Hoofdsponsor

Anders / onbekend Horror Heads 2nd generation?[WIP]

Jiver

Sponsor
Registered
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
527
Locatie
Herenthout
Gegroet,Ik wil even een experimentje delen. Mijn reeks van 1/4 Horror Heads doen het niet zo denderend als model kit, maar wel als afgewerkte collectibles. Waar veel werk en miserie inkruipt zijn de ogen, dus daar zoek ik een eenvoudiger systeem voor.Het lijkt me veel gemakkelijker om ogen apart te kunnen schilderen. Eerst heb ik kogellagers van de juiste diameter op een rodje gezet, gemald en gegoten. Vervolgens 3 HH-mallen gekozen en die met 2 dunne laagjes resin hol gegoten. Die heb ik nog versterkt met een laagje Aves. Na het drogen kwam de nauwkeurige taak om de originele ogen uit te frezen. Daarna de aanpassing naar de maat van het nieuwe oog. Ik vind het resultaat veelbelovend. attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Alles wat het jezelf makkelijker maakt is meegenomen, dus als dit jou helpt bij het schilderen van de ogen zeker doen.
Voor mij zelf is het moeilijkste aan een oog schilderen dat het figuur meestal zelf wel twee verschillende ogen heeft en ze meestal ook niet mooi rond zijn.
Met dit systeem is daar dus aan verholpen, succes en houd ons op de hoogte.

Grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan