Hoofdsponsor

1/43 Renault 4CV [DONE]

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Vannacht, na het opruimen en afwassen van m'n werktafel, een nieuwe doos geopend.

Het betreft een Renault 4CV van Heller (1/43) en daar wil ik een rally versie van maken. Gebaseerd op een moderne rally auto, misschien ook een spoiler maar dat moet ik nog bekijken. Verder veel decals en een fel kleur.

De body is ondertussen al gespoten in fel rood en ligt te drogen, later vandaag begin ik dan met de verdere bouw. Uit ervaring met zo'n kit weet ik dat het een snelle makkelijke bouw zal zijn.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Alain,

deze ga ik volgen, ben toevallig gisteren met dezelfde gestart in't licht groen 1/24
attachment.php
 
Dankjewel Debart.

Fredv: jouw schaal lijkt me beter te zijn qua detail. De kit die ik nu bouw is leuk en gaat snel maar qua detail ontbreekt er wel iets vind ik.

Een vraag voor de mensen die ervaring hebben met decals: kan je een decal op een decal hangen? Heeft iemand daar ervaring mee of test ik het best eerst eens uit?
 
Je kan inderdaad een decal op een decal aanbrengen, sommige decals van Daco zijn trouwens speciaal zo ontworpen.
Mijn ondervinding daarin is dat je best wacht tot de eerste decal volledig droog is vooraleer je er een andere bovenop aanbrengt. Tevens moet je er goed naar uitkijken dat er geen luchtbellen onder je eerste decal zitten want die gaan zo wie zo ook gezien worden als de tweede er op ligt.
 
Bedankt Erwin, ik heb de eerste al aangebracht en zal wachten met de volgende tot morgenavond. Dan is die zeker droog. Ik moet trouwens nog eens kijken welke ik er wil opleggen.

Het is eindelijk eens gelukt om een mooie strakke verflaag te leggen. Anders had ik altijd een sinaasappelhuid of lopers maar deze keer ben ik zeer tevreden. Daarom heb ik besloten om geen spoiler te maken want die zou de verflaag kunnen beschadigen. Die spoiler was ik trouwens vergeten toen ik begon te spuiten, die moest er eigenlijk eerst op. Het is gespoten met een spuitbus (een rattle can).

Op het dak een decal van een zwarte streep gelegd en daarop zal ik dan een nummer aanbrengen maar welk kleur (wit of zwart) moet ik nog eens bekijken. Wit lijkt me de beste keuze te zijn.

attachment.jpg
 
Dankjewel Oldieman en Rudi3290.

Dit project loopt anders dan ik had gedacht. De bedoeling om er een rallywagen van te maken is in mijn ogen niet zo goed voor deze wagen op deze schaal. Er valt niets aan te verbouwen, mede doordat ik te vroeg hebt geverfd en mede doordat het zo klein is.

Plan B om het een rallylook te geven met decals lijkt me nu, na de nummers te hebben aangebracht, ook niet meer zo goed te zijn. Het zal dan gewoon een auto worden met een hoop prentjes op.

Daarom plan C, en dat is om het te laten bij de streep en de nummers en gewoon verder OOB te bouwen.

Dit project is echter niet verloren want het was een goede leerschool in verband met een mooie verflaag aanbrengen en ook om decals wat meer in de vingers te krijgen. Dat was nog steeds een soort van drempel, nu is het allemaal goed gegaan (behalve één decal die brak maar dat is door de ouderdom en niet door mijn gebrek aan kunde).

De body met de streep en nummers. De nummers vond ik op twee decalvelletjes van een T34 tank. Ze hebben een wat vintage look en passen wel bij deze auto. Een paar (kleine) vintage-reclames zouden wel mooi staan maar die heb ik niet en er is een gebrek aan modelbouw budget.

attachment.jpg
 
De stilte mag doorbroken worden Pascal, hij is klaar.

De laatste details waren wat prutswerk maar de Renault is klaar. Niet helemaal zoal ik had voorzien maar ik ben er tevreden over. Laklaag in orde, decals in orde, geen kliederboel op de ramen. Enkel achteraan is er een klein lijmplekje te zien door een achterlicht die er geen zin in had. Dat moet ik nog zien te vermijden in de toekomst.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik mis een beetje kleur op deze, zoals bij de grille, handvatten van de deur, raamrubbers, ... voor de rest is er niet zoveel zichtbaar op de foto's eigenlijk
 
Probeer eens een andere kleur ondergrond dan word het duidelijker maar ziet er goed uit.
 
De foto's zijn inderdaad niet al te denderend, in het weekend eens kijken voor betere verlichting en beter ondergrond.

Er is inderdaad een gebrek aan kleur, dat zie ik nu ook op de foto's. Had ik eigenlijk niet op gelet tijdens de bouw. Daar zal ik rekening moeten mee houden en de bouw beter plannen.
 
al bij al alain je bent aan het bouwen en dat is dan weer een pluspuntje ,ik vindt het model wel retro zie die dingen graag.
 
De retro look is inderdaad goed gelukt. En het is er eindelijk van gekomen om weer te bouwen.

Net even een paar foto's genomen op een wit laken bij daglicht en het ziet er meteen een stuk beter uit. Als iemand een paar minuten tijd kan vinden dan mag deze bij de afgewerkte geplaatst worden met deze nieuwe betere foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk zou ik nog de deurklinken en het rooster vooraan een ander kleurtje geven.
Alleen dit doen zal je model direct al iets "méér" geven van detail wat het geheel ten goede zal komen...
 
Beste Alain ik kan niet anders doen dan bijtreden bij vorige berichten , let wel beste kerel het doet geen afbraak aan uw model tevens willen we ook niet negatief zijn tegenover u integendeel het zal je model levendiger en echter doen uitkomen
Ikzelf zou nog een stapje verder willen gaan en de bumpers er gewoon terug afhalen de raam rubbers met een permanente viltstift zwart maken de klinken in aluminium kleur zetten en de spleetjes in de grille vooraan en achteraan een zwarte washje geven
Het zal je zoveel voldoening geven , doe het voor jezelf en niet voor ons jij kan er later met trots naar kijken en uw vrienden of kennissen zullen er wel positief over navertellen
Marc
 
Ik heb dezelfde mening als hiervoor.Vroeger was het met mij kleuren en plakken maar nu tracht ik meer detail te geven en vind er veel meer plezier in.De raamrubbers in het zwart,de spleetjes in de grille ook in het zwart zou al veel veranderen.
Marc S
 
Het valt te proberen om nog bij te werken maar niet vandaag, door een slechte nacht niet zo'n vast oog en vaste hand dus zo'n werkje zal niet goed aflopen nu.
 
Alain dat speelt toch geen rol wanneer he , ben zelf al de hele dag aan het schuren aan die BMWzonder dat ge er iets van ziet
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan