Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Mosquito [wip] - Pagina 5
Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 80

Discussie: Mosquito [wip]

Standaard

Benieuwd naar het vervolg.
    Ga je hem wat verouderd of fabrieks-nieuw maken?

Standaard

Een beetje 'gebruik sporen' maar niet te veel Jan

Grtz.

Luc

Standaard

Oeps,
    Het is weeral een tijdje geleden maar in deze tijd van het jaar vragen de tuin en de motor ook wat aandacht.
    Toch zo nu en dan wat verder geprutst.
    Die lelijke punt op de linkervleugel is aangepakt.
    Verder nog wat kleine prullen, de glanslaag, decals, props enz....

Nu nog een beetje afwerken en dan volgen de eindfoto's.

Grtz.

Luc

Standaard

Prachtig ! ben benieuwd naar het eindresultaat...
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Klaar,

Nog enkele kleine werkjes gedaan en de RP-3 raketten gemonteerd.

Samen met de FW190 op schaal 1/48

En nu ga ik een vliegende tank bouwen

Grtz.

Luc

Standaard

Beste Luc , ben niet zo een echte fan van vliegtuigen zeker niet van de moderne , maar hier heb ik altijd vluchtig naar gekeken ik heb wel gevolgd hoor
    maar nu bij deze laatste beelden ben ik toch echt geschrokken hoor en ik weet het , het is cliché maar ik ga het toch weer doen hoor " WOW " prachtig en zo groot en dan spreken we nog niet over de afwerking , ongelooflijk het laat een diepe indruk bij mij achter
    Dit heb je fantastisch voor mekaar gekregen proficiat
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Zeer geslaagd dit vliegtuig proficiat alvast.
    Pascal

Standaard

Mooi resultaat en een mooi museum model !
    Een vliegende tank? Er waren er wel meer die deze naam kregen zoals de Hs129 met kanon, de Stuka Kanonenvogel van Hans Rudel en natuurlijk ook de A10.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Schitterend model Luc !! afwerking is ook om door een ringetje te halen, zeer netjes gewerkt

Persoonlijk had ik graag meer washes en verwering gezien, maar goed... ieder zijn eigen stijl, ja toch ?

2 vraag/opmerking :
    Moet er niet een antenne draad op ?
    Van voren gezien is van het meest rechtse kanon in de neus de vuurmond dikker... is dat vanwege een reparatie ?

Have fun met de vliegende tank... dat is toch die A-10 Warthog ?

Gevleugelde groeten
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Schitterend geworden, heel mooi
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Bedankt mannen,

Ik heb bewust de verwering tot een minimum beperkt, ik heb al redelijk wat afgeleefde bakken staan en een beetje variatie kan geen kwaad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Dijk Bekijk bericht
    2 vraag/opmerking :
    Moet er niet een antenne draad op ?
    Van voren gezien is van het meest rechtse kanon in de neus de vuurmond dikker... is dat vanwege een reparatie ?
    Dat heb je goed gezien Peter, De antenne draad moet er nog op. De antenne was pas gelijmd voor de foto's en kon nog niet veel spanning verdragen maar dat komt goed.
    En ja dat kanon klopt ook, dit zijn metalen aftermarkt onderdelen en bij het manipuleren is het voorste stuk afgebroken.
    Probleem was, ik heb dat pas enkele dagen nadien gezien en toen was dit onderdeeltje natuurlijk onvindbaar
    De loop werd hersteld met het originele onderdeel uit de doos maar dat blijkt iets grover te zijn en op foto valt dat natuurlijk erg op.

En de vliegende tank wordt de Republic P47 Thunderbolt.
    Beroemd om zijn enorm incasseringsvermogen en de rake klappen die hij kon uitdelen.

Grtz.

Luc

Standaard

Goed man, een bewuste keus kan ik alleen maar respecteren

MIA of AWOL onderdeel uit een set is nogal irritant, gelukje dus dat je nog de originele parts had.
    Tip achteraf : met een sleutelvijltje en schuurpapiertje had je vrij makkelijk de vuurmond aan de buitenkant dunner kunnen maken waardoor
    het verschil met de andere 3 al een stuk kleiner was geweest... ja hádden we dan wázzen we

Heb je echter geen vervanging kun je altijd nog aan het scratchen slaan...

Voorbeeld hoe men vrij eenvoudig een konische vuurmond uit een plastic buis kan halen :
    Gebruik een plat sleutelvijltje, een bolkop freesje (tandarts vragen) en een schuurpapiertje voor glad afwerken.
    Bij het plaatje : eerst uithollen, dan rondom konisch maken, dan glad schuren, dan van de buis loszagen.

Geef de Mosquito maar een mooi plekkie in de vitrine kast (als-ie erin past).

Op naar de P-47, ook een smakelijke machine..o nee...eerst de antenne nog

Mazzels !

Standaard

Hey Peter,

Bedankt voor de tip, ga ik zeker onthouden en als ik de antennedraad plaats toch ook eens proberen om dat kopje nog wat bij te vijlen.

Grtz.

Luc

Standaard

succes met de allerlaatste loodjes dan

mazzels

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten