Hoofdsponsor

1/25 Hoogaars ARM 82

Heel mooi Applaus Applaus Applaus

Ik heb deze kit in een vitrine van een modelbouwwinkel gezien (dus een gebouwd exemplaar) en deze kan niet tippen aan die van jouw. :k
 
Hey Rinie,

Je Hoogaar is prachtig geworden Applaus Applaus Applaus
En dat voor je eerste houtbouw, dat beloofd voor de toekomst cute

Groeten, Pascal
 
En het afgewerkte scheepje is toegevoegd (10 foto's) aan de eregalerij van de afgewerkte houten schepen B:
 
Rinie,

mooi verslag en dito model. Mijn ARM 82 ligt klaar op de werkbank.
Ik zal veel hebben aan je verslag en kunnen anticiperen op de verschillende bouwfazen.Ik hoop ook een toonbaar model te kunnen realiseren, het zal mijn eerste volledige houtbouw worden.

Grts

Johan
 
Veel plezier met de ARM 82 Johan het is mij zeer goed bevallen als eerste houtbouw project. Ik ga je bouwverslag zeker volgen.

groeten, Rinie
 
Mijn volgende houtbouw project wordt 'something completely different'.
Ik ga de RMS Titanic in schaal 1:200 bouwen. Dat wordt dan een model van 135 cm. Dat is dus nogal een contrast met de 14 cm Smit Nederland die ik net heb afgerond (de schepen zijn wel in dezelfde 1:200 schaal).

Ik ga de Titanic kit van Mantua bouwen.
Hier alvast wat plaatjes van Mantua:

1018725a.jpg


1018725b.jpg


1018725c.jpg


Ik ben al druk bezig met de voorbereidingen: foto's verzamelen, boeken uitzoeken, documentaires downloaden, PE set(s) zoeken, etc...

Ik hoop in januari met het bouwverslag te kunnen beginnen.

groeten, Rinie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rinie ,

als je deze Titanic koopt en bouwt , neem alsjeblieft de fotos van Moduni niet als referte , dit model moet heel veel aangepast worden om een prachtstuk van te maken .

de achterkant van de romp bij her roer is verschrikkelijk ontworpen , het moet heel dunner worden , de boeg is ook meestal door de modelbouwers volledig mislukt , het trekt meer op de neus van een "Boxer" hond dan op een Titanic neus ...

als je goeie refertes wilt , moet je hier kijken :
Titanic Research and Modeling Association - TRMA

en als je ooit nen goeie investering wilt maken , koop dan de goeie Titanic plannen :
Hahn's Titanic Plans

bekijk goed de modellen die daar gebouwd worden , op basis van deze plannen , echt prachtig !
Titanic model

Als ik zie hoe je de Arm 82 gebouwd hebt , heb je dus goud in je handen !

als ik je was , zou ik rechtstreeks de 1/144 romp van Dan Reed kopen :
Titanic kit

al de rest moet "gescratchbouwd" worden , maar ik vind het toch beter dan de Amati bouwdoos , mjn gedacht !

de groetjes ,

Laurent
 
Laatst bewerkt:
de achterkant van de romp bij her roer is verschrikkelijk ontworpen , het moet heel dunner worden , de boeg is ook meestal door de modelbouwers volledig mislukt , het trekt meer op de neus van een "Boxer" hond dan op een Titanic neus ...

Oei! Bedankt voor de waarschuwing Laurent!
Ik zal hier zeker rekening mee houden. Bedankt ook voor de links. De TRMA site kende ik al, Hahn's site was ik nog niet tegengekomen.

Ik heb hier een bouwverslag gevonden van de Mantua kit. Deze bouwer heeft er een mooi model van gemaakt:

a967554-81-100-0005_IMG.jpg

Dus ik ga de uitdaging aan om van de Mantua kit (toch) een mooie Titanic te bouwen :k

groeten, Rinie
 
He, een bekende, heb deze ook gebouwd. :D Zeer mooi pakket.

Leuk om te horen dat je dit model ook gebouwd hebt Rik!
Wat waren jouw ervaringen (ook gezien de waarschuwing van Laurant)?
Heb je foto's of zelfs een bouwverslag van dit project?

groeten, Rinie
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan