Hoofdsponsor

1/35 AFV M24 Chaffee[wip]

Bedankt, Kattekrab. Ik heb eens een special edition gezien van hun AIFV, voor een Belgische versie. Maar dat maakte het wel wat duurder, dus ik heb de Nederlandse gekocht.
 
De .50 wordt gedetailleerd met behulp van beide updatesets. Hij krijgt PE van Voyager en de gedraaide loop van Lionroar. Ook de antennes komen van Voyager.

attachment.jpg

Lionroar voorziet in munitie voor de .50, maar je moet die wel patroon per patroon aan een zelfgeplooide band rijgen. Ik had de plooirichting ook niet meteen juist.

attachment.jpg

Het voetstuk voor de M2 is best tricky om te bouwen. Het geweer moet er recht op staan en de poten moeten in gelijke hoeken staan zonder dat je pasopeningen krijgt.

attachment.jpg

attachment.jpg

De beide .30 wapens moeten uit een rolletje geperforeerd PE gerold worden.

attachment.jpg

De munitiekamer voor de .50 is volledig uit beweegbare deeltjes opgebouwd. Er kan echt een cartridge case in geplaatst worden.

attachment.jpg

Ik zag in het handboekje van Lionroar dat alle eindjes van de munitieband de zelfde kant op geplooid mochten worden. Ik heb daarom de vorige poging in een bakje aceton gelegd en gedemonteerd. Daarna heb ik de haakjes gecorrigeerd waardoor de patronen iets dichter bij elkaar kwamen te zitten.

attachment.jpg

Ik heb ook nog een hele serie boutkoppen toegevoegd, da's voor de volgende en vermoedelijk laatste bouwupdate van de Chaffee.
 
Mooi die punt 50 en kogelband.
Knap werk weer in het algemeen en volg verder in stilte.
 
Die kogelband is zeker niet te onderschatten, knap werk Steven!
 
Fijn werk en zo mooi gedaan. Ik doe het je niet na.
Het lijkt me wel fragiel om te spuiten.
 
Allen bedankt, hier het resultaat van de laatste toevoegingen voor ik begin te schilderen. Ik heb de voorkant van de fenders afgewerkt, alle ontbrekende handgrepen toegevoegd en nog 32 styreen boutkoppen aan de zijkanten bevestigd. Die zijn na het lijmen kort geschuurd. Om de drijfwielen er nog onder te krijgen, zal ik waarschijnlijk nog wat moeten demonteren, maar ik wilde zeker zijn dat het zo goed mogelijk paste. Nog steeds vind ik hier en daar plaatsen waar een boutje ontbreekt.

936339dd18527a2b289790797743886a.jpg

b10cf5ade8e1ed3de16c75c571a1c5e0.jpg

8f8d572645f0353998ef8939a3648e35.jpg

6c5c2702f7d4a81ed058130288c9fed4.jpg

18dfee883e6c0ec1d5e2f2e956bfda96.jpg
 
Da's toch wel heel knap werk. Het geweer op de turret? Volledig van PE? Echt indrukwekkend!
 
Al dat PE, respect voor je engelen geduld en je precisie.

Grtz Bart.
 
Hoi Steven, heb dit topic doorlopen, ja man dit is toch weer iets naar uw hand en zoals we je reeds kennen is dit wederom een verzorgde en gedetailleerde build..!
Knap werk!!


Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan