Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Bmw 2002 tii [DONE] - Pagina 3
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 53

Discussie: Bmw 2002 tii [DONE]

Standaard

Dank u Pascal en Erwin ik weet het het zal gene hele schone worden maar beter dan in de vuilbak te kieperen he , ben al tevreden dat hij terug gezien mag worden je ziet bijna niks meer van die broebels hier en daar op moeilijke plaatsen
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Valt best mee Marc, hoe heb je die raamstijlen gedaan ,BMF ?

Grts Modest.

Standaard

Ja met BMF maar weer mijn beste uitvoering niet omdat na het vele keren verf verwijderen en primer spuiten de stijlen wat oneffen met broebels er uit kwamen maar zoals al gezegd het een reddingsoperatie was ik ben er met deze wel tevreden over
    Mijn nieuwe zal veel beter moeten worden
    Marc
    Laatst gewijzigd door coachke; 06-12-18 om 11:24

Standaard

Zo heeft de BMW nog een verhaal.Is toch een redelijk resultaat als je beziet hoe het plastieken gereageerd heeft.
    Marc S

Standaard

Beste modelbouwertjes , ik ben nog steeds bezig met mijn BMW tje nu veel foto's mag je op dit ogenblik niet verwachten veel is er nog niet veranderd
    Maar heb ik een vraagje of verzoekje

Hoe moet ik of kan ik mijn BMW verweren alsof hij juist van het circuit komt gewoonlijk hangt er aan de spatborden achter de wielen rubberen stukjes en smurrie van op het circuit zo kan ik toch nog wat schade beperken van mijn verf ongeluk
    Dan lijkt het hij gereden heeft de ATS velgen zijn al deftig verweerd ( zwarte wash ) remstof
    Dank u op voorhand
    Marc

Standaard

Marc, ik weet niet of je hier iets aan hebt, modder kun je maken door wat aarde uit uwen hof te laten drogen en dan te zeven. Het fijn zand wat je bekomt meng je met wat verdunde houtlijm. Echte modder hè
    Met XF 57 Buff van Tamiya kun je ook mooie effecten spuiten ,maar dat is algemeen bekend hè.

Grts Modest.

Standaard

Marc, we gaan hier even een opstel moeten schrijven vrees ik:

Als je echte dikke modder wil dan zal je eens moeten gaan piepen bij de tankbouwers en hoe zij dikke klodden modder aanbrengen rond de loopwielen van hun tanks. Meestal is dit aarde, plaaster, putty zelfs koffiegruis vermengd met verdunde houtlijm of andere middelen. Die smeer je dan uit op de plaatsen die echt veel modder opvangen. De modder moet je dan natuurlijk ook nog verven en liefst in de kleur modder waar de race doorging, niet elke modder heeft dezelfde kleur.

Modder onderaan het voertuig en een propere wielkast dat gaat ook niet en dus zal je ook in de wielkasten iets moeten aanbrengen. Let bij de modder zeker ook op de kleur ervan. Droge of drogende modder is lichter van tint dan natte modder. Natte modder blinkt.

Modderspatten kan je aanbrengen met een borstel waar je je vinger of nagel door de haren trekt. De verfspatten moeten steeds van onder naar boven lopen en vermits het voertuig in beweging was, ook van voor naar achter.

Wil je stof aanbrengen dan gebruik je ofwel zeer verdunde Buff of bijv. Iraqui Sand. Je kan ook pigmenten gebruiken en deze zelf uitwrijven zoals je wil maar, goede raad, richt je op referentiefoto's want je hebt vlug overdaan of aangebracht op de verkeerde plaatsen.

Hoop dat dit je al een beetje in de goede richting zal sturen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Euuh guys, het gaat over verwering van een auto na een race op een circuit, rubberen stukjes en smurrie vanop een circuit.

Marc, het verweren van een auto zodat die eruit ziet op het einde van een race is geen makkelijke klus.

Er zijn stukjes rubber, stof van de carbon-remschijven, insecten en eventueel oliesporen (als bv de auto die ervoor reed een olielek heeft gehad).

Bij dit project is het extra moeilijk omdat de auto een witte body heeft. Op witte verf is elke vorm van verwering snel teveel van het goede.

Maar ik zou het in elk geval proberen, MET materiaal dat makkelijk afwasbaar is als het teveel wordt.

Persoonlijk zou ik pastels gebruiken om het stof te maken. Die krijtjes wrijf je op een stukje schuurpapier, wat dan poeder wordt. Dat poeder kan je aanbrengen met een kwast of een oorstaafje.

Als je geen pastels hebt, kan je houtskool gebruiken. Dat is een stuk vettiger, maar het is goed om stof en smurrie mee te simuleren.

Stukjes rubber en insecten kan je met een kwast met waterverf (gemengd met weinig water anders krijg je een transparante verf) maken. Met de kwast kan je dan spatjes aanbrengen op de auto, maar dat is een stuk moeilijker dan het lijkt.

Wat ik zeker eens zou proberen is hetvolgende :

Neem een oud model, of een oude body mét ruiten / vensters.

Neem vanalles dat "poedervorm-achtig" is : stof uit de stofzuiger, houtskool poeder, make-up poeder, enz, en doe dat in verschillende potjes.

Plaats een ventilator (zo eentje die je in de zomer gebruikt) of eventueel een haardroger voor het model / body.

Zet het op een stoel of tafel zodat de bovenkant van de ventilator gelijk is met de bovenkant van het model / body.

Zet de ventilator aan (laagste snelheid. Haardroger op koude lucht) en strooi de poeders tussen de ventilator en het model / body.

Op die manier worden de poeders naar het model / body geblazen, op een manier die erg lijkt alsof het model / body op hoge snelheid zou rijden.

Mochten de poeders niet op het model / body blijven plakken / liggen, kan je vloeibare haarlak op een kwast spuiten en die op - met de "modderspatten manier" die

Erwin hierboven beschrijft - het model / body spatten. Daarna opnieuw de poeders gebruiken.

Welke methode je ook gaat gebruiken, verweren is veruit het allermoeilijkste van de modelbouwfases. Het is ook iets dat je zelden op schaalmodellen van auto's (jeeps en rally toestanden uitgezonderd) ziet, juist omdat het moeilijk is om het netjes te doen.

Veel succes.

Groeten

Pascal

Standaard

Beste beste vrienden hartelijk bedankt even wat tijd nodig om alles te verwerken
    Nu 1 ding kunnen we uitsluiten en dat is modder (niet kwaad bedoelt hoor ) het is geen rally auto en op circuit kan hoogst van alles fijn zand voorkomen , het was Zolder hoofdzakelijk waar we reden en zand kan er wel rondvliegen
    Nu krijtjes heb ik overvloedig ik denk dat ik daar eerst mee proberen
    Nogmaals bedankt
    Marc

Standaard

Mannekes , collega's vrienden na een redelijk enerverende strijd heb ik toch min of meer gewonnen met mijn BMW
    Ik heb gered wat er te redden valt en ben eerlijk redelijk tevreden over het resultaat , als je ziet vanwaar ik gekomen ben
    Ik heb iets geïmproviseerd namelijk een verwering alsof de wagen juist van circuit komt om de minder goede ( slechte ) punten wat te camoufleren
    Ziehier de foto's
    Ik heb een foto samengevoegd met een foto van de echte auto

De volgende zijn gewone beelden

[img]http://www.modelbouwen.be/attachment.php?
    attachmentid=115946[/img]

be/attachment.php?attachmentid=115950[/img]

Voila beste vrienden dit is het zowat van een enorme schade heb ik toch nog iets kunnen maken , ik hoop dat jullie het nog ok vinden
    Marc
    Laatst gewijzigd door Debart; 23-12-18 om 10:49

Goede topic beantwoorder

Standaard

In mijn ogen ziet die verwering er geloofwaardig uit en ook niet overdreven. Wat je misschien nog zou kunnen doen op een toekomstig model is de sporen van de ruitenwissers nabootsen, de vuile stoffige stukken waar de wissers niet bij kunnen. Maar dat is niet zo makkelijk, heb dat ooit een geprobeerd en dat viel tegen.

Standaard

Ziet er volgens mij toch redelijk uit Marc, benieuwd om deze eens "live" te zien.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Thanks boys
    Alain ik weet dat ik heb het ooit gedaan bij een Fiat Rally auto daar was het goed gelukt ,maar bij een race wagens worden steeds de ramen gepoetst bij een Pit stop
    Erwin ik breng hem de eerst volgende keer mee en ikzelf bezn er zeer tevreden over

Standaard

Geslaagde redding zal ik zeggen Wat het voor raam betreft het kan beide natuurlijk maar om het model net dat beetje extra te geven had ik zelf voor het vuile raam gegaan, iets spannender zover het kan met een model
    Maar waarom niet voor nummer 13 gekozen na al die tegenslag

Standaard

Ron bedankt voor uw positieve reactie , wat de voorruit betreft het zou gekund hebben in een regenachtige race
    Nummerke 13 had ik niet meer in mijn decal stock liggen en inderdaad het had dat nummer moeten zijn maar ik ben tevreden zo
    Marc

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten