Hoofdsponsor

1/76 Schaal HO/00 Stalin 3 tank van Airfix[WIP]

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Vandaag zal ik een nieuw doosje openen en deze tank bouwen omdat ik moet wachten tot de ondergrond van de command post droog is. Die is dus niet in de koelkast opgeborgen, morgen ga ik er mee verder.

Het is een wat aparte schaal en het is een doosje dat ik al jaren heb. Ideaal dus om het nu te bouwen. Ik zal het OOB bouwen en ook qua kleur wat in de buurt van de boxart blijven. Het lijkt me fun om te doen en een tank bouw ik niet zoveel dus zal het ook een goede oefening zijn. Mede ook omdat ik er aan denk om weer over te schakelen naar 1/72 kits. De 1/24 vrachtwagens zijn tof om te doen maar ze nemen wat veel plaats in beslag in de show kast.

De doos met inhoud:

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes met de bouw van de kit.
 
Dankjewel Debart. De bouw is snel gegaan maar de kit is maar zo-zo. Eén van de wieltjes was niet mooi gevormd tijdens de fabricatie maar qua pasvorm viel het wel mee. Er zijn een paar kleine kiertjes maar dat zal ik zo laten. Met de verf zal dat wel gevuld raken.

Klaar voor de grondverf en morgen de airbrush bovenhalen voor de eindlaag. De tracks hangen er uiteraard nog niet onder en verweren zal ik ook niet doen. Recht van de fabriek naar buiten gereden.

attachment.jpg
 
Leuk dat deze tank hier nog eens voorbijkomt, al zie ik ze liever wat groter zodat het meer uitgewerkt is. De bedoeling van deze schaal is eerder dat je de tank op een treinwagon kan zetten op een spoorbaantje.

1/72 lijkt me niks voor jou, jij leeft je graag uit met de verwering van je modellen en dat is op deze schaal veel minder mogelijk omdat het snel te veel wordt. Dan raad ik eerder 1/35 aan. Je zal daarin ook meer succes hebben met de Mad-Max topics, want er zullen dan geschiktere figuren toegevoegd kunnen worden, die een verhaal kunnen vertellen.
 
De tank was een leuke invulling voor enkele uren, een spoorbaan heb ik niet maar hij zat in de stash en misschien zal ik ooit nog eens een spoorbaan hebben waar deze dan kan op gezet worden.

1/72 en MadMax...daar heb je gelijk in. 't Is een enorm gepriegel en de kans is dat ik inderdaad zal overschakelen naar 1/35. Meer detail en meer mogelijkheden.
 
De tank heeft z'n kleur gekregen deze namiddag, enkel nog de decals maar ik zal nog enkele uren wachten daarmee. Het is niet echt het juiste kleur, daar ben ik me van bewust maar het was goed om enkele uren te vullen en de gedachten eens te verzetten met een rechttoe rechtaan bouw.

attachment.jpg
 
De tank is klaar en mag bij de afgewerkte geplaatst worden.

Normaal gezien moesten er 4 sterren op de tank komen maar er zaten er maar 2 in de doos. Geen idee van waar de andere zouden kunnen zijn.

attachment.jpg
 
Alain ik wil me niet moeien maar ik zou toch een beetje wash geven met sterk verdunde donkere verf geeft zoveel meer
Marc
 
Dat zat ik eigenlijk ook te bedenken bij het bekijken van de foto, het ziet er een beetje kaal uit. En misschien ook de vergeten tracks er onder hangen, het is geen zicht een tank zonder tracks.

Zal ik zo snel mogelijk in orde brengen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan