Hoofdsponsor

1/72 U.S 70 ton Tank transporter met DR9 [DONE]

Ziet er goed uit.
Ik stel mij enkel de vraag of het chassis van de truck ook in camo gespoten wordt?
Aan de andere kant heb ik deze truck nog nooit zelf gemaakt, dus heb ik ook geen kennis van deze...
 
Pascal, Silenoz, Beyond, dank voor de complimenten.

Beyond er zijn duizenden foto's van te vinden, bij de een wel op het chassis en bij de andere niet.

Deze Kit en kleurenblad is gebaseerd op een die in Europa rijd/heeft gereden. (volgens de fabrikant) En op het de kleurbeschrijving is het chassis van voor tot achter in de camouflage. Zelf vond ik het bij het afplakken een hele domme keuze om die te volgen.
Anderzijds, op Google M1070 zijn er zoveel in verschillende camo's, ik weet ook niet of het klopt. Vandaar mijn keuze zoals de box zegt attachment.jpg
 
Ik vind het er mooi uit zien, hopelijk wel niet te donker voor de verweringen die je nog wilt toepassen. Misschien wat witte olieverf eroverheen (extreemst minimale hoeveelheid gebruiken!) om het iets lichter te maken en meteen de scherpte der afgrenzing van de verschillende camouflagekleuren te verminderen.

Soort filter dus.

Maar ook als je dat niet gaat doen, prima vooruitgang hoor.
 
Roy, dank voor de complimenten. De witte olieverf washlaag heb ik toegepast. Zelf vind ik het ook zachter geworden. De banden zijn nu ook echt in kleur en lijken droog te zijn, samen met de vernis laag. Deze ga ik morgen monteren. De decals zijn ook geplaatst daar waar nodig, deze ga ik morgen sealen. Daarna de benodigde verlichting rondom aanbrengen/ verven.

De dieplader is wat het monteren betreft ook gereed. Deze kan ik gaan spuiten.

Nog enige foto's.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Mooie trailer, ik ben benieuwd naar het vervolg

Grtz Bart.
 
Blijft een stevige brok knap hoor.
 
Bart en Pascal dank voor de complimenten.

De truck zijn de decals aangebracht en rondom de verlichting aangebracht zoals de beschrijving aangeeft. Hierna is hij in de matte vernis en heb ik de ruiten vrijgemaakt, zodat het geheel beter te zien is.
De dieplader staat ook in kleur en alles is afgemonteerd. Deze ga ik morgen in de glans zetten om de decals te plaatsen en andere details te verven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er al netjes uit nu nog die paar wielen zwart maken :)
 
Ziet er goed uit. Ga je die raamstickers nog weer moeten opbrengen voor de vervolgstappen?
 
Aris indrukwekkend in zijn geheel , ge hebt het goed voor mekaar gekregen
kijk al uit naar het vervolg
Marc
 
Respect voor je doorzettingsvermogen met dit kleine model... :O
Het wordt wel aangenamer om naar te kijken met een beetje kleur :D
 
Kan alleen de rest maar volgen in hun commentaren knap .
 
Ron, Silenoz, Erwin, Roy, Marc, Beyond en Pascal, dank voor de complimenten.

Silenoz, raamstickers/tape in dit geval niet maar met de vloeibare maskol van Vallejo heb ik de ruiten met een kwastje aan getipt en beschermd, mij lukt het niet om verder te werken, zonder dat ik per ongeluk toch een ruit raak. En voorkomen is beter als genezen.
 
Ik ben ondertussen ook verder gegaan met de DR9. Bewegende scharnieren aangetipt met een donkere wash. Rondom met Vallejo aardkleur een laag aangebracht, en enige pigmenten erop aangebracht

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Complimenten; erg mooi, op de raampjes na. Hoe ga je die aanpakken?
 
Die zijn gekleefd, ik heb 2 opties. Of ik haal ze eruit, maak ze schoon, met kans op beschadigingen(zeker weten). Plaats terug en herstel de verf. Maar omdat ze verzonken zijn kan ik er niet met een mesje achter om ze eruit te wippen.
Of ik laat ze zo. Niet mijn keuze.
Dan is er ook nog de mogelijkheid, om vuil aan de buitenkant aan te brengen. Maar wat is dan wijsheid?

Bericht bewerkt
Via het dak zijn ze niet bereikbaar, die optie is er niet.
 
Ik ben in een wat directe bui, excuses daarvoor. Is altijd zo als ik bezig ben met een pleitnota in een grote zaak. Welnu, Aris, de raampjes zijn simpelweg afzichtelijk. Ze laten zitten is nauwelijks een reële keuze, als je je model tenminste niet wilt verpesten. Want voor de rest ziet de machine er prachtig uit.

Dus ik stel het volgende stappenplan voor.

1) Men tjoppe die dingen eruit.
2) Men kope een bakje druiven bij de AH.
3) Men ete de druiven op. Dus zo:

46847390302_0e2f24881d_b.jpg

4) Men snijde het bakje in stukjes gelijk de oorspronkelijke raampjes.
5) Men plaatse deze in de middels 1) ontstane openingen.

Je mag me later bedanken ^^
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan