Hoofdsponsor

1/24 roadrunner derby stock car [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

oldieman

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 jan 2016
Berichten
1.343
Het gaat hier om de plymouth roadrunner zoals ik in het verleden nog gebouwd heb.Het is een kitje dat ik eens voor een laag prijsje gekocht heb op de beurs in Jabbeke.Er was al aan gewerkt en ook blijkt dat ze niet compleet is.Dus heb ik maar besloten er een stock car van te maken.Als twintiger ging ik regelmatig naar de bangerraces in Ruisbroek en Warneton.Vooral in Warneton werden al eens v8 wagens gebruikt.Je was soms verbaasd wat daar aan gort gereden werd.Natuurlijk moesten de wagens veilig zijn.Er werd gezorgd dat als de wagen over kop ging het dak niet kon indrukken.Dit gebeurde soms met enkel houten balken maar er waren er ook die een degelijke rolkooi bouwden.De benzinetank werd naar binnen verplaatst wat brandgevaar betreft.Ook de binnenbekleding werd verwijderd,hooguit het dashboard bleef zitten.Het eerste wat ik ga doen is alle verf verwijderen.Dan nu een foto van de kit.

attachment.jpg

Zo dit was het dan voorlopig.
Marc S
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ok Marc ik heb het verstaan als ge onderdeeltjes nodig hebt ge weet waar ge moet zijn he
Suc6
Marc
 
Daar ben ik altijd fan van, "afgedankte" modellen in ere herstellen.
Ik ben benieuwd, dus ik volg je in stilte ;)
 
Daar ben ik altijd fan van, "afgedankte" modellen in ere herstellen.

Kan leuk zijn zolang het geen lijmbom is zoal mijn HD :)

Ik ben benieuwd hoe hij word Marc S
 
Om jullie toch al een idee te geven hoe hij zou moeten worden is het volgende.Hij zal uitgerust worden met een rolkooi.De benzinetank word verwijderd evenals de binnenbekleding.Voor het uiterlijk ga ik de haarspraymethode toepassen,misschien ook de zoutmethode.Hetgeen ik in mijn hoofd heb is dat hij er moet uitzien als een wagen die lang heeft buiten gestaan en die klaar gemaakt is voor de bangerrace.
Marc S
 
Veel plezier Marc en word zeker knap.
 
Veel plezier. Een leuk project dat ik ga meevolgen.
 
De eerste stap is gezet.Alle verf is verwijderd en is dan in de grijze primer gezet.Het onderdeel met de binnenbekleding word niet gebruikt hetgeen wil zeggen dat ik zelf een cardantunnel moet maken alsook een benzinetank die in de kofferruimte komt nadat de orginele verwijderd is.Ik ben ook aan het overwegen de batterij in de kofferruimte te plaatsen.Indien er tips zijn dan hoor ik het graag.

attachment.jpg
Marc S
 
Na verschillende pogingen met plasticcard lukte me het toch niet om een deftige transmissietunnel te maken.Ik ben dan maar overgestapt op stukjes pvc buis.ook de bodem is vlakgemaakt na het verwijderen van de benzinetank.

attachment.jpg
Marc S
 
Na de transmissietunnel een beetje verder gegaan met het interieur.Foto's van een roadrunner zonder binnenbekleding vond ik niet dus heb ik zelf maar wat geimproviseerd.De rolkooi is gemaakt uit stukjes spreu.Ook de hoedenplank is zelfbouw.Hier dan de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit was het dan voorlopig.
Marc S
 
Goed bezig zie ik en goed opgelost met die transmissietunnel.
Toch een vraagje en het is heel goed mogelijk dat ik ontzettend mis ben: Zijn de portieren van stock cars dichtgelast of niet?
 
Erwin normaal wel he want de chauffeurs moeten door het linker raam kruipen om erin te geraken en dan het visnet dicht doen
Ik heb ooit op mijn werk ook eens ene gemaakt en de deuren met stukken bouten op de deurspleten dicht gelast het was wel voor een Belgische Cross
Marc
 
Ziet er al goed uit Marc S
 
Bedankt voor de leuke reacties.
@Erwin:de deuren werden inderdaad dichtgelast en zoals coachke zegt langs de raamopening binnengekropen.Hoe ik de dichtgelaste deuren ga doen daar moet ik nog even over nadenken.
Marc S.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan