Hoofdsponsor

1/28 ghostship 1/28[done]

vandaag eens alle dikke touwen uitgerekend en gekeken hoeveel meter ik er van nodig heb en dan ga ik die volgende week ergens gaan zoeken.

het ankertouw wat het dikste touw op het schip is 10 mm dik en de stag voor de grotenmast 7 mm en zo gaat het naar beneden tot touw van 1 mm
 
Sterk wat jullie presteren in hout schepen.
 
heb ondertussen de romp dicht tot aan het berghout nu moet het dek er in en de fortuning geplaatst worden

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]
 
Daar zit al veel werk in :ohmy:
En het ziet er voor een leek (ikke dus) mooi uit ;)
 
fortuning achter geplaatst ,deze eerst afwerken daarna de voorkant fortuning plaatsen

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]
 
Het is toch iets heel anders dan plastic modelbouw hoor :ohmy:
 
Prachtwerkje zoals we van jouw gewoon zijn!
 
ik ga eerst de buitenkant helemaal afwerken en dan het dek er in leggen, op zich maakt het niet uit wat ik eerst doe ik kan overal goed aan met deze schaal
 
Blijf het altijd mooi vinden die houtbouw
 
Dat is iets wat zeker kan gezegd worden, mooi werk, sierlijke lijnen ook, of het praktisch was, dat weet ik niet...
 
of het praktisch was, dat weet ik niet...

deze schepen waren de ruggegraad van de natie , de vrachtschepen van hun tijd zij kwamen letterlijk met de honderden binnen per week om hun vracht te lossen en dan weer op weg om nieuwe vracht te gaan halen over ( heel de wereld ) je kan wel met absolute zekerheid zeggen dat deze schepen holland groot gemaakt hebben en het daarom niet voor niets de gouden eeuw noemt. ;)
 
deze schepen waren de ruggegraad van de natie , de vrachtschepen van hun tijd zij kwamen letterlijk met de honderden binnen per week om hun vracht te lossen en dan weer op weg om nieuwe vracht te gaan halen over ( heel de wereld ) je kan wel met absolute zekerheid zeggen dat deze schepen holland groot gemaakt hebben en het daarom niet voor niets de gouden eeuw noemt. ;)

Heu......Natie = toendertijd de Verenigde Provincien en Zuiderlijke Nederlanden (waaronder het huidige Belgie en Groot Hertogdom Luxemburg) werden later het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden voordat de Belgische Revolutie begon en de verzelfstandiging en oprichting van het koninkrijk Belgie.
In de periode de gouden eeuw, waarin deze schepen met grote getallen op het water waren, is feitelijk dus ook een deel van de (nog niet bestaande Belgische historie) en dus niet alleen de Hollandse hoor! :) :) :)

Ja, ik ga met je mee dat het de Hollanders waren die de VOC hebben opgericht en de eerste en grootste multinational is geweest. De VOC heeft met name een fundament van de gouden eeuw betekent.
Onder leiding van Raadspensionaris Johannes de Witt en diens broer Cornelis de Witt werd de economie gestimuleerd en handelaren en kooplieden de vrijheden gaven om rijkdommen te vergaren.
Na het lynchen van de broers door het gepeupel en het aan de macht komen van Willem III, werd alles anders. De teloorgang van de Republiek en oprichting van een koninkrijk met later Willem I aan de macht heeft ervoor gezorgd dat de Belgische Revolutie is ontstaan.

Interessant maar zeer bloederige geschiedenis met veel politieke en religieuze verdeeldheid. Uiteindelijk is altijd de gewone man / burger diegene die het meeste lijdt.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Zeer aangenaam om dit stukje geschiedenis te lezen.
Het is inderdaad een beetje een "verloren" periode in de geschiedenislessen in België...
 
Alles van hout in Dirk z'n handen veranderd in goud , knap bezig maatje ;) Je bent en blijft een echte houtsnuiver !
 
Prachtig Dirk hoe je bezig bent.
 
kleine update . ben bezig geweest met het snijwerk van het hennegat en dit is de rechterkant die klaar is.

attachment.php
[/IMG]

hopelijk bevallen de kleuren een beetje want het is best moeilijk om een goede kleurcombinatie uit je duim te zuigen
 
Ik vind de kleurencombinatie erg geslaagd Dirk!!! Als je de andere kant ook zo weet te maken dan heb je echt al iets moois op je schip!
 
ben nu bezig met het rooster uit te printen
attachment.jpg

eens kijken of het iets word anders gaat het in hout gemaakt moeten worden maar het ziet er voorlopig goed uit
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan