Hoofdsponsor

wat ik als oefening voor figuurschilderen zie (2)

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Pascal heeft gevraagd om het hier te toch te tonen, het is iets wat modelbouwers niet als modelbouw zien maar op veel beurzen toch langzaam een plaatsje krijgt.

de meeste hier getoonde zijn zelf gemaakt, ze zijn allemaal tussen 5 en 7 cm groot en ongeveer 2 mm dik.
Ze zijn geschilderd in acryl.

attachment.jpg


attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg
 
Ach zijn zoveel dingen die modelbouwers geen modelbouw vinden lekker boeiend zo zijn mijn deuren ook geen modelbouw want die zijn ook plat :) Maar ziet er goed uit en komt toch denk ik wat technieken betreft hetzelfde is als je een gewoon figuur/buste schildert behalve dat dit plat is.
 
Laatst bewerkt:
mooi hoor :)

Als oefening zeker geschikt om te leren hoe je details naar voren haalt door te focussen op licht en schaduw effecten.

platte groet ;)
 
Vind ze heel mooi en ik doe het je zeker niet na.
Het moeilijkste aan die platte werkjes is om diepte illusie aan te brengen door middel van het schilderwerk en daarvoor moet je veel ervaring hebben in het gebruik van een kleurenpalet.

De eerste figuur (uit Game of Thrones?) vind ik prachtig van kleur maar er is iets met de ogen dat het iets onaantrekkelijker maakt.
Van de beide Chaplins vind ik de zwart/witte het best geslaagd, de hond in de kleurfiguur mist diepte in zijn kleuren.
Wat de dames betreft gaat mijn voorkeur naar de Japanse met de gitaar.

Mijn persoonlijke mening natuurlijk.
 
Bedankt voor je eerlijke mening Erwin, en de commentaren van de andere natuurlijk ook.
Voor mij blijft het ook een permanente verder ontwikkeling van mijn kunnen, mijn grootste voordeel is dat ik ook iets naast me kan neerleggen en gewoon opnieuw beginnen zonder gefrustreerd te geraken.

heb er nog enkele gemaakt

DSC6559.jpg DSC6560.jpg

En zelfs nog eens een commerciële geschilderd, de graveur (vrouw) is gestopt om gezondheidsredenen maar de vorm is door een andere overgenomen. De figuur is dus nog steeds te koop. Voor de keuze van de kleuren ben ik een beetje van het gebruikelijke kleurenpatroon afgeweken.

DSC6561.jpg
 
Geweldig vind ze allemaal mooi
Marc
 
Mooi geschilderd en mijn voorkeur gaan toch wel naar de bovenste twee de zigeunerin is ook wel mooi gedaan maar ik zoals onderhand bekend ben ik geen fan van de harde schaduwen hoewel ik ze bij de laatste figuren wel iets donkerder heb aangezet :) Vroeg me altijd af hoe groot het verschil wat schilderen betref tussen een normaal figuur en een flat figuur was, kreeg vandaag een flat figuur binnen en zag het direct :O
 
Stuk voor stuk een genot om naar te kijken
 
Mooie kleuren bij de laatste en het moet lukken dat ik terug begonnen ben met kijken serie.
 
Het moet niet iedereen bevallen, ik heb nog wat geoefend
DSC-6623.jpg DSC-6611.jpg DSC-6622.jpg
 
Wauw je mag er rustig een paar naar mij opsturen zo mooi.
 
Leuke collectie Jan. Ben tussen wat andere dingen door ook met een flat bezig maar vind het knap lastig om te schilderen :)
 
Knap Jan vele goed herkenbare gezichten top
Marc
 
Jaqen H'ghar vind ik wel goed, dat had officiële merchandising kunnen zijn. Bij de meeste andere is er een kenmerk waar je nog op moet letten: de neus is vaak dezelfde, volgens mij niet altijd overgetekend van je voorbeeld maar van een model dat je voor ogen hebt. Je tekent Tyrion in driekwart maar zijn neus in vooraanzicht, dan heb je ergens een verkeerde referentie gebruikt..Bij Jaqen deed je dat niet en die ziet er tegenover de andere levensecht uit.
 
Bedankt voor de eerlijke kritiek, het ziet er eenvoudiger uit als het is. Dus het is een blijvend en permanent werkpunt maar al doende leert men.
 
Mooie werkjes ( schildering en kleurenkeuze)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan