Hoofdsponsor

1/2700 Revell 1/2700 Imperial Stardestroyer[WIP]

Machielske

Well-known member
Registered
Lid geworden
2 mrt 2011
Berichten
116
Om deze kanjer gaat het :
attachment.php


Hij meet 60 bij 40 cm en heb em paar dagen geleden besteld op Amazon.de
Ik hoop hem spoedig te ontvangen en zou graag als primeur voor mij hem maken met een Fiber optic Lightning set. Ik heb reeds eentje gevonden op falcon3dparts. Vind het alleen wat duur , maar dat is mss nu eenmaal zo. Zoals gezegd zijnde heb ik hier helemaal geen ervaring mee.

Zijn er mss mensen hier die omtrent fiber optic al wat ervaring opgedaan hebben? Is dit makkelijk om te plaatsen voor een leek?

Hier een linkje van wat ik dacht bij te bestellen:
https://www.falcon3dparts.com/products/engine-light-control-board-for-revell-zvezda-1-2700-imperial-star-destroyer-full-set
heb ik bij dit extra setje genoeg aan verlichting of kan ik best nog voor een partijtje fiber gaan voor de lichtjes in de romp.

Alle hulp is welkom!
 
Hoi,

ik weet niet of er een foto hoort te staan, anders is deze niet zichtbaar...

In verband met Fiber optic... de gaatjes niet te groot boren, iets door de buitenkant laten komen en achteraf afsnijden, moeilijkste lijkt me om geen licht vanuit de bron naar buiten te laten schijnen doorheen het model. Alufolie is een goede buffer hiervoor, en de binnenzijde zwart maken.

In verband met je vraag over het aantal lichtpunten, dit is iets wat je denk ik zelf gaat moeten ervaren gedurende de bouw en het uittesten van de verlichting... bij de set zit geen fiber, wat ik voor zijn prijs wel een beetje jammer vind... dus je hebt twee 8mm LED's met een koppeling voor glasvezel, nu is het te zien uit hoeveel draadjes zo'n bundel bestaat en wat je wilt verlichten... (edit, een kabel van 3.3mm doorsnede bevat 64 draadjes van 0.5mm)
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan