Hoofdsponsor

Anders / onbekend HMLS Centipede - schaal 1/48[WIP]

Bedankt, mannen.

@ Beyond: zoals steeds is er op de foto meer te zien dan in het echt. Maar ik was sowieso van plan om nog eens met een penseel rond te gaan. Bedankt voor je opmerkzaamheid.

Grts,
Joost
 
Hey,

Beide tracks liggen er op.

k7QSfnJ.jpg

hk6A1mV.jpg

De kanonnen laat ik er nog even af. Eerst nog de achtertrein. Blijkbaar was dat om beter te kunnen sturen, en niet om de "schoofzak" van de jongens op te leggen :D.

:wave:
Joost
 
Bijna niet te geloven dat dit papier knap hoor Joost.
 
Bedankt mannen.

Ondertussen is ook dat achterste klaar, maar nog niet bevestigd aan de tank zelf.
Ik ben van plan om er een ondergrondje voor te maken (diorama is een groot woord :$).
Het is eerder een studie om uit te zoeken wat er mogelijk is in papier, karton en aanverwanten.
Bedoeling is om een stukje loopgraaf uit te werken met die tank er naast, een boomstronk, wat staken met pinnekesdraad, ...
Ik weet het, 13 in een dozijn, maar in karton en papier toch een uitdaging (zeker omdat het de eerste keer is dat zoiets aanpak).

uAAVLsV.jpg

W5RjmnN.jpg

rEaAc0N.jpg

Grts,
Joost
 
Daar zie ik een flinke uitdaging Joost.

Fred
 
Inderdaad daar zit wel een uitdaging in om er een ondergrond bij te maken dus ben benieuwd. De tank ziet er ook knap uit.
 
Zal papier maché worden voor de ondergrond vrees ik maar volg met volle belangstelling.
 
Effe afwezig geweest, maar ondertussen toch wat "gebaggerd" aan het ondergrondje.

Ik ben vertrokken met een blitse doos uit de cadeauperiode. Dat geeft mij de mogelijkheid om het nodige reliëf te halen voor de loopgraaf.
Tot nu toe enkel de basisvorm in karton uitgewerkt.

skQAVxe.jpg

0Otv1KL.jpg

9xCk3Ae.jpg

GOfNg4A.jpg

FG3J10c.jpg

NKZWR2Q.jpg

BGKMwSw.jpg

fp5PYZG.jpg

De loopgraaf is nog niet volgens schaal, daar is nog werk aan.
Hierop ga ik verder bouwen met een "papier-maché pasta", zelf te maken. Ik heb dat in een ver verleden al wel eens gedaan.
Het zal wat experimenteren worden om te zien wat kan, en wat niet.

Dit weekend wat spullen halen in de Doe-Het-Zelf.

:wave:
Joost
 
Dit ziet er alvast veelbelovend uit. Stevige basis waar je alle richtingen mee uit kan.
 
Hey,

Kleine wijziging: ik ga de HMLS Centipede meer op zichzelf houden.
Het dio met loopgraaf ga ik in een volgend topic verder uitwerken samen met een echte Mark I (in camo-kleuren).

Nu ga ik de laatste details aan de HMLS Centipede verder afwerken.

:wave:
Joost
 
Wouw heb je zo'n grote lap grond tot je beschikking? Word toch een redelijk voetbalveld
 
OK, jullie zijn bij de pinken :laugh::laugh:. Vind ik zelf de beste humor, dus ik kan er ook wel tegen...

Ik moet jullie toch teleurstellen. Wegens een te kleine printer zal het toch een versie worden in schaal 1 / 50.
Maar als modelbouwliefhebbers vinden jullie dat ongetwijfeld beter dan een 1 / 1 versie.

:wave:
Joost
 
Ondertussen is er veel gebeurd, dus hoog tijd om daar wat over te vertellen:

Eerst nog wat kleine details aangepakt: de lampen gecorrigeerd
HdHcOGP.jpg

Zoals eerder gezegd gaan we de ondergrond iets simpeler houden. Een deksel van een luxe-verpakking volstaat, juist wat versterken aan de lange zijden binnenin.
CdeDleE.jpg

Op de ledendag was er een interessante demo over onder andere dit product:
bYTlj1r.jpg

En zonder enige vorm van ervaring hiermee haal ik toch een bevredigend resultaat:
H20beI9.jpg

Even presenteren met tank:
1JRuAzj.jpg

ISbTscX.jpg

Het was ook de eerste kaar dat ik zo snel gras heb gezaaid :laugh::
bIKKlIa.jpg

KabRyPH.jpg

Zoals jullie op de eindfoto's kunnen zien heb ik het ondergrondje nog wat gestoffeerd met een stukje afsluiting, een gedeukte metalen emmer en wat stenen.
Dit is het eindresultaat:
WyX5pv0.jpg

2wKDlGp.jpg

twI3pIC.jpg

Dit was het voor deze bouw.

:wave:
Joost
 
Heel mooi geworden.

Edit gefeliciteerd met de prijs.
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan