Hoofdsponsor

wat ik als oefening voor figuurschilderen zie (2)

Mijn favorieten zijn de Nordist en Zelensky (als hij het is).
Heb tevens de indruk dat je de rechterhand van het meisje wat bijgewerkt hebt want de insnijdingen tussen de vingers lijken nu meer natuurlijker.
 
Ge heb echt goede ogen, je opmerkingen bij "the boy" in gedachte heb ik hier nog een beetje bijgewerkt.
Zelensky, naar volgend voorbeeld

28594631-selenskyj-bild-ukraine-krieg-vergleich-2he9.jpg Selenski.jpg

foto is niet echt goed, maar ben persoonlijk tevreden met het resultaat in het echt.
 
Er zitten juweeltjes tussen.
Als ik dan al een opmerking mag maken vind ik u.s militair het gezicht niet mooi geschilderd (naar mijn smaak he)
En het meisje haar ogen overtuigen mij niet en de haarlokken zijn de dik.
De anderen zijn super gedaan op alle gebied.
Hoop dat ik niet te ver ben gegaan in mijn mening.
 
@ Pascal; nee, meningen kunnen verschillen en eerlijke kritiek mag en is meegenomen. Aan het meisje ben ik nog bezig, de ogen is zo een ding. Andere vinden het fantastische en sommige kunnen ze niet bekoren, wordt moeilijk. De haren daar ben ik nog mee aan het vechten, we zullen zien.
Algemeen zijn flats moeilijk te fotograferen, soms heb ik zo een haha moment en de volgende eindigt dan in frustratie om dat het niet lukt ze 1 op 1 te fotograferen.
 
Wat die man met de tulband betreft vind ik het gezicht en de kleding heel mooi geschilderd maar zijn oor lijkt er “aangeplakt “ te zijn.

Wat betreft mijn ogen: ik heb slechte ogen maar wel oog voor detail en van het moment dat ik het gevoel heb “er is iets mis” dan zoek ik uit wat het is. Mijn vrouw is nog veel slechter op dat vlak. Moest die gaan jureren…. Amai. 😄😄
 
Jan, even een interessevraag. Welke verfsoort( en) werk je graag mee?
 
Ik gebruik alleen nog acrylverf.
Vroeger Vallejo, daarna scale75.
Nu enkel nog de artist range van Scale 75 en de High densety acryls van Abteil 502 of Acryl uit de kunsthandel.
Wat ik nog heb van Acryl van vroeger gebruik ik soms nog als basis of voor dioramma grondwerken.
 
dat kan uit de hand lopen met de flacons ja...voorheen combineerde ik olie en acryl. Ga nu alleen acryl nog gebruiken.
ben liefhebber van mat effect, zag het sterk naar voor komen in je werk.

nog veel flacons Vallejo hier. zal zeker eens oriënteren.
 
Er zitten nog meer pigmenten in, en de verf van Scale is echt mat.
De high densety van abteil zijn iets meer zijdenmat, maar nog zeer mat in vergelijk met Vallejo.
Persoonlijk liggen bijde verfen me wel, ze drogen ook iets langzamer. Met de nadruk op iets, is nog altijd niet te vergelijken met olieverf
 
neen, olie is wat dat aangaat een ramp. Weinig zicht op eind droogresult na de sessie in tegenstelling tot acryl waterig en de fohn.
bij verdunnen acryl, wordt nu aangeraden gedestilleerd water te gebruiken of niet..? Heb jij nog tips. Schoot me te binnen dat ik veel te vaak water uit de droger zo wegmik.
 
Ik gebruik een wet pallet, en het enige waar je echt voor moet opletten is kalk in je water.
Dus het water uit de droger is zeker een goed idee.
Persoonlijk gebruik ik voor grote figuren een grote borstel, klink dom weet ik maar ik zie sommige beginnen met een 3 x 0 aan een figuur.
 
zolang je er fijn mee uitstrijken kan, ja toch. in mijn beeldje heb ik best wel wat detail ( gerust ook licht structuur in pak).
Plan is dat inderdaad ook met grotere kwast egaal aan te gronden. Maar ook hier meerdere ultra dunne grondlagen.
De grondkleur pak ik toch zwart/ waterig en waar nodig iets pre- shaden alvast, denk dat het zo zal gaan.

vwb grotere penselen, gerust paar zachte van de Action, niks mis mee.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan