Hoofdsponsor

1/72 Willy's "MadMax" Jeep (Airfix 1/72)[WIP]

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Omdat alles moet drogen (ik begin te denken dat de basis van de command post nog meer dan 24 uur zal nodig hebben en de Stalin 3 staat in de grondverf die tot morgen moet drogen) open ik nog maar eens een kit. Het is de Willy's jeep uit de grote D-Day doos van Airfiix.

Van die jeep wil ik een MadMax-achtig voertuig maken maar ik weet nog niet goed hoe. Het zal in ieder geval een primeur zijn voor mij want op 1/72 heb ik dat nog niet gedaan. We zien wel waar het ons brengt.

De grote doos:

attachment.jpg

De inhoud van de jeep:

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Petje af voor de mensen die enkel maar 1/72 bouwen, het is toch wel klein al die onderdeeltjes. Maar de pasvorm is goed dus dat scheelt veel.

Wat ik wil doen is het interieur helemaal mooi uitwerken in de MadMax-stijl, inclusief het dashboard. Dat dingetje is 2 cm lang en daar wil ik dus mooie wijzertjes en knopjes op aanbrengen. Ze zijn in reliëf waardoor schilderen wel zal lukken. Trouwens, een decal die daar op zou passen heb ik niet.

De rest van het interieur wil ik een rat-look geven, misschien zelfs verschillende zetels en de achterbank weglaten? Het dashboard heeft een grondlaag gekregen dus kan ik al eens nadenken over het eindkleur. Zwart lijkt me het meest voor de hand liggende. Daarop zullen de metertjes en knopjes goed uitkomen.

attachment.jpg
 
Geen MadMax zonder bullbar dus heb ik iets in elkaar gelijmd maar ik hou het nog in beraad. Zoals Steven opmerkte in m'n andere post is deze schaal eigenlijk niet geschikt voor verbouwingen. Ik zal nog wat verder proberen maar qua interieur heb ik het al moeten opgeven, het is gewoon te klein. Kans is dus dat het een OOB zal worden.

Ofwel werk ik enkel met kleur en verwering om het een MadMax-look te geven.

attachment.jpg
 
.... is deze schaal eigenlijk niet geschikt voor verbouwingen...

-nono- Daar kan ik niet akkoord mee gaan -nono-

Maar ik wil hier niet in discussie gaan, laten we overeenkomen om hierover niet overeen te komen...
 
Laatst bewerkt:
Wel, Beyond, ik zal het nog niet opgeven maar er in m'n achterhoofd rekening mee houden dat het eventueel niet zal gaan zoals ik me voorstel.
 
Wat MadMax gehalte toegevoegd in de vorm van een verlengstuk van de uitlaat. Daarvoor heb ik de loop van een 1/35 .30 cal gebruikt. Die dingen gebruik ik toch niet zo graag als wapen want ik krijg ze nooit realistisch. Ze zouden die dingen in één geheel moeten leveren in plaats van met al die kleine prutsonderdeeltjes.

De bullbar is aan de kant geschoven wegens niet tevreden, ik zal iets anders moeten verzinnen.

attachment.jpg
 
De nieuwe bullbar is een feit en die ziet er veel beter uit dan de eerste poging.

attachment.jpg
 
Hey,

Goeie verbouwingen, de eerste stappen in scratch zijn goed... ;)
 
Dank je, de scratch is zeer bevredigend. Meer zal ik er niet aan doen want het zou teveel worden. Ik heb het overwogen maar er van afgezien.

De jeep tot nu toe, beetje gespeeld met kleuren. De roestkleur van de tweede foto zal door de stoflaag veel minder fel zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan