Hoofdsponsor

Vragen of opmerkingen over de groepsbouw 2019

Als je met die begonnen kitjes gaat scratchen ga je volgens mij flink uit je comfort zone, Ik zeg doen!

Fred

Dan zal ik een dezer maar eens in de stash en trash hoop kijken wat ik kan combineren met elkaar, eventueel met nog wat evergreen eb 3D print er bij.
Het word een hele uitdaging voor mij maar wel eentje dat al geruime tijd in mijn hoofd spookt.
 
Als het lukt ga ik mij misschien eens aan een plastic schip wagen... :O
Heb er hier enkele in de stash liggen maar heb er nog nooit één gemaakt :8
Nu gewoon de tijd vinden, even zoeken..
 
Als ik meedoe zal ik een figuur schilderen. Lijkt me wel leuk.
Niks militair, eerder fantasy. Dan moet ik niet voldoen aan historisch correct-zijn.

Welke schaal is de beste als beginneling?
Waar vind ik mooie en toch niet extreem dure figuren?
Welke verf? Vallejo acryl, lukt dat daarmee? Met die verf heb ik ervaring.

Grts,
Joost

Vallejo kan je gebruiken Joost en voor betaalbare bustes kan je hier eens kijken wel via Ebay https://www.ebay.nl/usr/mitches-military-models?_trksid=p2047675.l2559
 
Ga eens nadenken. Misschien een buste schilderen. Is wel iets wat ik eens wil proberen.

Kan ook een plastic schip bouwen. Heb ondertussen een viking schip in mijn stash liggen.

En aan de andere kant ben ik ook van plan om begin 2019 te investeren in een airbrush set. Dat zal de eerste maanden ook serieus buiten mijn comfort zone zijn...
 
Heb het liggen, de moter die ik wil maken.
 
Wat raar is dat ik bij de eerste reacties was in het begin en ik kan mijn deelname nergens vinden bij deze zal ik het nog eens doen , misschien heb ik het ergens verkeerd gepost want ik had er nog reacties op gekregen
Bij deze zal ik het hier nog eens plaatsen



attachment.jpg


hopelijk kan ik tot een goed einde brengen
Marc
 
HIER stond uw post ivm deelname.

Je mag gewoon een topic starten, zoals Ari5 hierboven post
 
Heren dank u zal ik doen ( ja een oudje vergeet al eens wat he )
Marc
 
verleiding is groot om mee te doen om een dio te bouwen
enkel vrees ik dat ik met zes maand niet ga toekemen
zal er nog is over slapen
zou met twee voertuigen en heli zijn 1/35
ervaring met voertuigen en heli heb ik maar niet met dio
weet niet of dit mag natuurlijk de combinatie

Mark
 
Heb de afgelopen 45 jaar van alles gebouwd.
Auto's , moto's, vrachtwagens, vliegdingens en zo...……………
In plastiek, met PE, houtbouw (poppenhuis), resin...……
Dus wat is buiten mijn comfortzone????
Ik doe nu ondertussen al weer bijna 3 jaar modeltreinen maar ik zou het niet weten met wat ik kan meedoen.
Suggesties?
Laat maar komen.
 
tanks? welk een tak van modelbouw spreekt je het minst aan? Bij mij is het civiel, zie het wel graag, en heb het ook in de voorraad, maar voor als ik eens veel zin heb, heel veel zin....
 
Erik, modelbouwerke, als je het zo stelt is het voor mij een uitdaging om iets te verzinnen. Opeens denk ik aan 10 nov dat ik iemand bezig zag met een kitje. Metal Earth valt het onder. Ik aan het zoeken geslagen is dit makkelijk te vinden.

Gezocht en er zijn er toch veel in verschillende genres, en je heb het niet opgenoemd. Nu als voorbeeld geef ik een link, en ik zou Aris niet zijn als ik geen Cat kon vinden:D:D
Maar zonder gekheid, vanaf een euro of 7-8 zijn er al leuke dingen te googelen.

https://www.puzzels123.com/nl/metal-earth-dozer-cat-3d-puzzel.html
 
Marske, Mark, Jij ben goed in voertuigen en heli.
Waarom dan niet een Dio zonder Voertuigen en zonder Heli?

Als je Dio af is kan je die er alsnog op plaatsen, volgens mij is buiten je comfort, gewoon een Dio zoals je zelf al aangeeft.
Er zijn ook landschappen of gedeeltes , waar geen Heli kan landen en ontoegankelijk voor Voertuigen.
 
Wanneer krijgen we de algemene regels van de groepsbouw?

In het bijzonder wil ik weten of het een nieuwe kit moet zijn of niet want ik heb enkele opties zowel van reeds opgestarte kits of volledig nieuwe.
 
Wanneer krijgen we de algemene regels van de groepsbouw?

De regels zijn heel eenvoudig Erwin:
Je kunt het zo gek niet bedenken als het maar niet jou "specialiteit" is.

Als jij een kit heb liggen waar je ooit aan begonnen bent en die niet in jou "specialiteit" lag is dit misschien wel het topic om die toch eens af te maken.
Of er juist iets vreemd mee te doen. ( Steampunk, fantasy, name it....)

Fred
 
verleiding is groot om mee te doen om een dio te bouwen
enkel vrees ik dat ik met zes maand niet ga toekemen
zal er nog is over slapen
zou met twee voertuigen en heli zijn 1/35
ervaring met voertuigen en heli heb ik maar niet met dio
weet niet of dit mag natuurlijk de combinatie

Mark

Ik zie daar wel een uitdaging dus zeker doen!

Fred
 
De Eifeltoren in papier zal me geen 6 maanden kosten daarom denk ik er aan om nog een tweede project te doen. Graag zou ik daarvoor een houten schip/boot maken maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee. Wel met hout op 1/1.

Kan iemand me een 100% beginnerskit aanraden? Liefst via een betrouwbare site die ook in Frankrijk levert.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan