Hoofdsponsor

Vragen of opmerkingen over de groepsbouw 2019

Of je maakt een dio zonder voertuigen of figuren. Gewoon een landschap met een beekje bvb.

Tip: niet inzetten in een wedstrijd als er geen voertuigen of figuren op staan. Ze weten dan niet wat er mee te doen.
 
Of je maakt een dio zonder voertuigen of figuren. Gewoon een landschap met een beekje bvb.

Tip: niet inzetten in een wedstrijd als er geen voertuigen of figuren op staan. Ze weten dan niet wat er mee te doen.

het probleem is dat alles bij elkaar aansluit zowel voertuigen,heli als dio
heb de voertuigen nodig om het dio aan te kleden zonder krijg ik niet alles op zijn plaats
dus zou ik hier bijna drie topics moeten opendoen voor één dio

Mark
 
Houten schip op 6 maanden....Niet doen Alain.
Ik nam altijd minimaal 1 jaar voor een schip.


Fred
 
Oké, ik zal wel iets anders vinden om te doen. Er is nog tijd genoeg om iets te vinden.
 
De regels zijn heel eenvoudig Erwin:

Als jij een kit heb liggen waar je ooit aan begonnen bent en die niet in jou "specialiteit" lag is dit misschien wel het topic om die toch eens af te maken.
Of er juist iets vreemd mee te doen. ( Steampunk, fantasy, name it....)

Fred

Bedankt Fred.
Eigenlijk is er niet veel dat ik nog niet geprobeerd heb in de modelbouw en daarom dacht ik aan het eindelijk eens afwerken van de USS Defiant uit de serie Star Trek Deep Space Nine. Echter, bij deze is de bouw bijna af en ik zou dus enkel schilderwerk kunnen tonen.
Heb wel nog een stuk of 3 andere Star Trek schepen liggen die als kandidaat zouden kunnen dienen.

Maar mijn grootste out of comfort item is denk ik een resin buste van een heel gekend figuur uit WO2. Vermits ik geen figuurschilder ben zou dit wel eens de grootste uitdaging kunnen zijn al vrees ik dat ik heel veel vragen zal moeten stellen aan onze figurinisten.
 
Er liggen nog een aantal figuren die op een diorama moeten komen maar ik zie er tegenop om ze te schilderen. Al eens enkele pogingen gedaan om figuren te schilderen en daardoor weet ik dat die buiten m'n comfortzone liggen.

De groepsbouw is een goede gelegenheid om er een paar onder handen te nemen en dan nadien meteen het diorama af te werken. Na de Eifeltoren uiteraard.

attachment.jpg
 
Bij mij word het iets in de aard van de "battle truck" dat hier in een ander topic gebouwd word.
Heb ooit ( ongeveer 15 jaar geleden) eens een truck gebouwd voor een familielid die trucker is maar nu zal het een combi zijn van een begonnen truck (begonnen door iemand anders) met resten en stukken van volledige tanks die ik bij iemand uit de vuilbak gered heb om er oooooit misschien eens iets mee te doen.
Het "uit de comfort zone" voor mij is hier het scratchen.
Heb het wel al willen doen maar er me nog nooit aan gewaagd.
Dit is een mooie gelegenheid om het dan toch te doen denk ik.
Een dezer dagen eens de modellen zoeken en foto's nemen.
 
euuh ik heb nog nooit aan plastiek boot bouw gedaan ... en dacht aan tamiya 1/35 patrol boat river pibber of hoe heet dat ook weer ?
zou dat wel willen bestellen
is dat haalbaar voro iemand die nog nooit een plastieken boot gedaan heeft ... ???
 
euuh ik heb nog nooit aan plastiek boot bouw gedaan ... en dacht aan tamiya 1/35 patrol boat river pibber of hoe heet dat ook weer ?
zou dat wel willen bestellen
is dat haalbaar voro iemand die nog nooit een plastieken boot gedaan heeft ... ???

Heb hem zelf nog nooit gebouwd maar denk het wel Gonsken.
De Pibber is niet te groot of ingewikkeld en het bouwschema/handleiding van Tamiya is altijd zeer duidelijk.
 
geen idee . is wel ferm out my comfortzone :eek:)
mss zal ik dat wel bestellen
 
Ik ben van plan om een truck te bouwen maar dan een showroommodel met een motorblok in detail. Ik weet niet als dat tot 'buiten m'n comfortzone' kan gerekend worden en aldus kan deelnemen aan de groepsbouw? Ik heb namelijk al trucks gebouwd maar nog nooit in technisch detail. Op dat gebied ben ik een totale leek en ik heb het nog nooit gedaan.

Wat denkt de jury?
 
Ik ben van plan om een truck te bouwen maar dan een showroommodel met een motorblok in detail. Ik weet niet als dat tot 'buiten m'n comfortzone' kan gerekend worden en aldus kan deelnemen aan de groepsbouw? Ik heb namelijk al trucks gebouwd maar nog nooit in technisch detail. Op dat gebied ben ik een totale leek en ik heb het nog nooit gedaan.

Wat denkt de jury?

Recht uit de doos bouwen lijkt mij voor jouw inderdaad buiten je comfort zone te liggen :laugh: ;)
Doen zou ik zeggen...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan