Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Smit Rotterdam (1:200) [DONE]
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 77

Discussie: Smit Rotterdam (1:200) [DONE]

Standaard Smit Rotterdam (1:200) [DONE]

Omdat de bouw van de Smit Nederland en de Hoogaars in de eindfase is beland en de voorbereidingen voor de bouw van de Mantua Titanic nog naar net zijn gestart, heb ik besloten om nog een 1:200 model van de plank te trekken: de Smit Rotterdam.

De Smit Rotterdam is een zeer bekende/beroemde zeesleper van bijna 75 meter. De Rotterdam is in 1975 opgeleverd door scheepswerf de Merwede in Hardinxveld-Giessendam (mijn geboortedorp).
    Tijdens de oplevering was de Rotterdam met 22000 pk de krachtigste zeesleper ter wereld.

Hier twee foto's van de Rotterdam in actie (bron: tugspotters.com):

Het model dat ik gekozen heb is van Heller. Met een schaal van 1:200 is het model voor de snelle rekenaar 38 cm lang. Er zijn decals aanwezig voor de Rotterdam en haar zusterschip de Smit London. Ik kies (natuurlijk) de Rotterdam.

Zoals het hoort als start van een bouwverslag hier een overzicht van de kit:

En ter vergelijking met de Smit Nederland, hier de zusjes samen op de foto:

Binnenkort de foto's van de eerste bouwstappen.

groeten, Rinie

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Succes Rinie!

Weer eentje om te volgen.

Droop

Standaard

Toch wel een mooie schaal hoor. Is toch imposant naast het kleine zusje.

Ga je weer volgen.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Mooi schip hé Rinie.

Ik ga ergens volgend jaar starten aan deze beauty maar dan schaal 1:75
    Groeten,

Michel.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michel Bekijk bericht
    Mooi schip hé Rinie.

Ik ga ergens volgend jaar starten aan deze beauty maar dan schaal 1:75
    Inderdaad een schitterend schip Michel.
    Wat het voor mij extra interessant maakt is dat dit schip in mijn geboortedorp Hardinxveld-Giessendam is gebouwd bij scheepswerf de Merwede. Ik heb nog een mooie foto van de tewaterlating in 1974 (niet zelf gemaakt hoor, zo oud ben ik nog niet ). Ik zal die foto hier binnenkort eens posten.

Ik neem aan dat jij de Billing Boats kit gaat bouwen? Dat vind ik ook een heel mooi model, staat nog op mijn verlanglijstje. (Maar dat is een (te) lang lijstje ).

groeten, Rinie

Standaard

Jep, de Billing Boats versie. Ik zal er een paar jaar zoet mee zijn

De te waterlating: Untitled Document
    Groeten,

Michel.

Standaard

Schitterend! Bedankt voor de link naar deze site Michel.

groeten, Rinie

Chris
    Gast

Standaard

Ook ik zal de bouw van dit schip met interesse volgen, je hebt een fan bij na het zien van je Smit Nederland!

Standaard

Hey Rinie,

Dat ziet er een leuke kit uit Zijn de schepen "Smit" genoemd, omdat ze door die firma gebouwd worden ? En wat is het verschil tussen de Nederland en de Rotterdam ?

Het is niet te geloven, maar ik merk nu ineens dat beide schepen dezelde schaal hebben ????????

David en Goliath

Groeten, Pascal
    Laatst gewijzigd door wet sellery; 30-12-08 om 15:25

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal Bekijk bericht
    Hey Rinie,

Dat ziet er een leuke kit uit Zijn de schepen "Smit" genoemd, omdat ze door die firma gebouwd worden ? En wat is het verschil tussen de Nederland en de Rotterdam ?

Het is niet te geloven, maar ik merk nu ineens dat beide schepen dezelde schaal hebben ????????

David en Goliath

Groeten, Pascal
    Hoi Pascal,

'Smit' is een Nederlands bedrijf dat al 165 jaar sleepdiensten en andere maritieme diensten verzorgt. Smit is de eigenaar van een grote vloot sleepboten en heeft o.a. de Nederland en Rotterdam laten bouwen door scheepswerf 'de Merwede'.

Het verschil tussen de twee is dat de Rotterdam een zeesleper is (met 22000 pk aan boord!) die bijvoorbeeld gebruikt worden om olieplatformen te verplaatsen terwijl de Nederland een havenslepertje is die bijvoorbeeld gebruikt worden om zeeschepen in de haven te helpen bij het aan- en afmeren.
    Dat verklaart meteen het verschil in afmeting

Voor meer info over het bedrijf Smit zie: SMIT'S WORLD
    Voor meer info over slepers als de Nederland en Rotterdam zie: Tugspotters.com

groeten, Rinie

Standaard

Zo, vandaag een beetje kunnen kliederen aan de Smit Rotterdam.
    Het is een update van niks, maar toch een paar fotootjes

Het zal duidelijk zijn dat dit pas een eerste laagje is en er nog wel één of twee extra laagjes nodig zijn.

Normaal begin je met zo'n modelletje met de romp, maar bij deze kit bestaat de romp uit twee delen, waar het achterdek tussen geklemd moet worden. Vandaar dat eerst het dek een likje verf krijgt.

Met het dek kan ik mijn hart ophalen met de weathering, want zo zag het dek van de 1:1 Rotterdam er een paar jaar geleden uit:

(bron: Kor en Roel van Essen)

groeten, Rinie

Standaard

De opbouw die je bruin hebt geschilderd (geen idee wat dit eigenlijk is ) moet volgens mij rood zijn Rinie.

Het ziet er keurig uit
    Groeten,

Michel.

Standaard

De opbouw die je bruin hebt geschilderd (geen idee wat dit eigenlijk is ) moet volgens mij rood zijn Rinie.
    Ik zag het ook toen ik de 1:1 foto's er bij zocht...nou ja dan staat de opbouw in ieder geval in de grondverf
    Bedankt voor de tip Michel!

groeten, Rinie

Standaard

Ik denk dat je hier nog eens wat meer onderzoek naar mag doen. Ik heb dit schip ook gebouwd. Dan moet je eens goed kijken naar de kleur. Volgens mij is het hier nog rode menie. Dezelfde kleur als het onderwaterschip als het ware. Het staat mij bij dat de opbouw wel in het bruin hoort te zijn. Maar het kan de Zwarte Zee, die haal ik nog wel eens door elkaar.

Iig. Even zoeken naar andere afbeeldingen. Ik heb iig de indruk dat de foto´s die je toont in opbouw zijn. Dus dan zit misschien de kleur er nog niet op. En wel de menie.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Zoals Rik zegt zitten de stukken aan boord nog in de menie.
    Die stukken horen dan ook in een bruine kleur.

Neem anders eens een kijkje naar dit model
    Daar zie je goed de kleurstelling.

Je bent correct bezig, Rinie.

Droop

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Smit(wijs) London
    By Michel in forum Houten Schepen
    Reacties: 150
    Laatste bericht: 19-03-10, 20:14
  2. Smit Nederland (1:200) [DONE]
    By Mega in forum Plastic Schepen