Hoofdsponsor

1/200 Smit Rotterdam (1:200) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi Rinie. Vooral de zeilen van de sloepen vind ik heel mooi!
 
Maar in principe zou de grootte niet uit moeten maken of iets er wel of niet realistisch uitziet

Ja en nee. Naar gelang de grootte, mag, kan je, meer vervuilen bij het een dan bij het ander. Dit hangt dus deels af van de grootte en het niveau van detail.
Ik denk dat Rik dit veel beter kan uitleggen dan ik.
 
Deze kleine schaal is moeilijk met verweren. Maar het zou wil kunnen danwel heel minimaal. Je gaat snel te veel. Toch moet ik echter ook doorverwijzen naar Droop en Homeghost. Die zijn de meesters op het verweren. :laugh:
 
Weer een update-je van de Smit Rotterdam.

Vandaag de schroef-assen en schroef-kappen bevestigd en het midden en voordek voorbereid.

Klein stapje, toch weer wat foto's:

DSC_0003-28.gif

DSC_0002-21.gif

DSC_0007-16.gif

DSC_0004-22.gif

Geen verwering vandaag, ik hoop daar morgen weer wat aan te kunnen doen
shipcaptain.gif


groeten, Rinie
 
Vandaag lekker bezig geweest om de Rotterdam vies te maken.

Het achterdek heeft een bruine en grijze wash gehad, ik heb wat roest vlekken op de bolders en lieren aangebracht en ik heb wat detail toegevoegd door wat touwen en sleepkabels toe te voegen.

Ik heb het allemaal heel lichtjes gehouden, het is makkelijker om de verwering later steviger aan te zetten dan om teveel verwering weer op te ruimen...

Foto's!

DSC_0007-17.gif

DSC_0009-15.gif

DSC_0011-16.gif

DSC_0012-8.gif

DSC_0014-5.gif

Als alles goed droog is loop ik de verwering nog wat na. Ik zie op de foto's dat ik de touwen/kabels nog wat donkerder moet maken.

Volgende stap: de sleepbogen op het achterdek en de romp afverven.

groeten, Rinie
 
Hmmm, gezien de maat, zou je niet eerst de romp helemaal afmaken. Dan kun je dat ineens verweren en zie je het totaal beeld wat beter. En voorkom je dat je sommige zaken niet helemaal goed vind zitten. Daarbij is het ook altijd verstandig om de romp eerst goed af te werken zodat je zeker bent van de passing enzo. Straks past er iets niet helemaal en moet je schuren en plamuren over je werk heen. En dat zou zonde zijn.
 
Mooie update, Rinie.

Ik zou toch de raad van Rik eventjes in overweging nemen en het verweren nog een beetje uitstellen.
Maar ja, natuurlijk heeft elk zijn manier van werken. ^^

Ziet er in ieder geval al goed uit, hoor.


Mooi werk!;)




Droop
 
Hmmm, gezien de maat, zou je niet eerst de romp helemaal afmaken. Dan kun je dat ineens verweren en zie je het totaal beeld wat beter. En voorkom je dat je sommige zaken niet helemaal goed vind zitten. Daarbij is het ook altijd verstandig om de romp eerst goed af te werken zodat je zeker bent van de passing enzo. Straks past er iets niet helemaal en moet je schuren en plamuren over je werk heen. En dat zou zonde zijn.

Mee eens. Maar ik kon me niet inhouden ;)

De rompdelen zitten al goed tegen elkaar gelijmd en ook de andere dekdelen heb ik al gedry-fit en op maat gemaakt, dus het risico is heel klein dat ik nog drastisch met schuurpapier en plamuur aan de slag moet.

groeten, Rinie
 
Mooie update, Rinie.

Ik zou toch de raad van Rik eventjes in overweging nemen en het verweren nog een beetje uitstellen.
Maar ja, natuurlijk heeft elk zijn manier van werken. ^^

Ziet er in ieder geval al goed uit, hoor.


Mooi werk!;)


Droop

Dank je Droop!

groeten, Rinie
 
Weer een klein update-je van de Rotterdam.
De romp heeft een eerste laagje zwart gekregen, de schroeven en roeren zijn bevestigd en de sleepbogen zijn geplaatst:

DSC_0006-24.gif

DSC_0008-18.gif

DSC_0010-14.gif

achterdek-1.gif

De sleepbogen zijn veel te netjes, dus die moeten nog lekker vies gemaakt worden!

Wordt weer vervolgd!

groeten, Rinie
 
Mooi Rinie. De schroeven zijn zelfs afgetopt zie ik, heb je dit zelf gedaan?

Ik hoop dat mijn Smit Rotterdam net zo mooi zal worden als de jouwe.
 
Mooi Rinie. De schroeven zijn zelfs afgetopt zie ik, heb je dit zelf gedaan?

Ik hoop dat mijn Smit Rotterdam net zo mooi zal worden als de jouwe.
Dank je Michel!
Ik hebt de schroeven niet zelf afgetopt.
Ik weet niet eens wat 'afgetopt' betekend :huh:

groeten, Rinie
 
Hola, mevrouw begint er nu plots al helemaal anders uit te zien. :O

Haar achterdek is goed gelukt vind ik.
Zeker de kleine puntjes doen het hem. Neem nu bijvoorbeeld die touwen rond de betings.
Goed gevonden, Rinie. ;)


Droop
 
Dank je Droop! :D

Vandaag heb ik de romp een laatste laagje verf gegeven. De afplaktape kon er daardoor af en dat is altijd spannend. De lijnen zijn redelijk strak, ik moet alleen bij de boeg hier en daar nog een beetje bijstippen...

Foto's!

DSC_0016-9.gif

DSC_0019-2.gif

DSC_0023-2.gif

Smitrst1.jpg

(bron: Untitled Document)

DSC_0018-6.gif

Bedankt er op te lijken, toch?
Volgende stap: het tussendek!

groeten, Rinie
 
Dat begint er toch al heel goed op te lijken he. :8

Je werkt heel strak, dat zal je straks met de titanic goed van pas gaan komen. Blijf strak werken.
 
Na een weekje werken is het heerlijk om weer een paar uurtjes aan de modelletjes te mogen prutsen.
Vandaag ben ik begonnen met het middendek van de Rotterdam.
In de kit zat geen plastic voor de ruitjes van de opbouw, maar ik heb altijd nog wel wat afval plastic liggen:

DSC_0002-25.gif

DSC_0001-22.gif

Vervolgens was het weer hoog tijd voor een viesmaak beurtje ;)
Dus even een potje verdund bruin gemaakt:

DSC_0004-26.gif

En kliederen maar!

DSC_0007-19.gif

DSC_0005-30.gif

DSC_0010-16.gif

DSC_0013-11.gif

Het voordek staat inmiddels ook in de verf, daar ga ik morgen weer mee verder.

groeten, Rinie
 
Rinie,

je levert hier nu zo een prachtige job af en dan zie ik op die kranen: gietnaden.....
Kun je die ook niet wegwerken?
Je hebt helemaal gelijk Dominiek. Het viel me pas op toen ik naar de foto's keek. Daarop zie je vaak meer dan in het echt!
Ik ga hier zeker wat aan doen, gelukkig staan de kranen nog niet vast ;)

groeten, Rinie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan