Hoofdsponsor

1/32 Hawker Tempest Mk.V Hi Tech [DONE]

machtig jobke zo te zien zal uw model met 200%verbeteren , wat ik altijd zonde vind is dat al dat mooie PE geschilderd word het kan natuurlijk niet anders , maar zo ziet het er al knap uit
Marc
 
dank je wel allemaal

we zijn inmiddels al weer wat verder geraakt
6. romp
de romp heb ik inmiddels gesloten, de cockpit paste bijna, moest wel aan de onderzijde iets weggeschuurd worden, maar niets onoverkomelijks.
20181112-121228.jpg
Helaas zijn er hier wel naden te zien die ik zal moeten proberen weg te werken. Het sluiten van de romp heb ik in delen moeten doen, omdat de pasvorm zeer matig was. eerst de bovenste naad, vervolgens late drogen en de volgende dag de onderkant, eerst goed kijken hoe het op de vleugels aan sluit, en dan lijmen...

20181112-121242.jpg
20181112-121456.jpg
Vervolgens de staartdelen gelijmt, deze passen dan weer perfect op elkaar.
20181112-121008.jpg

Dan de vleugel aan de romp….
20181113-104905.jpg
20181113-104908.jpg
Past redelijk goed.
De motor er ook maar aangehangen, was wel iets meer werk, maar past toch redelijk goed.
20181120-113904.jpg
Nog wat details aan de cockpit, geleiderails voor de canopy .
20181120-113910.jpg
Tussen de romp en de vleugel moeten twee delen apart verlijmd worden, waarom is me een raadsel…..maar deze delen passen voor geen meter. Zit wel 3 a 4 mm verschil in…schuren dan maar
20181120-122835.jpg
De staartdelen er aan gezet en dit past wel weer mooi
20181120-130523.jpg

Tot snel
Gr Ed
 
Mooie vorderingen Ed.

De reden waarom er aan de voorkant van de vleugel (tussen romp en vleugel) 2 aparte onderdelen moeten gelijmd worden, is zodat Special hobby een groot deel van de mal van deze Tempest kan gebruiken om de Sea Fury uit te brengen. De Sea Fury heeft op die plaatsen een inlaat voor de radiatoren.

Groeten

Pascal
 
Allemaal heel mooi Ed en ga door op deze wijze. Met welke lijm zet jij de p e vast? Schijnt een andere lijm te zijn die je kan gebruiken i p v 10sec lijm. Buiten dat zij er ook p e setjes die zelf klevend zijn

Nogmaals de complimenten

Wim
 
Allemaal heel mooi Ed en ga door op deze wijze. Met welke lijm zet jij de p e vast? Schijnt een andere lijm te zijn die je kan gebruiken i p v 10sec lijm. Buiten dat zij er ook p e setjes die zelf klevend zijn

Nogmaals de complimenten

Wim

Ik lijm alle PE altijd met secondenlijm, ik koop deze altijd per 2 bij de action.....voor weinig :)
gaat niet om het merk, heb verschillende al gebruikt, maar meer om de hoeveelheid of juist zo min mogelijk.

zorgen dat de delen naadloos op elkaar aansluiten, tegen elkaar aan houden en dan secondenlijm er langs laten lopen, de lijm wordt er dan "tussen" gezogen.
ik breng de secondenlijm aan met een coctailprikker of soms met een heel dun draadje zodat je heel kleine hoeveelheden lijm kunt aanbrengen.

Pe op plastic met andere lijm dan secondenlijm ken ik niet.
Pe op Pe kun je ook solderen als je dat goed beheerst en de twee delen er voor geschikt zijn.

Gr Ed
 
7. kleur
afgelopen weekend begonnen met het in de juiste kleuren zetten van het toestel. Via de site hawkertempest.se goede info kunne verkrijgen.
Voor de onderzijde gebruik ik de black basing techniek, deze werkt zeer goed voor de lichtere kleuren. Voor de bovenzijde ga ik deze techniek niet toepassen, omdat dit mij bij de P51 slecht bevallen is mbt de kleuren. Veel werk waar je weinig van terug ziet, en dat kan ik ook bereiken zonder deze techniek (ga ik maar van uit)
Eerst zwarte primer
20181122-103757.jpg
Dan random de kleur spuiten voor het effect.
20181123-110336.jpg
Dan met sterk verdunde verf 10% verf 90% verdunner alles in elkaar over laten lopen, vergt wel tijd en geduld moet je ook hebben.
Hieronder ongeveer halverwege het proces, linkerzijde (kijkers rechts) is gereed, andere zijde voor de helft
20181123_121344.jpg
En dan na een laagje of 10 is dit het resultaat.
20181123-150808.jpg
Helaas heeft de cameraflits het geheel te veel belicht waardoor het eind resultaat niet goed zichtbaar is. Ik zal bij daglicht proberen nieuwe foto’s te maken.
Gr Ed
 
kleur vervolg
nu de onderzijde klaar is gaan we de camo op de bovenzijde aanbrengen. Ik spuit de camo uit de losse pols om een mooie overgang tussen de kleuren te krijgen,

20181128-154340.jpg
Hier het eindresultaat van een paar uurtjes spuiten met de airbrush
20181202-132756.jpg

Verder nog de gele strepen op de vleugels gespoten en de walkway’s ook gespten (decal was er ook niet, maar als die er wel zou zijn had ik hem niet gebruikt.
20181203-123607.jpg

20181202-132756.jpg

Volgende stap decals en verweren

Grt Ed
 
ik wordt er een beetje simpel van....de fotos zijn weer allemaal weg....
ik gebruik postimage en daar staan de foto's nog gewoon allemaal.....
rarara iemand raad....
 
Tja zijn vliegtuigen die vliegen weleens weg :) Maar misschien eens denken aan een andere foto host die wat beter werkt?
 
Foto's zijn nog altijd te zien. En jawadde. Wat een details allemaal. Topwerk!
 
Tja zijn vliegtuigen die vliegen weleens weg :) Maar misschien eens denken aan een andere foto host die wat beter werkt?

ja gebruik nu maar weer de album functie van deze site...nadeel is dat ik hier elke foto afzonderlijk moet uploaden en bij imagehost kan ik ze allemaal in een keer uploaden en gelijk de grote bepalen....

gr Ed
 
Afgelopen weekend heb ik de weathering aangebracht en vandaag dan een mat laag erover en de clearparts aangebracht.
Ben tevreden met het eindresultaat, hoewel er natuurlijk altijd verbeteringen zijn.....maar niet alles kan perfect gaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

nog wat detail opnames
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

thanx for watching

volgende project een 1:48 SBD-4 met divingflaps van eduard een tussendoortje voor mijn volgende grote project een WWI toestel op 1/32 van Wingnut Wings (welke ben ik nog niet helemaal uit.

Gr Ed
 
Laatst bewerkt:
Heel geslaagd model Ed.

Netjes gebouwd en knap spuitwerk.

Als ik een opmerking mag geven : de verwering is goed gelukt, behalve op de decals, die zien er splinternieuw uit.

PS : Heb laatst iets gelezen op LSP over het vuil worden van propellors. Blijkbaar worden die vooral vuil aan de achterkant. Klinkt vreemd, ik zal kijken of ik het desbetreffende artikel kan vinden.

Groeten

Pascal
 
Pascal zijn opmerking lijkt me terecht maar voor de rest ,wat een mooi resultaat en vind hem zeer geslaagd
 
Ik volg mijn voorgangers hier, vliegtuig ziet er top uit, enkel de decals kunnen nog een beetje verwering gebruiken ;)
 
Hey,

Inderdaad, knappe werken geweest.
Ik volg de ‘comments’ van mijn voorgangers....;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan