Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/32 Hawker Tempest Mk.V Hi Tech [wip]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18

Discussie: Hawker Tempest Mk.V Hi Tech [wip]

Standaard Hawker Tempest Mk.V Hi Tech [wip]

Hallo allemaal

na de groepsbouw van de Phantom ben ik een half jaartje niet actief aan het bouwen geweest en een maandje geleden weer begonnen met een mustang van Dragon die ik van een F6-D (verkenner) omgebouwd heb naar een P51-d in het kleurenschema van de RCAF (canada). Ik had bij deze geen behoefte om een bouwversalg te schrijven. De kit was qua pasvorm wel een beetje een drama zoals ook in de verschillende reviews wordt benoemd.

tijdens deze bouw zag ik op ebay een doos van een Hawker Tempest voorbij komen, met de resin Napier Sabre motor.
    Dus die gekocht samen met twee eduard setjes (cockpit en landingflaps)

de foto van de kit en de resin motor

hieronder nog een paar foto’s van de Mustang

tot snel
    Laatst gewijzigd door JordiC; 26-10-18 om 19:57

Standaard

Een Tempest, leuk!
    Heb hier nog een 1/72 versie liggen van Revell, dus zeker volgen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Die motor ziet er mooi gedetailleerd uit
    Ik volg... in stilte

Standaard

Hola,

Ik zet ook een stoeltje bij

Grtz.

Luc

Standaard

1. Motor: Napier Sabre
    The Napier Sabre was a British H-24-cylinder, liquid-cooled, sleeve valve, piston aero engine, designed by Major Frank Halford and built by D. Napier & Son during World War II. The engine evolved to become one of the most powerful inline piston aircraft engines in the world, developing from 2,200 horsepower (1,640 kW) in its earlier versions to 3,500 hp (2,600 kW) in late-model prototypes.

Ik begin deze bouw maar met de mooie motor. Alle onderdelen zijn van resin, op een paar draden na dan. Het grote blok doet vermoeden dat er niet heel veel werk aan zit, maar toch bestaat de gehele motor uit 70 verschillende onderdelen…..

Na een paar avonden plakken ziet het er dan zo uit.

Gespoten in de grondverf wat ook de basis is voor de kleur van het blok

En dan de verschillende onderdelen en leidingen in de juiste kleur en wat verwering met ‘olie’ op de delen en roest op de uitlaten.

De delen onder de uitlaten zijn straks niet meer te zien…..
    De pasvorm was prima, maar de BB niet helemaal…. Als je de stappen precies volgt dan kom je je zelf een paar keer tegen dat een onderdeel niet juist te plaatsen is omdat er al een ander onderdeel voor zit, gelukkig ben ik iemand die zelf altijd probeert vooruit te kijken naar de volgende stappen en eerst goed kijkt voor ik iets vast maak.
    Volgende stap zal de cockpit met alles er op en er aan zijn.
    Tot snel

Standaard

Begin stilaan motors knap te vinden door wat jullie steeds laten zien .
    Pascal

Standaard

jawadde motor is om van te smullen ...

Standaard

Dank je wel

Met goede spullen werken geeft altijd goede voldoening (gelukkig zat dit blok bij de kit, anders had ik hem nooit los gekocht....). In aftermarket spullen kun je je geld wel kwijt helaas...

verder met de bouw....

2. cockpit
    Inmiddels begonnen met de cockpit. Deze bestaat uit delen die aan de zijwanden van de romp zitten en uit een geraamte waar de stoel, instrumentenpaneel en ook wat schakelaars en hendels zitten.
    Eerst de delen aan de zijwanden gemaakt, waren er maar een paar, maar zaten wel kleine PE delen bij
    Gelijk maar in de juiste kleuren gezet en een beetje ‘smerig gemaakt’

Vervolgens de twee buizenstelsels gemaakt waaraan de rest van de onderdelen voor de cockpit moeten komen. Voornamelijk allemaal hendels en switches, ook wat extra draden gemaakt aan de hendels.

Volgende stap alle onderstaande onderdelen in elkaar zetten en tussen de twee buizenframes lijmen.

Wordt vervolgd
    Gr Ed

Standaard

Cockpit deel 2.
    De afzonderlijke delen eerst in de zwarte grondverf.

Dan de delen die slijtage moeten vertonen in aluminium gespoten

Vervolgens scratcheffect erop gespoten en dan de cockpit green kleur daar overheen. Als deze laag dan droog is met een relatief harde kwast die vochtig gemaakt is rustig over de delen heen wrijven waar de aluminium kleur weer naar boven moet komen.
    De Pe met de cockpitmeters en het kompas geplaatst en de stoel afgewerkt. De rugleuning een beetje op gevoel van kleur voorzien zodat hij een beetje een leer look krijgt met kleur verschil boven licht en onder iets donkerder

alles samengevoegd

vanaf verschillende kanten zit de cockpit er dan zo uit

volgende stap de neus van het toestel met de karakteristieke inlaat.

Gr Ed

Standaard

Zeer aangenaam om naar te kijken door de mooie kleuren en volg verder in stilte.
    Pascal

Standaard

een heeeeele mooie build zeker de motor is helemaal mijn ding , gewoon geweldig het overige ook natuurlijk
    Knap werk
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Mooie vorderingen aan de cockpit en motor.

Standaard

Schoon en proper werk, like it en een goede inspiratie.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Dank je wel allemaal....

Gr Ed

Standaard

Super mooi gedaan hier hou ik wel van..👍👍👍

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten