Hoofdsponsor

1/24 BMW E-21 318i[wip]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Voel me vandaag ietsje beter en heb de hele dag niks gedaan als wat naar mijn bouwdozen gestaard , heb ze allemaal 1 voor 1 geopend en terug dicht gedaan
Het is nu 16h30 en ik begin toch terug kriebels te voelen enheb dan toch om maar met iets te proberen te starten een zeer oud doosje opengetrokken van 1981 ongebouwd , wel zaten er andere wielen bij ( leuk ) wat het gaat worden weet ik nog niet
Ik ga me er rustig mee bezighouden hopend dat ik de drive terug kan oppikken
Hier zijn al wat fotokes
De box art

attachment.jpg


attachment.jpg

Een bouwplan is er niet meer bij , niks ergs ken die auto's toch van buiten
De inhoud alles pekkezwart


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg



Het xtra setje velgen


attachment.jpg
 
Marc, succes met de bouw van de bmw.
 
Dat lijken mij zeker geen originele BMW velgen!
Veel succes Marc en doe maar rustig aan, er zit niemand achter je.
 
Toch wel Erwin , Alpina heeft deze in verbrede vorm gehad en standaard kon men die bestellen
Marc
 
Geweldig Marc en spring geregeld binnen.
 
dank u vrienden , heb vandaag weer de hele dag niks gedaan wilde wel maar er kwam niks
Het zal wel stilletjes terug komen zeker
Marc
 
Doe het rustig aan Marc het komt wel terug op zijn tijd en intussen volg ik in stilte.
Had een vriend die zo'n bmw gekocht had en amai als je er commentaar op had want dit was de enigste goede wagen over de wereld.
 
in die tijd waren ze goed maar nu ????????
 
Nu nog Marc, ik ben ondertussen aan mijn vijfde BMW , en ik wil niets anders meer, enig nadeel is dat ze str...duur zijn maar ja dat pakken we er maar bij zeker ?!

Grts Anthony.
 
Beste kameraden het zal nog lange tijd duren eer je van mij nog iets gaat zien , waarom ? Wel niks maar dan ook niks wil nog maar lukken , gisteren avond begon mijn verf ( Vallejo ) te kabbelen in de verdunning gevolg heel mijn A.B. uiteen moeten halen vol brokjes
Schuren wil ook niet goed lukken , met penseel verven gaat ook al niet meer , ik weet niet wat er met me scheelt het is met mijn Datsun begonnen
Blijf wel kijken en reageren maar bouwen ?????? Ik pruts maar wat en zie wel wanneer ik terug post , ik ga nu mijn goede kitjes niet verknoeien beter even wachten tot ik terug in orde ben
grt
Marc
 
Niet opgeven Marc ! Een tegenslag moet uitmonden in ervaring.
Ervaring is het resultaat van tegenslagen en fouten.
Neem je tijd, blijf proberen, geef niet op.
Het kabbelen van je verf ligt niet aan jouw maar ergens ofwel aan de verf, de verdunner of de combinatie van de 2.

Nooit vergeten: A winner never quits and a quitter never wins.
Zonder dat moto spraken we hier nu allemaal Duits.

Dirk
 
Dank u Dirk voor deze lovende woorden
Nog even dit het heeft totaal niks te maken met de verbeterende kritiek die ik gekregen heb over de Datsun , misschien zijn er mensen die dat denken maar het is niet het geval
De laatste tijd gaat het minder goed ik kan me moeilijk concentreren en als dan toch iets doe slaat het tegen of mijn zin is totaal over
Ik denk meer aan een soort winter bleus ik kan niet tegen de winter en dat word ieder jaar erger en erger, nu zeker met dat stom winteruur liefst heb ik zo lang mogelijk licht
Komt wel terug goed hoor
grt
Marc
 
Laat het even rusten Marc of probeer eens iets totaal anders zoals papierbouw en daarbij moet je niet met ingewikkelde dingen beginnen, neen, gewoon iets zoals ik met mijn kleinkinderen doe. Op die manier blijf je bezig maar ben je ver weg van verf, AB en dergelijke. Laat de kitjes rusten.

Kijk ook eens op Pinterest en zoek eens de items "Feeënhuisjes" op, dan zie je hoe je iets kan creëren met wat wij doorgaans beschouwen als afval. Geloof mij, heel inspirerend en de kleindochter zal het nog wijs vinden ook of "cool" zoals ze nu zeggen. Er is geen schaalbeperking en perfectie bestaat niet in dat gamma.
Je hebt altijd aan auto's gewerkt, wel: maak eens een stoeltje en een tafeltje uit ijzerdraad van een champagnefles en een kroonkurk of maak eens een kruiwagen uit een halve noot, een schijfje hout en wat ijzerdraad. Probeer maar: heel inspirerend !
 
Je haalt de woorden uit mijn mond Erwin. Iets totaals wat anders doen wil wel eens helpen om de zin terug te vinden.
 
Heb inspiratie genoeg maar de drive is er niet , zo ga ik de voortuin voor Halloween versieren want woensdag is de hele straat paraat want er woont een Engels sprekend gezin en die zijn daar heel erg aan gehecht want ouders en volwassen vrienden komen met de kindjes van de straat en omliggende " Trick or Treath " zingen voor wat snoepjes en dan word een prijs uitgereikt voor de mooiste tuin en een drink bij hen thuis
Best leuk en dat doe ik dan wel
Beste vrienden
Het komt wel goed hoor
Marc
 
Dat is ook erg leuk. een beetje in 1/1 in elkaar steken.
 
Beste vrienden , collega's en geïnteresseerden na een tijdje afwezig te zijn ben ik toch een beetje in gang geschoten, beetje bij beetje lukte het me toch om iets te doen
Heb bijna twee weken nodig gehad om de body van de BMW in orde te krijgen en hem te spuiten , reden was dat het een Amerikaanse versie was ( aartslelijk ) met die dikke bumper , we kennen allemaal die Volvo's met die dikke bumpers he , wel het BMWke was ook zo ik kon ze er niet gewoon aflaten omdat ik met gaten zat dus heb ik moeten plamuren en schuren dat het een lust was zelfs de voorbumper is totaal weggelaten en heb ik soort " M " spoiler gemaakt wat aardig gelukt is in mijn ogen
De kleur is een originele VW kleur die ik nog had staan van een Golf 5 dit keer gespoten in Zero paint en weerom is dat goed gelukt , ik ga voor carrosserieën niks anders meer gebruiken , spuit enorm goed is op maat verdund en dekt mooi en ge het juist spuit is kans op lopers miniem ook de vernislaag spuit enorm lekker en blinkt na een tijdje mooi en ligt ook mooi strak
Oordeel zelf maar


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


De alom bekende " M " striping had ik nog liggen vanuit een ver verleden waar ook nog een verhaaltje aan vast hangt
We hadden een goede kameraad buurman en zijn zoon had een voorliefde voor BMW en op een keer kreeg hij de wondermooie BMW 30.CSI race uitvoering op schaal 1/12 , de kerel had nul komma nul bouw ervaring en na een hele tijd zag hij het niet meer zitten om hem nog verder te bouwen met gevolg de doos verhuisde in onze straat naar nummerke 72 waar Coachke ( toen nog gewoon Marc ) en waar die auto gebleven is weet ik echt niet meer heb er niks meer van buiten de decals
en daar heb ik nu de striping van gemaakt , zonde ? Ja vind ik ook maar wat kan ik er anders mee doen heb nog een blad A-4 vol van liggen
Een nieuwe kopen daar heb ik het geld niet voor want ik heb voor de aardigheid eens op E-Bay gekeken en 300$ is geen aardigheidje
Raar is dat ik dezelfde nog heb liggen op 1/24 maar de carrosserie is er ook van weg de rest heb ik nog liggen spijtig
Zo beste vrienden dit is het voor nu een rustige heropstart van een tamelijk zware periode wat me zeker geen goed gedaan heeft alles kwam zowat bijeen en dat doet wel wat met een mens

Grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan