Hoofdsponsor

1/28 ghostship 1/28[done]

Nu pas ingepikt, maar ik blijf je bouw zeker volgen! Indrukwekkend resultaat, hoedje af. Ik hoop ook ooit zo'n nette romp af te leveren. Leuk om ondertussen ook wat over de geschiedenis ervan bij te leren!
 
zat een beetje vast met mijn hoekman , nu heb ik hem uit klei gemaakt en ga hem proberen door een 3d schanner te halen .
als ik het stl file heb kan ik hem in 3d afprinten op de juiste maat.
dat is dan toch het gedacht dat er achter zit
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ik moet hem nog wel verder afwerken maar eerst moet hij drogen voor ik verder kan
 
deze is in schaal 1/10 19 cm hoog erwin
 
Mooie bouw Amazone ! en samen met de historische feitjes hebben we hier een heerlijk verslag ! :)

Modellen van schepen in hout heeft voor mij nog altijd iets koninklijks... als de moeder van modelbouw...
Niet gek toch ? Zeker niet wanneer je erbij denkt dat er gevormd en gebouwd wordt met 'gestold zonlicht' !

Over het echte schip... bijzonder toch dat ze nog overeind ligt na al die jaren onder water, met zelfs de boegspriet er nog aan :ohmy:

veel plezier :)
 
Goed bezig Dirk, ziet er al behoorlijk goed uit
 
heb wat moeten opzoeken hoe het juist werkte maar ben al een stapje verder
ik heb eerst 37 fotos genomen van de hoekman , deze heb ik door regard 3d laten bewerken en dan krijg je een 3d tekening die je later kan bewerken met meshlab en er een stl file van kunt maken zodat je het in de gewenste grote kunt uitprinten.

dit is wat ik uit regard 3d krijg
attachment.jpg

ik moet het nu nog opkeusen in meshlab maar het is een ,vind ik een moeilijk programma om te gebruiken .
ben al 2 dagen bezig om er iets goed uit te krijgen maar het lukt nog niet zo best.
1 van de dagen zal het wel lukken hoop ik en dan post ik wat ik heb nu is het nog veel opzoeken hoe het programma werkt

moest er iemand zijn die wel goed zijn weg vind in meshlab en er mee kan werken , alle hulp is natuurlijk welkom ;)
 
eerste 3d print is gemaakt om te zien of er nog fouten in zaten .
het viel iegelijk erg goed mee maar moet hier en daar nog wat aanpassen.
ik zal het eerste eens schilderen en dan zal ik er wel een foto van opzetten ergens deze week
 
hier is hij dan de eerste proefprint
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

nu kan ik hem zo groot of klein printen als ik wil.
en dit met 37 fotos :D:D:D
 
Een geslaagde kopie zo te zien. Ben je zelf ook happy of zijn er verbeteringen nodig ?
 
Knap hoor , ik snap er de ballen van ben zoal gene computer expert , ik kan alleen kijken en genieten hoe zo een kunstwerkje geboren word
Suc6 verder
Marc
 
hoi peter er was toch een beetje ruimte voor verbetering , de neus heb ik nu een beetje korter gemaakt de knopen op de jas heb ik een beetje naar boven getrokken en er waren een paar hoeken die niet helemaal recht waren die heb ik ook verbeterd , meesten deel kleine dingetjes die verbetering nodig hadden maar aan het grote geheel heb ik niets veranderd want dat was goed


marc ik kende er ook niets van maar een beetje opzoeking en 2 dagen proberen kom je al snel tot een resultaat hoor. want ik wou hem eerst ergens laten scannen en toen vond ik dit programma online en dus maar eens proberen of het werkt
 
Laatst bewerkt:
Verbeteringen zijn al gedaan dus. Mooi man, weer een geslaagd experiment :)

Carry on Skipper ;)
 
de spiegel begint vorm te krijgen

dit is volgens het onderzoekstezm hoe de spiegel er uit zou gezien hebben

attachment.jpg

het lijf van de zwaan die ze gevonden hebben

attachment.jpg

en hoe ver ik ben gevorderd

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ben nu bezig aan de doorluchtigewulf dat is het stuk versiering dat boven op de spiegel komt
 
Mooi gemaakt hoor, ! maar ik vind de zwaan wel wat plat vergeleken met het lijf op de onder water foto...
 
Mooie vorderingen maar mag ik vragen waarom je het woord "anno" er aan toegevoegd hebt? Een schip uit die tijd zal hoogstens zijn bouwjaar of jaar van tewaterlating gevoerd hebben. Kan er rats naast zitten ook natuurlijk.
 
de zwaan had misschien iets dikker mogen zijn peter vergeleken met het lijf dat er bij ligt maar ze steekt toch behoorlijk naar achter nu dus ga ik het ook laten zoals het is ,maar ze had misschien wat meer boddy mogen hebben.

erwin daar heb ik zelf niet bij stilgestaan het bouwjaar had normaal genoeg geweest , ik wou eerst de naam van het schip er op zetten maar men kan nergens terug vinden over welk schip het juist gaat maar ze weten wel op 10 jaar na wanneer ze gevaren heeft en dat is tussen 1660 en 1670 .
 
de zwaan had misschien iets dikker mogen zijn peter vergeleken met het lijf dat er bij ligt maar ze steekt toch behoorlijk naar achter nu dus ga ik het ook laten zoals het is ,maar ze had misschien wat meer boddy mogen hebben.
ja lekker laten zo, ik vroeg het me maar af..

carry on :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan