Hoofdsponsor

1/47 Race Horse[wip]

Eric, hrt was me niet meteen opgevallen dat je ook de 2de laag had geplamuurd.
Als je dit nog eens moet doen gebruik dan beter het schuurstof vermengd met witte houtlijm, dit kleurt beter dan plamuur, ook al geeft dit ook een kleur verschil.

Ondertussen heb ik nog eens beter naar je foto's gekeken, als je nog niet verder hebt gedaan zou ik opnieuw het schuurpapier bovenhalen.
Vermits het een statich model is heeft de wand dikte niet veel belang, de inwendige spanten zorgen voor de stevigheid.
Ga gewoon voorzichtig aan het schuren met een fijne korrel op een schuurblokje of een plankje , je kan makkelijk half de 2de beplanking wegschuren.
Vermoedelijk gaat hierdoor heel wat van je plamuur verdwijnen en ga je een strakkere romp bekomen. Hierna nog eens beitsen.

Een andere oplossing is dat je het onderwaterschip in een wit/beige kleur schilderd zoals vroeger gebruikelijk was.
De keuze is aan u
succes, Marc
 
Tijdje geleden dat ik hier nog iets neergezet heb. Opmerkingen van Marc W en Wet Sellery ga ik goed bijhouden voor een volgend project. De romp ga ik voor nu zo laten want ik heb al aardig wat geschuurd en ben een beetje bang dat ik er ga door zitten. Ondertussen toch nog wat kunnen doen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.php
 
weerom een mooi resultaat. ik hoop dat je zelf ook tevreden bent van je resultaat.
succes met de plaatsing vd masten en het aanbrengen van het touwwerk.
 
Wederom een stap vooruit en wat een resultaat. Je ankers bijvoorbeeld zijn echt goed gelukt en mooi geworden!
Langzaam aan heb je dadelijk een prachtig model in je living.
 
voor een eerste schip is dit wel mooi gedaan hoor
de 2 kanonnen zou ik wel proberen zwart te maken als het nog zou kunnen.
 
Als je dit kunt van de eerste keer dan gaan we nog wat zien knap.
 
Ondertussen de laatste hand gelegd aan dit houten model. Aangezien dit mijn eerste was zitten er wel wat foutjes in maar ik weet, mede dank zij enkele leden hier, waar ze zitten en ik heb er wel wat van opgestoken voor een eventueel volgend project. Uiteindelijk ben ik nog relatief tevreden over het eindresultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Amaai das knap zeg , staat fantastisch onder de trap en met de glazen kast errond geweldig
grt
Marc
 
ja petje af hoor
dat ziet er erg goed uit en ook een mooie base gemaakt om het schip op te zetten
en fouten zitten in elk schip en meestal ziet ook alleen de bouwer de fouten eric dus maak je geen zorgen het ziet er prachtig uit
 
Heel mooi en een bijzondere presentatie, bravo!
 
Voor een eerste project prachtig resultaat.
Je lijkt mij iemand die snel vorderingen maakt. Ik ben benieuwd naar je volgende bouw.

Mvg
airbus56
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan