Hoofdsponsor

1/24 roadrunner derby stock car [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Marc maat zeg ik was daarjuist zo aan het denken ( ik kan dat soms ook hoor :laugh: )
Die wieldoorgangen achter moeten die niet mooi rond uitgesneden worden zodanig dat de wielen volledig zichtbaar zijn en beter te de- en monteren zijn zoals men ziet op de echte wagens ?
Verder ziet het er best leuk uit en vraagt zeker om te volgen
Marc
 
Dit zou inderdaad kunnen coachke maar zoals ik het vroeger gezien heb bleef over het algemeen de carrosserie zoals ze was.Het was toch maar om aan flarden te rijden.Zelfs een rolkooi was weinig te zien.Daarvoor werden houten balken gebruikt.Alvast bedankt voor je reactie.
Marc S.
 
Ik versta u wel hoor ik heb die ook ooit weten rijden ( crossen ) maar gewoon ter inlichting de Amerikaanse versies waren wel zo
grt
Marc
 
Weer een beetje verder gegaan met de stockcar.Ik zal eerst uitleggen hoe ik te werk ben gegaan en dan zal ik wat foto's tonen.Eerst heb ik de body in het wit gespoten daarna heb ik een wolkenpatroon met groen aangebracht,dit is ook met zwart gebeurd.Dan heb ik roest aangebracht.Eens tevreden is dit alles verzegeld met matte vernis.Dan heb ik haarlak aangebracht met de kwast.Eens de haarlak droog was heb ik de body terug in het wit gespoten ditmaal wel sterk aangelengd met water en in dunne laagjes aangebracht.Eens alles droog was heb ik alles beneveld met water en ben ik beginnen schrobben met een tandenborstel tot ik het gewenste effect verkreeg.Daarna dit alles terug verzegeld met matte vernis.Dan heb ik plastic plaatjes op de deuren gekleefd hetgeen moet voorstellen dat de deuren dichtgelast zijn.Om de lasnaden te maken heb ik het volgende trukje gebruikt.Op de randen van de plaatjes heb ik revell contacta clear aangebracht.Ik heb een cocktailprikker in twee gesneden en heb daar een gaatje ingeboord.Dan het platte vlak schuin gemaakt en beginnen prikken in de lijm die al een beetje aangetrokken is.Daarop ook natuurlijk roest aangebracht.Het interieur is gedaan met washes van olieverf dit om alles een vuil uiterlijk te geven.Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is maar misschien vertellen de foto's meer.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Marc S.
 
Zo zo! Hier is zich iemand effetjes flink aan het ontwikkelen zeg. Ik weet nog wel hoe je eerste modellen eruit zagen; je hebt altijd de wil om te leren getoond en die boom begint nu werkelijk vruchten te dragen.

Op een enkel detail na (de lichtbruine vlekken op de laatste foto doen het 'm nog niet voor mij, maar wellicht moet je dat nog bijwerken) ziet dit er echt goed uit.
 
Hallo ? Marc wat een vooruitgang zoals Roy hier juist schreef , knap man daarom liet ge hem niet zien verleden week
Tof makker
Marc
 
De leerling gaat de meester straks nog wat leren :) Maar mooie voorruit gang oldiman
 
Die ziet er goed uit... Ik volg Roy in verband met de vlekken
 
Volledig mee eens Roy , en Oldyman schitterend te zien hoe je zo'n progressie aan het maken bent , dit zal dan ook , (eens af ) ongetwijfeld een prachtig model worden ...doe zo verder !
 
Wauw schitterende werk hier
 
Prachtig werk. Al mis ik wel een paar blutsen.
 
Allen bedankt voor de mooie reacties.De vlekken die ga ik nog bijwerken dankzij jullie opmerking(dit kan inderdaad beter)
Marc S.
 
Hele mooie vorderingen Marc, niet alleen aan de wagen maar ook persoonlijk op bouwvlak.
 
Als volgende stap heb ik de motorkap,de bumpers en de grille aangepakt.De motorkap is ook gedaan met de haarlakmethode.De bumpers en de grille zijn na het spuiten met chroom bewerkt met washes.Zoals je kan zien zal hij vooraan gedeukt zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb wel enige twijfel over de bumpers wat betreft verwering,dus als er opmerkingen over zouden zijn dan hoor ik het graag.
Marc S.
 
Naar mijn mening zijn de bumpers iets te kleurrijk ik zal er hooguit wat lichte roest op verwachten.
 
Ik kan er niet goed over oordelen zulke zaken zie je best in het echt omdat het licht vaak een grote rol speelt en ook de manier van fotograferen ervan
Maar zoals er nu bij liggen heb ik ook mijn twijfels
Marc
 
Bij mijn laatste post had ik de bumpers gedaan maar er was wel wat twijfel bij andere bouwers.Zo heb ik de opmerking gekregen dat ze te kleurrijk waren.Dus heb ik maar besloten ze opnieuw te doen.Hier dan de nieuwe poging.

attachment.jpg

Graag jullie mening.
Marc S.
 
Marcske alles ok hoor maar gaat eens wat dichter met uw tablet dat we ze van dichterbij kunnen bekijken
Marc
 
Gelukkig een groot scherm :) Maar ze zien er stukken beter uit zo.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan