Hoofdsponsor

1/24 Tin Lizzie Ford T Speedster 1913 [DONE ]

Schaal 1/24 - 1/25
Ziet er toch geslaagd uit Marc.
 
Ahwel dat vind ik nu tof dat er iemand op let bedankt
Ron , Xavier en Pascal erg bedankt
Marc
 
Het verschil van kleur in hout gebruikt bij de Ford T is niet uitzonderlijk Marc, heb hierover reeds melding gemaakt bij de bouw van mijn Ford T Truck uit WO1.
Henri Ford had opdracht gegeven om het hout gebruikt bij de levering van onderdelen door toeleveringsbedrijven zoveel mogelijk te hergebruiken in de T om op die manier de prijs te kunnen drukken. Hij wou persé de goedkoopste autofabrikant zijn en blijven. Meen dat Chevrolet toen de tweede in lijn was dus hij moest er voor zorgen dat alles zo goedkoop mogelijk uitgevoerd werd en daarbij toch ook nog wat winst maken.

Wat het model betreft vind ik het hout toch goed geslaagd hoor!
 
Wow leuk jullie commentaren het was voor mij maar de tweede x dat ik zoiets doe de eerste keer was bij de Mini en dat was een heel klein stukje dashboard
Geeft de moed om weer verder te gaan
Marc
 
Ik sluit me aan bij de anderen.Het is heel mooi gedaan.
Marc S
 
Beste vrienden heb tussen de soep en de patatten nog wat verder kunnen doen , heb een dry fit gedaan van de stukjes die al gespoten zijn
De radiator is reeds gekleefd de rest zitten los
Ik vind het zelf dik in orde
Kijk maar


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Thats all folks
 
Ziet er al aardig strak uit coachke.
 
Ik hoop het ook en bedankt voor uw reactie
Marc
 
Nu nog een updatetje voor de geïnteresseerden onder ons
Het motortje zit erin en de uitlaat gemonteerd mooi passen doet dit modelletje toch niet wel veel details dat wel maar zoals de motor kan je maar op 1 manier monteren en toch kan hij er niet in moeten vijlen en prutsen tot de motor erin zat maar het resultaat mag er wel zijn voor mij
kijk maar


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg


En toch blijft het een leuk kitje
Marc
 
Mooi dat roestige uitlaatje Marc. En de rest ook hè 👍🏻

Grts Modest.
 
Mooi werk Marc, zal een leuke wagen zijn als ie afgewerkt is.
 
Ziet er mooi uit.Ben benieuwd naar het einde.
Marc S.
 
Beste vrienden mijn laatste update de wielen heb ik ook hier weer geprobeerd om de houtstructuur weer te geven naar mijn kundigheden redelijk goed gelukt moet nog wat retouchkes doen maar ik laat ze nog goed drogen
eerst moest het lichte groen geschilderd worden


attachment.jpg


daarna heb ik het donkere bruin gedaan


attachment.jpg


terwijl de verf nog niet helemaal droog was met het lichtere bruin een dry-brush gegeven zodanig dat de twee kleuren zich een beetje vermengen


attachment.jpg


attachment.jpg


en zoals jullie van mij gewend bent nog wat technische namen toegevoegd ( moesten er onduidelijkhedenzijn vraag het gerust ik al proberen te antwoorden )


attachment.jpg



attachment.jpg


een bovenaanzicht



attachment.jpg


Het is vast en zeker een leuk kitje maar sommige delen passen niet erg goed en de plastic , wel stel je voor een blok kaas en een gewoon mes en snij daar een stukje af wel zo zacht is de plastic van deze kit je moet goed oppassen of je snijd er veel te veel af
 
Die Fordjes lijken wel je ding hé Marc, kan je een mooie collectie van uitbouwen.
 
Het gaat hier goed,ben benieuwd naar de eindfoto's.
Marc S
 
beste kameraden ik heb een tip voor de mensen die al eens iets laten vallen ( ikke dus )
Wel de oplossing is heel eenvoudig , neem een keukenhanddoek of een andere doek span die gewoon voor u aan uw werktafel- blad met twee knijpers of mini sergantjes op de hoeken van uw doek , zodanig dat er tussen uw benen een rechte flap hangt , leg deze gewoon op uw benen , ikzelf ga nog een stapje verder ik steek die gewoon tussen mijn broeksriem of elastiek van mijn jogging , je zal nooit meer hoeven te zoeken , tenzij het onderdeeltje weg vliegt
grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan