Hoofdsponsor

1/6 Things[WIP]

Mooi, echt waar, die tandjes maken het echt af.
Ik weet niet op welke vreselijke serie of strips je dit baseert maar zelfs zonder het te kennen vind ik het fantastisch werk.
 
Bedankt Erwin. Deze sculpt is gebaseerd op een transformatie uit de film 'The thing' uit 1981 van John Carpenter.
 
Nog wat cosmetisch werk uitgevoerd:
- Neus en voorhoofd bijgewerkt.
- Rechter tepel
- Gezicht in zijn geheel 'verdikt'
- Binnenkant mondholte van het monster gedetailleerd en een tong gegeven

Wordt vervolgd...

attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
kwam deze zomaar tegen, hoi Jiver :)

Ziet er spectaculair uit deze sculpt, gaaf !! (voor gruwel inspiratie is "the Thing" een waar genot, love it ;))
Geboeid starend begon me iets op te vallen...ik mis iets...
Ik zal gaarne uitweiden en hoor evenzo graag wat je van mijn observatie vindt.

Aan het sculpten ligt het niet, dat is superbe, awesome, wunderbar, ik zou zelf graag zó ver zijn ! :wub:
Het was juist gevoelsmatig dat ik iets miste, namelijk dramatiek in de transformatie van Blair naar Thing.
Door goed te kijken naar de koppen zag ik het : het zijn (nu nog) twee aparte koppen (dat is zoals ik het beleef hè).
Dus : een verstild of stoïcijns hoofd en daar tegenaan het gruwelhoofd gesculpt.

Ik heb me wat zitten inleven hoe een normaal gezicht zich zou vervormen wanneer het
transformeert naar een andere levensvorm....
En dan kijkend naar de Blair sculpt stelde ik voor hoe de linker kant van het gezicht vertrokken zou worden.
Dan zou dat er toch minder 'strak' uitzien als nu denk ik, en dat is dus het deel drama dat ik mis.
Naar de totale buste kijkend mis ik aldus de met putty gevormde vloeiende anatomische overgang.

Ik begrijp dat aanpassen een flinke portie extra werk oplevert, maar in mijn ogen lijkt het me echt de moeite waard
om deze prachtige buste nog veel prachtiger te maken.

Doe hiermee zoals u belieft :)

Het is wat ik zag en dacht en wilde delen, meer niet ;)

Happy Sculpting ^^

groet ;)
 
Laatst bewerkt:
kwam deze zomaar tegen, hoi Jiver :)

Ziet er spectaculair uit deze sculpt, gaaf !! (voor gruwel inspiratie is "the Thing" een waar genot, love it ;))
Geboeid starend begon me iets op te vallen...ik mis iets...
Ik zal gaarne uitweiden en hoor evenzo graag wat je van mijn observatie vindt.

Aan het sculpten ligt het niet, dat is superbe, awesome, wunderbar, ik zou zelf graag zó ver zijn ! :wub:
Het was juist gevoelsmatig dat ik iets miste, namelijk dramatiek in de transformatie van Blair naar Thing.
Door goed te kijken naar de koppen zag ik het : het zijn (nu nog) twee aparte koppen (dat is zoals ik het beleef hè).
Dus : een verstild of stoïcijns hoofd en daar tegenaan het gruwelhoofd gesculpt.

Ik heb me wat zitten inleven hoe een normaal gezicht zich zou vervormen wanneer het
transformeert naar een andere levensvorm....
En dan kijkend naar de Blair sculpt stelde ik voor hoe de linker kant van het gezicht vertrokken zou worden.
Dan zou dat er toch minder 'strak' uitzien als nu denk ik, en dat is dus het deel drama dat ik mis.
Naar de totale buste kijkend mis ik aldus de met putty gevormde vloeiende anatomische overgang.

Ik begrijp dat aanpassen een flinke portie extra werk oplevert, maar in mijn ogen lijkt het me echt de moeite waard
om deze prachtige buste nog veel prachtiger te maken.

Doe hiermee zoals u belieft :)

Het is wat ik zag en dacht en wilde delen, meer niet ;)

Happy Sculpting ^^

groet ;)

Dag Peter,

Ik begrijp exact wat je bedoelt en dat klopt helemaal. Ik heb iets in gedachte, maar ben niet zeker of het eindresultaat dat dynamische element gaat toevoegen.
Ik wil eigenlijk hetzelfde effect bekomen als in de scène waarbij het hoofd van Norris zich afscheurt van de rest. Die groene pezen met gele brij.
Zoals ik zei, valt af te wachten. Er zou zo meer 'rek' in het gezicht moeten verschijnen.
 
Okee dan, dat klinkt goed !! ben benieuwd naar het vervolg ! :8

veel plezier Maestro oNYSjg.gif

afgescheurd groetje ;)
 
Ja, nu vind ik het wel beter.
Meer één geheel...
Knap!!
 
Ha ja ! dat is wat ik bedoelde en jij ook al van plan was :)

Ziet er spectaculair uit Jiver !!, maar heb nog één suggestie ? :
Dat de mond van Blair zodanig wordt vertrokken dat tanden en kiezen zichtbaar zijn.

Is maar een idee, geen kritiek,
ben eerder al nieuwsgierig naar de afwerking in kleur...

veel plezier :D
 
Ja man als je dat allemaal kan en veranderen alsof het niets is knap.
 
Prachtig werk Maestro ! klaar voor de verf denk ik... ben benieuwd.

luguber groetje ;)
 
De eerste resin casting is een feit. Ondanks de ingewikkelde vorm, geen problemen ondervonden.
Monteren en voorbereiden voor te schilderen nam niet meer dan een half uur in beslag. In totaal zijn er 5 onderdelen: De buste, 2 armen en 2 tanden.
Schildertijd...
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag een uurtje kunnen schilderen. Dat bestond uit:
- Het airbrushen van een zelfgemengde huidskleur.
- Aanbrengen van accenten met make up(Ja, ik gebruik make up)
- Diepte creëren met Vallejo rode wash.
- Verf op de tanden en het oog verwijderd.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Love it !!

Je bent dus ook een beetje visagist eigenlijk ;)

Gebruik je make-up van specifieke samenstelling of eigenschappen omdat je
op een acryl ondergrond werkt ? of is alle make-up geschikt ?
 
Love it !!

Je bent dus ook een beetje visagist eigenlijk ;)

Gebruik je make-up van specifieke samenstelling of eigenschappen omdat je
op een acryl ondergrond werkt ? of is alle make-up geschikt ?
Make up is nogal een groot woord in dit geval. Ik breng soms van die goedkope palletjes mee zoals blush en oogschaduw. Tot dusver heb ik nog geen problemen met de verf gehad. Je kan de vergelijking maken met pastels.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan