Hoofdsponsor

1/24 Mosquito [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Jongens, dat is echt wel een beest hé.
Mooie vorderingen.
 
Klaar,

Nog enkele kleine werkjes gedaan en de RP-3 raketten gemonteerd.

58PxMj.jpg
5T0DRo.jpg
hf9txF.jpg
iB287o.jpg
Hdtb3r.jpg
FAovql.jpg
s9OEwg.jpg
xud0rl.jpg
5z5cxV.jpg
nhH5JJ.jpg
yE3rr2.jpg
xptC2I.jpg
FWJkuR.jpg
45mjeS.jpg
vLdWXC.jpg

Samen met de FW190 op schaal 1/48
bDgGhr.jpg

En nu ga ik een vliegende tank bouwen :D

Grtz.

Luc8)
 
Beste Luc , ben niet zo een echte fan van vliegtuigen zeker niet van de moderne , maar hier heb ik altijd vluchtig naar gekeken ik heb wel gevolgd hoor
maar nu bij deze laatste beelden ben ik toch echt geschrokken hoor en ik weet het , het is cliché maar ik ga het toch weer doen hoor " WOW " prachtig en zo groot en dan spreken we nog niet over de afwerking , ongelooflijk het laat een diepe indruk bij mij achter
Dit heb je fantastisch voor mekaar gekregen proficiat
Marc
 
Zeer geslaagd dit vliegtuig proficiat alvast.
 
Mooi resultaat en een mooi museum model !
Een vliegende tank? Er waren er wel meer die deze naam kregen zoals de Hs129 met kanon, de Stuka Kanonenvogel van Hans Rudel en natuurlijk ook de A10.
 
Schitterend model Luc !! afwerking is ook om door een ringetje te halen, zeer netjes gewerkt gQwAz7.gif

Persoonlijk had ik graag meer washes en verwering gezien, maar goed... ieder zijn eigen stijl, ja toch ?

2 vraag/opmerking :
Moet er niet een antenne draad op ?
Van voren gezien is van het meest rechtse kanon in de neus de vuurmond dikker... is dat vanwege een reparatie ?


Have fun met de vliegende tank... dat is toch die A-10 Warthog ?

Gevleugelde groeten
5iqL3S.gif
 
Schitterend geworden, heel mooi
 
Bedankt mannen,

Ik heb bewust de verwering tot een minimum beperkt, ik heb al redelijk wat afgeleefde bakken staan en een beetje variatie kan geen kwaad.

2 vraag/opmerking :
Moet er niet een antenne draad op ?
Van voren gezien is van het meest rechtse kanon in de neus de vuurmond dikker... is dat vanwege een reparatie ?

Dat heb je goed gezien Peter, De antenne draad moet er nog op. De antenne was pas gelijmd voor de foto's en kon nog niet veel spanning verdragen maar dat komt goed.
En ja dat kanon klopt ook, dit zijn metalen aftermarkt onderdelen en bij het manipuleren is het voorste stuk afgebroken.
Probleem was, ik heb dat pas enkele dagen nadien gezien en toen was dit onderdeeltje natuurlijk onvindbaar:|
De loop werd hersteld met het originele onderdeel uit de doos maar dat blijkt iets grover te zijn en op foto valt dat natuurlijk erg op.

En de vliegende tank wordt de Republic P47 Thunderbolt.
Beroemd om zijn enorm incasseringsvermogen en de rake klappen die hij kon uitdelen.

Grtz.

Luc8)
 
Goed man, een bewuste keus kan ik alleen maar respecteren :)

MIA of AWOL onderdeel uit een set is nogal irritant, gelukje dus dat je nog de originele parts had.
Tip achteraf : met een sleutelvijltje en schuurpapiertje had je vrij makkelijk de vuurmond aan de buitenkant dunner kunnen maken waardoor
het verschil met de andere 3 al een stuk kleiner was geweest... ja hádden we dan wázzen we :dry:

Heb je echter geen vervanging kun je altijd nog aan het scratchen slaan...

Voorbeeld hoe men vrij eenvoudig een konische vuurmond uit een plastic buis kan halen :
Gebruik een plat sleutelvijltje, een bolkop freesje (tandarts vragen) en een schuurpapiertje voor glad afwerken.
Bij het plaatje : eerst uithollen, dan rondom konisch maken, dan glad schuren, dan van de buis loszagen.
attachment.jpg

Geef de Mosquito maar een mooi plekkie in de vitrine kast (als-ie erin past).

Op naar de P-47, ook een smakelijke machine..o nee...eerst de antenne nog :P

Mazzels !
 
Hey Peter,

Bedankt voor de tip, ga ik zeker onthouden en als ik de antennedraad plaats toch ook eens proberen om dat kopje nog wat bij te vijlen.

Grtz.

Luc8)
 
Hey,

Inderdaad, meer of geslaagd, maar wat een beest van grootte...;)
 
Bedankt Swaken,

Ik heb maar meteen de koe bij de horens gevat en de antennedraad geplaatst en ook de te 'dikke' vuurmond aangepakt:P

t208z4.jpg
UOsJ1J.jpg

Het is niet perfect maar is al een duidelijk verschil:|

Nu gaat 'the beast' naar de zolderkamer in de wachtrij voor zijn plexi garage.

Grtz.

Luc8)
 
wauw goed gedaan Luc ! op de foto is het verschil al bijna niet meer te zien, moet daarvoor goed koekeloeren..

De radio kan nu ook gebruikt worden en ja... nu nog een stofvrij plekkie...

Op naar het volgende vliegend tuig..

Mazzels ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan