Hoofdsponsor

1/200 Smit Rotterdam (1:200) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een mini-update van de Rotterdam.
Ik heb wat verder geknutseld aan het voordek.
Hier wat foto's van een dry-fit (daardoor staat het dek ook nog wat bol):

DSC_0001-23.gif

DSC_0002-26.gif

DSC_0003-32.gif

groeten, Rinie
 
Netjes Rinie, héél netjes!

Ik loop misschien op de zaken vooruit, maar ik vraag me af hoe je de boegschroef gaat aanpakken.

Bij m'n Houston heb ik de straalpijpen uitgeboord en er mini-schroefjes ingeplaatst.
De patrijspoortjes heb ik ook uitgeboord en die dan terug gedicht met houtlijm:

SmitHouston131.png
Er is daar wel wat werk aan maar voor het model is het een grote meerwaarde. ;)

Ik wil je hiermee niets opdringen hoor. 't Is maar een ideetje.^^




Droop
 
Bij m'n Houston heb ik de straalpijpen uitgeboord en er mini-schroefjes ingeplaatst.
Dat had ik inderdaad gezien Droop. Schitterend gedaan! Maar ik laat de straalpijpen van de Rotterdam voor wat ze zijn. Het is me nu ook te riskant om nog stevig te gaan boren in de romp...

De stuurman zal het met de twee hoofdschroeven moeten doen :D

groeten, Rinie
 
Ik ben vooral bezig geweest met het verven van onderdelen voor de opbouw, en dus er is nog niet zoveel te laten zien.
Maar toch een kleine update, met wat decals en een reling ;)

DSC_0008-20.gif

DSC_0004-28.gif

DSC_0007-20.gif

Ik zie op deze foto dat deze decal nog niet helemaal strak is, dus daar ga ik zo nog even met de sol overheen...

DSC_0005-33.gif

Die reling wat nog een heel gedoe (klein!), maar hij staat nu netjes op z'n plek!

groeten, Rinie
 
Kleine update ...Rinie.....:O:O:O:O.........prachtig man.....dit gaat een hele mooie worden....:D:D:D
 
Terug netjes gedaan, Rinie.

De benaming achteraan stuurboord staat er idd lichtjes golvend op. Ik vrees dat je dit met sol niet zal kunnen corrigeren zonder de decal te scheuren.
Moest ik in jouw plaats zijn, dat liet ik het maar zo. Dit om erger te voorkomen.





Droop
 
Bedankt voor de complimenten mannen!

Moest ik in jouw plaats zijn, dat liet ik het maar zo. Dit om erger te voorkomen.
Dat advies ga ik opvlogen Droop!
Met het blote oog is de lichte golving nauwlijks te zien, het viel me pas op toen ik de foto zag :$

groeten, Rinie
 
Camera's zien nu eenmaal meer dan het blote oog, hé? :8

Daar heb ik ook geregeld veel last van. :@




Droop
 
Vanmorgen heb ik weer een stapje gezet in het Rotterdam project.
Het voordek is geplaatst, nadat ik de ankerkettingen en ankerlieren had bevestigd.

DSC_0001-26.gif

DSC_0002-27.gif

DSC_0003-35.gif

DSC_0007-21.gif

DSC_0008-21.gif

De opbouw staat in de witte verf en als ruitjes heb ik weer wat plastic stripjes aangebracht:

DSC_0010-18.gif

Wordt weer vervolgd!

groeten, Rinie
 
Rinie,ik val in herhaling.......maar het is altijd zo.........:P:P:P
prachtige update......van weer mooie resultaten..........:nowink::nowink:
 
Ziet er goed. Maar ik zie hier en daar nog wel wat zinckholes zitten in de boegvershansing. Daar zou je nog wel iets met wat lakplamuur kunnen doen. Daarmee kun je het goed opvullen en netjes met een schuurlatje glad schuren tussen de spanten in.
 
Terug een mooie update, Rinie.

Je begint goed op te schieten. ^^



Droop
 
Bedankt voor de leuke reacties mannen!
Ik neem je tip ter harte Rik, ik ga proberen om nog wat aan die 'zinkholes' te doen.

groeten, Rinie
 
Terwijl Marianne Vos wereldkampioen bij het veldrijden werd heb ik nog wat aan de opbouw van de Rotterdam geknutseld. Er moet nog veel aan gebeuren, maar ik kon het niet laten om alvast een dryfit te doen:

DSC_0004-29.gif

DSC_0005-34.gif

DSC_0006-26.gif

DSC_0007-22.gif

DSC_0009-18.gif

DSC_0010-19.gif

Straks kijken of Lars Boom hetzelfde kan als Marianne! :D

groeten, Rinie
 
Totaal plaatje ziet er goed uit hoor.

Maar toch zou ik eerst nog even verder werken aan de puntjes die je al gekregen had. Dus de gietrandjes van de kraan en de sinkholes.

Of je moet kiezen om dit niet te doen. En als leerpuntje voor de volgende keer te beschouwen. Dan kun je gewoon verder. Maar het word wel steeds lastiger om dit bij te werken naarmate het model vordert.
 
Mooi Rinie, je gaat als een speer!

Wat het veldrijden betreft, ik kijk uit naar de elite mannen deze namiddag. Wordt het Boom of een Belg? Van mij mag de beste winnen ;)
 
Totaal plaatje ziet er goed uit hoor.

Maar toch zou ik eerst nog even verder werken aan de puntjes die je al gekregen had. Dus de gietrandjes van de kraan en de sinkholes.

Of je moet kiezen om dit niet te doen. En als leerpuntje voor de volgende keer te beschouwen. Dan kun je gewoon verder. Maar het word wel steeds lastiger om dit bij te werken naarmate het model vordert.
Bedankt voor het meedenken Rik.

De gietrandjes van de kranen heb ik al een keer onder handen genomen. Ze zijn een stuk minder, maar zoals je terecht opmerkt nog niet helemaal verdwenen. De kranen staan nog los, dus hier ga ik nog een extra poging wagen.

De sinkholes neem ik mee als leerpunt voor de volgende keer, daar ik er nu nauwlijks meer bij kan.

groeten, Rinie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan