Hoofdsponsor

1/10 chasseur Ardennaise 1938 [wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Het idee om deze figuur om te bouwen komt niet van mij, Lieve Wynants heeft er ooit een bergbeklimmer van gemaakt.
Ze leent zich echter uitstekend om er een Chasseur Ardennaise kort voor het uitbreken van de tweede wereld oorlog van te maken.
Het hoofd had ik een paar weken geleden gemaakt, de eenvoudige aanpassingen aan deze figuur van Young deze week.
Vandaag dus ook de dryfit van deze figuur, perfect is het nog niet maar het gaat de goede richting uit.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb dan toch maar een andere body gemaakt naar aanleiding van enige referentie foto's en zijn oren en haar opnieuw.

deze is er een van
3087242153-1-7-cdt-TYZ4-B.jpg

DSC6837.jpg DSC6838.jpg DSC6839.jpg DSC6840.jpg
 
Erg mooi resultaat.
Het enige wat me opvalt is dat je baret (muts) wat 'oversized' is in vergelijking met de foto.
Dirk
 
Ligt een beetje aan mijn fotograferen, heb de eer gehad met verschillende Ardeense Jagers te mogen werken en die dragen echt hun Pannekoek met trots.
 
Heb van die "Chasseurs Ardennais" enkele figuurtjes op 1/72 van RetroTracks (R72606). Kan dus je referentiekleuren goed gebruiken.
Een dergelijke fiets heb ik ook op 1/72 uit de RetroTracks set (R72607) "Cyclistes Frontières" die bijna hetzelfde uniform droegen.
Misschien een idee voor een volgende buste?
 
Mooi werk al stoort dat bultje op achterkant muts (laatste foto) me wel een beetje.
Dit gezegd zijnde doe ik dit niet na en hoop ik dit ooit wel te kunnen.
 
Bultje is een foutje dat ik nog moet wegwerken, is me eerst opgevallen bij het bekijken van de foto's.
Maar toch bedankt voor de opmerking.
Erwin, de jas is uit englisch uniform en Rusian tanker (Panzer Acces) beide van AV, verhouding 4/1 ongeveer. Schaduwen klein beetje zwart toevoegen.
Voor het oplichten een klein beetje Yellow Sand toevoegen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan