Hoofdsponsor

Eifeltoren (papierbouw)[WIP]

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Voor de groepsbouw doe ik mee met een papierbouw. Daarvoor heb ik de Eifeltoren gekozen omdat die gratis bij de beginners stond en om in de sfeer van het land waar ik woon te blijven.

Door een foutje in de printshop heb ik twee zwart-witte en één in kleur. Ik zal ze alle drie maken en allemaal onderbrengen in dit topic. De kleurversie is voor laatst in de hoop dat ik genoeg ervaring zal hebben.

Als lijm zal ik zo'n (pritt)lijmstift gebruiken omdat die in m'n kast staat en ik geen lijm wil kopen voor wat misschien een eenmalige bouw zal worden. Tenzij de ervaren papierbouwer ten stelligste afraden om zo'n lijmstift te gebruiken.

De hoop is om te starten zodra het nieuwe jaar begint.

attachment.jpg
 
Ik ga niks afraden, maar ik vrees dat een lijmstift à la Pritt niet de beste optie is. Je kan er niet precies mee werken. Vergelijk het met een gaatje van 2mm boren met de punt van een 10mm houtboor. Voor je het weet schiet je door en heb je een gat van 10mm. Net zo met de Pritt, je zal lijmvlekken maken op de zichtbare delen.

Heb je geen gewone houtlijm in huis? Dat is een veel betere optie. Een beetje houtlijm op een dekseltje en met een tandenstokertje kan je dat dan veel preciezer aanbrengen. Juist voldoende zodat de lijm er niet uitkomt als je het papier samendrukt.

Het is maar mijn mening. Aangezien je toch 3 versies hebt kan je uiteraard altijd eens met Pritt proberen.

Veel succes.

Grts,
Joost
 
Ik ging de pritt met een tandenstoker aanbrengen maar houtlijm heb ik ook in huis. Die zal beter zijn dan die pritt.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad houtlijm gebruiken Alain.
Pritt plak ook maar even, als het uitdroogt valt je model uit elkaar....

Wel een mooi beginners model inderdaad.

Fred
 
Succes met de bouw van dit project.
 
Vandaag zal ik starten met de Eifeltoren voor de groepsbouw. Voor de gelegenheid heb ik een tweede werkplek ingenomen, de eigenlijke modelbouwhoek ligt te vol...dit was makkelijker. Zo meteen nog eens enkele howto's opzoeken om goed beslagen op het ijs te komen. Benieuwd hoe het zal aflopen.

De werkplek:

attachment.jpg
 
Voordeel is dat je hier geen rommel van krijgt Alain^^
Mooi daglicht zo!

Fred
 
Er zal inderdaad minder rommel zijn hiermee en je hebt ook veel minder materiaal nodig zo te zien. Maar ondertussen ben ik het daglicht al kwijt want ik ben er nog niet aan begonnen. Ik ging zitten, bekeek de vouwlijnen en weg was het zelfvertrouwen. Het blijkt moeilijker te zijn dan ik eerst dacht.

Maar ik zal nog een paar keer de howto lezen en dan toch een eerste poging wagen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan