeer knappe bouw maar snap niet goed wat de bedoeling is van het zwevende water , boven aanzicht is wel knap

Danke Coachke.
Het zwevende water is eigenlijk bedoeld om de sloep "in" het water te kunnen plaatsen.
De bedoeling is eigenlijk om alles samen te doen vloeien tot één geheel.
Je kan het een beetje zien als een mini dio áán een model als het ware.

Inderdaad, ik vind dat de presentatie perfect is, prachtig schip en goed gebracht.
Ergens inzetten Xavier, je gaat prijs halen...;)

Merci Swaken.
Leuk om te horen dat je de presentatie mooi vindt.
Het schip zal zeker enkele beurzen meegaan, en inschrijven zal ik wellicht ook enkele keren riskeren...
Wat het laatste betreft, we zien dan wel... Geen vel verkopen eer de beer is geschoten ;)
 
attachment.jpg

Logboek Santa Clara (Niña), Anno 1492 15 oktober
Het is drie dagen geleden dat we contact hebben gehad met de bewoners van dit land.
Christobal Colombo heeft de hoofdman uitgenodigd op de Niña.
Alle ervaren en weerbare mannen werden verzameld op de Niña en van wapens voorzien, voor het geval van vijandige acties.
De spanning was om te snijden, de meeste mannen hadden de inboorlingen nog niet ontmoet.
Toen het offer werd overhandigd veranderde de stemming. Niet zozeer het offer werd begerig bekeken...
Verder is alles goed verlopen.
Vicente Yañez Pinzón.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bovenstaand verhaal is verzonnen, maar zou wel eens kunnen gebeurd zijn... ;)
 
knap proficiat
Mooi werkje , ik zou het niet kunnen
Marc
 
Prachtige setting en wil hem nu wel eens terug op de tafel zien.
 
Bedankt Coachke, en ik ben zeker dat je het ook zou kunnen ;)

Pascal, merci voor het compliment :)
Deze komt zeker nog mee naar beurzen en ledendagen..
De kans om deze terug te zien is dus redelijk groot :D
 
Nu ik deze opstelling zie, begrijp ik het idee achter het zwevende water beter en ik moet toegeven dat het heel knap gevonden is.
Ik meen echter dat er voordien geen sprake was van inboorlingen, enkel van zeelui.

Bij deze Xavier, chapeau voor het idee en de uitvoering er van.
 
Dank u Erwin, dat zijn mooie woorden ^^

Wat de zeelui betreft, ik weet van mezelf dat mijn projecten vaak vreemde draaien en kronkels hebben. Soms drastisch en soms miniem.
Daarom dat ik niet zo veel info durf te geven aleer ik enige zekerheid heb van de plannen en ideeën...
Hier had ik een mooi aanbod aan figuren, echter de pose van o.a. Columbus, was niet geschikt om deze anders te presenteren dan geknield.
Toch wou ik hem gebruiken op dit schip...
Dus als Moses niet naar de berg komt, komt de berg naar Moses :D
Ook de verrassingsfactor wil ik soms eens in de hand spelen door bepaalde zaken tot het laatste te sparen ;)

Mocht het écht op geen ander moment passen :06:, dan zal je deze zeker op de wedstrijdtafel van de volgende Artevelde Challenge treffen :15:
 
Mocht het écht op geen ander moment passen :06:, dan zal je deze zeker op de wedstrijdtafel van de volgende Artevelde Challenge treffen :15:

Daar kijk ik al naar uit !
Maar kort daarvoor heb je de Nationals in Affligem, misschien ook daar eens proberen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan