Hoofdsponsor

1/24 Bmw 2002 tii [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Ik vrees dat je met de nieuwe kit hetzelfde zal voorhebben.Zelfde plastiek zelfde verf?Bodem vind ik mooi gedaan.
Marc S
 
Ok Marc daar heb je een punt , maar ik ga nu andere primer gebruiken dat legt een soort fond en daarop zal ik dan zero spuiten in de hoop dat het niet vecht
Marc
 
Vind ik toch rare reactie :O
Al mijn modellen zijn met Zero paints gemaakt, zowel primer als verf tot lak toe en
heb nog nooit zo'n reactie gekregen op plastiek.
 
Wel ik ook niet Maar Tom schreef me dat Hasegawa wel gevoeliger is dan andere plastic
Marc
 
Bijgelezen en ga proberen te volgen want is chinees voor mij.
 
Geloof het of niet na bijna dagen te hebben geweekt in pure alcohol is alle verf er weer bijna allemaal af , maar perfect is hij niet dat begrijpen jullie nu ook wel he ,ben nu alles terug aan het schuren en alles voelt vlak aan
Oplossing ……….. wel ik ga deze in het wit van Vallejo zetten en hem maken zoals boven getoonde foto's zoals de racewagens daar speelde de kwaliteit van de carrosserie niet zo een grote rol maar het zal wel goed komen hoop ik Later meer nieuws
Marc
 
Beste collega's en vrienden jullie zullen je misschien afvragen hoe zit dat met dat BMWke ? Wel nu mogen jullie niet te kritisch zijn ik gered wat er nog te redden valt en ben toch nog tot een redelijk resultaat gekomen , na weken van schuren , plamuren en terug schuren en primers te spuiten heb ik de body toch nog van de ondergang kunnen redden met in mijn achterhoofd houdend dat mijn echte ook een opgelapte auto was , de witte toch er was toen veel roest aan hij was van 1969 en heb hem in eurotjes maar 60€ ( ongeveer 3000 fr ) betaald dus kon ik me bij deze het veroorloven niet te perfect te werk gaan en nu kwam deze tegenslag me wel goed uit in feite
Zondag haal ik me een nieuwe en die moet naar mijn normen perfect zijn ( hoop ik ) ik ga wel een andere manier van spuiten toepassen Tamiya verf misschien
Nu wat betreft mijn oud duiveltje die staat nu in de clubkleuren wit met zwart en geel
Hij staat nu met geschilderde pannellines te drogen dat zijn de zwarte vlekken op het wit
Er zitten nog veel slechte plekken in maar toch beter dan wegsmijten he
kijk maar


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Eerlijk ? Ben wel tevreden als je ziet vanwaar ik gekomen ben
Wees daarom niet te kritisch ik gooi niet graag iets weg en zo heb ik toch nog een aandenken aan mijn wilde jaren
grt
Marc
 
Hoor ik graag, werp ook niet graag een bouwdoos weg. (nog nooit eigenlijk :unsure: )

Wel opletten aan het kofferdeksel ter hoogte van het achterraam, daar zal je nog wat moeten opkuisen.
 
Ik weet het Erwin het is nog aan het drogen
 
Awel en ik vind dit knap zoals hij er al bij staat.
 
Dank u Pascal en Erwin ik weet het het zal gene hele schone worden maar beter dan in de vuilbak te kieperen he , ben al tevreden dat hij terug gezien mag worden je ziet bijna niks meer van die broebels hier en daar op moeilijke plaatsen
Marc
 
Valt best mee Marc, hoe heb je die raamstijlen gedaan ,BMF ?

Grts Modest.
 
Ja met BMF maar weer mijn beste uitvoering niet omdat na het vele keren verf verwijderen en primer spuiten de stijlen wat oneffen met broebels er uit kwamen maar zoals al gezegd het een reddingsoperatie was ik ben er met deze wel tevreden over
Mijn nieuwe zal veel beter moeten worden
Marc
 
Laatst bewerkt:
Zo heeft de BMW nog een verhaal.Is toch een redelijk resultaat als je beziet hoe het plastieken gereageerd heeft.
Marc S
 
Beste modelbouwertjes , ik ben nog steeds bezig met mijn BMW tje nu veel foto's mag je op dit ogenblik niet verwachten veel is er nog niet veranderd
Maar heb ik een vraagje of verzoekje

Hoe moet ik of kan ik mijn BMW verweren alsof hij juist van het circuit komt gewoonlijk hangt er aan de spatborden achter de wielen rubberen stukjes en smurrie van op het circuit zo kan ik toch nog wat schade beperken van mijn verf ongeluk
Dan lijkt het hij gereden heeft de ATS velgen zijn al deftig verweerd ( zwarte wash ) remstof
Dank u op voorhand
Marc
 
Marc, ik weet niet of je hier iets aan hebt, modder kun je maken door wat aarde uit uwen hof te laten drogen en dan te zeven. Het fijn zand wat je bekomt meng je met wat verdunde houtlijm. Echte modder hè
Met XF 57 Buff van Tamiya kun je ook mooie effecten spuiten ,maar dat is algemeen bekend hè.

Grts Modest.
 
Marc, we gaan hier even een opstel moeten schrijven vrees ik:

Als je echte dikke modder wil dan zal je eens moeten gaan piepen bij de tankbouwers en hoe zij dikke klodden modder aanbrengen rond de loopwielen van hun tanks. Meestal is dit aarde, plaaster, putty zelfs koffiegruis vermengd met verdunde houtlijm of andere middelen. Die smeer je dan uit op de plaatsen die echt veel modder opvangen. De modder moet je dan natuurlijk ook nog verven en liefst in de kleur modder waar de race doorging, niet elke modder heeft dezelfde kleur.

Modder onderaan het voertuig en een propere wielkast dat gaat ook niet en dus zal je ook in de wielkasten iets moeten aanbrengen. Let bij de modder zeker ook op de kleur ervan. Droge of drogende modder is lichter van tint dan natte modder. Natte modder blinkt.

Modderspatten kan je aanbrengen met een borstel waar je je vinger of nagel door de haren trekt. De verfspatten moeten steeds van onder naar boven lopen en vermits het voertuig in beweging was, ook van voor naar achter.

Wil je stof aanbrengen dan gebruik je ofwel zeer verdunde Buff of bijv. Iraqui Sand. Je kan ook pigmenten gebruiken en deze zelf uitwrijven zoals je wil maar, goede raad, richt je op referentiefoto's want je hebt vlug overdaan of aangebracht op de verkeerde plaatsen.

Hoop dat dit je al een beetje in de goede richting zal sturen.
 
Euuh guys, het gaat over verwering van een auto na een race op een circuit, rubberen stukjes en smurrie vanop een circuit.

Marc, het verweren van een auto zodat die eruit ziet op het einde van een race is geen makkelijke klus.

Er zijn stukjes rubber, stof van de carbon-remschijven, insecten en eventueel oliesporen (als bv de auto die ervoor reed een olielek heeft gehad).

Bij dit project is het extra moeilijk omdat de auto een witte body heeft. Op witte verf is elke vorm van verwering snel teveel van het goede.


Maar ik zou het in elk geval proberen, MET materiaal dat makkelijk afwasbaar is als het teveel wordt.

Persoonlijk zou ik pastels gebruiken om het stof te maken. Die krijtjes wrijf je op een stukje schuurpapier, wat dan poeder wordt. Dat poeder kan je aanbrengen met een kwast of een oorstaafje.

Als je geen pastels hebt, kan je houtskool gebruiken. Dat is een stuk vettiger, maar het is goed om stof en smurrie mee te simuleren.

Stukjes rubber en insecten kan je met een kwast met waterverf (gemengd met weinig water anders krijg je een transparante verf) maken. Met de kwast kan je dan spatjes aanbrengen op de auto, maar dat is een stuk moeilijker dan het lijkt.

Wat ik zeker eens zou proberen is hetvolgende :

Neem een oud model, of een oude body mét ruiten / vensters.

Neem vanalles dat "poedervorm-achtig" is : stof uit de stofzuiger, houtskool poeder, make-up poeder, enz, en doe dat in verschillende potjes.

Plaats een ventilator (zo eentje die je in de zomer gebruikt) of eventueel een haardroger voor het model / body.

Zet het op een stoel of tafel zodat de bovenkant van de ventilator gelijk is met de bovenkant van het model / body.

Zet de ventilator aan (laagste snelheid. Haardroger op koude lucht) en strooi de poeders tussen de ventilator en het model / body.

Op die manier worden de poeders naar het model / body geblazen, op een manier die erg lijkt alsof het model / body op hoge snelheid zou rijden.

Mochten de poeders niet op het model / body blijven plakken / liggen, kan je vloeibare haarlak op een kwast spuiten en die op - met de "modderspatten manier" die

Erwin hierboven beschrijft - het model / body spatten. Daarna opnieuw de poeders gebruiken.


Welke methode je ook gaat gebruiken, verweren is veruit het allermoeilijkste van de modelbouwfases. Het is ook iets dat je zelden op schaalmodellen van auto's (jeeps en rally toestanden uitgezonderd) ziet, juist omdat het moeilijk is om het netjes te doen.

Veel succes.

Groeten

Pascal
 
Beste beste vrienden hartelijk bedankt even wat tijd nodig om alles te verwerken
Nu 1 ding kunnen we uitsluiten en dat is modder (niet kwaad bedoelt hoor ) het is geen rally auto en op circuit kan hoogst van alles fijn zand voorkomen , het was Zolder hoofdzakelijk waar we reden en zand kan er wel rondvliegen
Nu krijtjes heb ik overvloedig ik denk dat ik daar eerst mee proberen
Nogmaals bedankt
Marc
 
Mannekes , collega's vrienden na een redelijk enerverende strijd heb ik toch min of meer gewonnen met mijn BMW
Ik heb gered wat er te redden valt en ben eerlijk redelijk tevreden over het resultaat , als je ziet vanwaar ik gekomen ben
Ik heb iets geïmproviseerd namelijk een verwering alsof de wagen juist van circuit komt om de minder goede ( slechte ) punten wat te camoufleren
Ziehier de foto's
Ik heb een foto samengevoegd met een foto van de echte auto

attachment.jpg

De volgende zijn gewone beelden

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?
attachmentid=115946



attachment.jpg

attachment.php



attachment.jpg
be/attachment.php?attachmentid=115950[/img]

attachment.jpg



[ATTACH=full]397129[/ATTACH]






[ATTACH=full]397130[/ATTACH]

[ATTACH=full]397131[/ATTACH]


Voila beste vrienden dit is het zowat van een enorme schade heb ik toch nog iets kunnen maken , ik hoop dat jullie het nog ok vinden
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan