Hoofdsponsor

1/10 Belgian Paratrooper - Congo 1970[wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Ben enkele weken geleden aan een nieuw project begonnen, is er een voor in mijn collectie Belgische Soldaten in operaties.
Een para van het 1 Bataljon tijdens een operatie in Congo tussen 1960 en 1970, hier ben ik nog niet uit.
Schaal 1/10 100% scratch

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpgattachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Heel grote realisme af te lezen in het gezicht, vind het zeker heel knap!
 
Heel knap en mooi detail aan de armen.
Is de detaillering van de linkerhand echter niet wat te beenderig? Lijkt me dat de handwortelbeenderen wat te sterk naar voor komen.
 
OK Jan : vind het gezicht zeer geslaagd maar de muts kan me niet bekoren.
Het is of hij een klak op zijn hoofd in plaats van een muts . Het kenteken is mooi gedaan maar twijfel aan de verhouding in grote tegenover de muts ( maar dit kan aan de foto liggen).
Die mag.( machinegeweer) is dan weer dik in orde.
 
Prachtig detail,

Maar ik sluit mij aan bij Pascal wat de muts betreft, als wij onze rode baret zo op hadden dan konden we een flinke patat verwachten:laugh:

Het kenteken hoort ongeveer boven het linkeroog te zitten.
Maar in Congo is veel zon dus kan het zijn dat hij de baret als klak gebruikt om de zon uit zijn ogen te houden;)

Grtz.

Luc8)
 
Ik weet dat de chefs het zo niet graag zien, maar was zoals Lucske schrijft in Congo een veel gebruikte dracht tegen de zon.
de boniehead is nog niet zo lang een standaard item in de Belgische uitrusting.

@Erwin, ligt gedeeltelijk aan de foto maar zal er nog werk van maken
 
Hey,

Deze al gezien op fb…, wat een knappe uitvoering.
We volgen... ;)
 
Heb tussendoor ook aan deze verder gewerkt, voor het grootste deel is hij af denk ik.
Hier en daar nog een beetje bijwerken en foutjes corrigeren.

DSC6247.jpgDSC6248.jpgDSC6249.jpgDSC6250.jpgDSC6251.jpgDSC6252.jpgDSC6253.jpgDSC6254.jpg
 
Het is niet echt mijn ding ( sorry ) maar moet toegeven dat het wel de moeite is om naar te kijken
Marc
 
Marc, gelukkig hebben niet alle mensen de zelfde interesse het zou anders maar een eenzijdige bedoening worden.
Toch bedank voor je reactie
 
Knap werk Grijze Wolf :wow:

Ga je de handen nog aanpassen?
Heb de indruk dat de rechter duim en linker pink aan de dikke kant zijn...
Links heb ik zelfs de indruk dat de vingers onderste boven hangen (de wijsvinger lijkt qua grootte een pink en omgekeerd)

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
vingers een beetje bijgewerkt, verder durf ik niet uit schrik dat ik opnieuw moet beginnen.
De eerste kleuren zijn op zijn smokevest, is nog niet echt wat ik wil maar het gaat in de goede richting.

DSC6264.jpgDSC6265.jpgDSC6266.jpg
 
Elke dag een stapje dichter bij de figuur die ik uiteindelijk wil. Nog steeds kleuren en details naar elkaar toebrengen maar ben best tevreden met de richting die het uitgaat

DSC6267.jpgDSC6269.jpgDSC6268.jpg
 
ziet er mooi uit maar twijfel toch ivm de duim. probeer maar eens een zware machine vast te houden met duim ervoor of duim erachter.
als ik met mijn garand M1 ga schieten of vasthoud .. dan zit duim meestal aan andere kant terwijl geweer op tussen duim en wijsvinger zit
gespreide wijsvinger en weg van trekker is correct
 
Alleen al het feit dat ge weet dat ge er een tik voor tegen uw hoofd zou krijgen bevestigt dat het gebeurt. Natuurlijk zal niemand het toegeven "imago ?"
En misschien vinden velen het niet correct, het past bij de figuur en de inzet die ik wil weergeven.
Voor de anderen het www is doorzoeken naar operatie Rode en zwarte draak, referentie van correcte kledij in opdracht ?

949e5b27be3437e80ca6fd442e7b8fac.jpg
Foto is voor referentie, indien niet . . . . . . .
 
ik kan met commentaar gerust leven, het is misschien iets te ver maar de rand over de ogen trekken was een veel gebruikte manier van dragen om de ogen te beschermen tegen de zon. de tropenhoed en de para zonnebril dateren van een later tijdstip en was ook niet voor iedereen beschikbaar in het begin.
Misschien maak ik nog wel eens een ander hoofd volgens het boekje, al is dit hoofd direct een blikvanger en een opening voor discussie.
 
de schaal is +/- 1/9 , in totaal is deze figuur 9 cm. Is dus eigenlijk wel een struise kerel, in het echt tussen 180 en 190 cm
 
gian-paratroopers-and-foreign-legion-troops-in-kol.jpg

lijkt me wel een uitdaging, is wel in Kolwezi denk ik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan