Hoofdsponsor

1/72 U.S 70 ton Tank transporter met DR9 [DONE]

Inderdaad een snellen vooruitgang maar toch mooi om zien.
 
man, je vliegt, ik ben bijna een week bezig om zoiets samen te bouwen... maar er zijn dan ook nogal wat aanhechtingspunten en naden te zien, terwijl ik dan eerder ieder onderdeeltje ga opschonen...

Bouw je deze RUDD, of ga je toevoegingen doen, zoals de sleepogen openwerken enz...
 
Mooie start Aris maar toch maar niet te vlug gaan. Detail en uitlijning zijn heel belangrijk op deze schaal, zelfs bij grote projecten.
 
Inderdaad, je gaat er bijna supersonisch tegen aan ;)
Maar hoe dan ook het resultaat mag alvast gezien worden ,
Ik moet alleen wat vlugger komen kijken wil ik tussen door je vorderingen kunnen volgen.
 
Roy, Marc, Pascal, Silenoz, Erwin en Marc, dank voor de complimenten en alle raad. Alle genoemde zaken hebben mijn aandacht, en zal ik zeker nogmaals controleren. Het voorste spatbord dat klopt, deze is (was) niet juist
 
De stand van de wielen nog eens nagelopen, op een schuifmaat gezet en een foto gemaakt. Ik hoop dat het zo duidelijk overkomt op de foto.
attachment.jpg
attachment.jpg


De onderdelen, die ik eerst in kleur ga brengen om daarna te monteren, delen zoals de spiegels en de achterste spatborden ga ik als laatste monteren. De ruitenwissers haal ik pas uit het PE frame op het moment dat ik ze definitief kan plaatsen. Na het spuiten ga ik ook pas de wieldeksels, uit de spreu halen, is wel zo makkelijk met vasthouden.
attachment.jpg

De truck bestaat nu uit 3 hoofd delen het chassis, de cabine en het lier/trek gebeuren met daaraan de uitlaat en de stand verlichting. Op de eerste foto is te zien, dat de cabine passing naar de spatborden klopt.
Op de verdere foto's rondom het geheel verschuiven de 3 hoofd delen ten opzichte van elkaar. Dit is oa te wijten aan het feit dat ze nagenoeg geen eigen gewicht hebben. Ik het ook niet voor iedere foto wilde corrigeren, de dryfit klopt en dit is een impressie. De deuren zijn geheel uit doorzichtig plastic, waarbij ik de delen die doorzichtig moeten blijven afgetaped zijn.
Tot zover is deze gereed om in de primer gespoten te worden en verder enige coorecties misschien en als eerste de binnenkant van de cabine verder afwerken. Met die reden ligt het voorruit glas ook nog los
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Stevig spul , indrukwekkend
Aris op foto twee ( ik wil nu niet tegendraads zijn ) maar de achterste velg boven staat op zicht ( gezichtsbedrog misschien ) toch net iets schuin
Verder beste Aris prachtig werk al
Suc6 verder
Marc
 
Het blijft een indrukwekkende truck die M1070
 
Mooi werk Aris.
Controleer ook eens de middenste velg achteraan rechts (laatste foto) , heb de indruk dat deze de grond niet raakt. Kan aan de foto liggen maar zou zonde zijn het niet aan te passen als het zo is.
 
Mooie en imposante truck... moet ik ook nog eens bouwen in een iets andere versie (wel resin), maar tijd he...

ziet er al beter uit zo, moet Erwin wel bijtreden, volgens mij lijkt het ook alsof 1 velg de grond niet raakt.
 
Aris ik word erg gelukkig van de manier waarop je deze bouw presenteert, in een prettig leesbaar en leuk te volgen topic, waarbij je bovendien open staat voor opbouwende kritiek. Vele ogen zien meer dan twee en dat is bij iedereen zo, maar de meeste modelbouwers zijn toch wat terughoudend om advies echt te aanvaarden.

Waar je nog eens naar zou kunnen kijken wellicht is toch dat linker spatscherm; op de foto van voren genomen ziet het er uit dat dat nog steeds wat scheef staat.

Voor de rest, mooi werk!
 
Marc, Pascal, Ron, Erwin, Silenoz, Roy

Nog eens nagelopen met de schuifmaat en alles gecontroleerd, met de banden en velgen compleet nog een aantal keer gepast. Dit de velgen met de velgen en de spatborden gedaan. Wat de foto's betreft, het is heel goed mogelijk dat op het witte papier, waarmee ik mijn bouwtafel bedek ook een afwijking zit. Het voertuig op zich heeft geen massa.
Ik heb nu alles in de primer gezet en gespoten in de basiskleur groen. Als de verf uitgehard is, ga ik het dashbord de meters en knoppen in kleur brengen. Jammer genoeg is er geen decal voor en ook geen verdere beschrijving. Maar op dit moment is de verf lekker aan het uitharden.

Aangezien de kit uit 3 voertuigen bestaat, komt het ook in 1 beschrijving.


De DR9

Als eerste de machine kamer en het reductie gebeuren afgewerkt. Veel zit er in de kit als hapklare brokken.
attachment.jpg attachment.jpg




Vervolgens ook de tracks of de rupsbanden cq loop wielen gemonteerd.
attachment.jpg

De steenbeitel in gemonteerd, gelukkig waren dit weer veel kleine delen.
Waarbij dit het resultaat is.
Op de foto lijkt hij wel 3x zo groot als de andere delen van de DR9.

attachment.jpg

Toch mistte ik iets, tot mijn grote schrik.
En bedacht mij de leidingen en slangen.
Nergens iets over in de kit te vinden, en ik herinnerde mij, dat was bij de start al aangeraden.
Ik dacht door Erwin.
Een andere kit van een DR9 (1/35 Meng) open gemaakt en de tekeningen eens goed bekeken.
Al snel vond ik details ervan.

De leidingen en slangen zijn al gemonteerd op de breker.

Deze ga ik nog maken bij de schuiver.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Om aan de dikte te voldoen heb ik koperdraad 0,25 gebruikt.
In een schaal van 1/72 zit ik redelijk in de buurt van een slang van 32 mm.
Met deze foto's als resultaat

attachment.jpg attachment.jpg


De laatste 2 foto's zijn van een dryfit,
Waarbij ook de stoelen, schrik niet! met de beweegbare armleuning als passing in de cabine komen.


attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey Aris dat is echt iets voor u he , ziet er al veelbelovend uit
Suc6 verder
Marc
 
Ziet er een stuk interessanter uit met die leidingen.
 
Uitslovert! :D

Nee het is echt een mooie toevoeging, dat leidingwerk. Het zijn die details die de illusie compleet maken.
 
Heel mooi met die leidingen Aris, het zijn de kleine dingen die het doen, ook op die schaal.
 
Op deze schaal zijn het dit soort details die het dat méér geven.
Knap werk!
 
Mark, Ron, Roy, Erwin, Silenoz, Beyond. Dank je voor de complimenten.

Het is 1 kit, maar met diverse delen. De DR9 is wat bouw betreft helemaal gereed. Deze heb ik vandaag grotendeels in de primer gezet, en in de juiste kleur gebracht.
De volgende stap is het interieur, hier wat accenten toevoegen.

Terug begonnen met de Truck
Deze is gespoten in de hoofdkleur groen. Een week laten uitharden en nu verder weer opgepakt. Als eerste de cabine.
Het dashbord en cabine had jammer genoeg geen decals. Ook geen verfaanwijzing. Ik heb 4 kleuren gebruikt, zilver, geel, rood en donkergrijs. De binnenkant in het groen van de buiten kant en de zetels in het rood van de buitenkant. De tape aan de binnenkant is verwijderd en het dak is definitief geplaatst.

Na deze stap heb ik de cabine definitief op het chassis geplaatst, ook het lier gedeelte op het chassis geplaatst. De delen van de truck, die gewoon groen blijven, zijn afgetaped.

Helaas ben ik vergeten foto's te maken. Behalve deze, waarvan nooit meer iets te zien is(vermoed ik)
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan