Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/10 Belgian Paratrooper - Congo 1970[wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 30

Discussie: Belgian Paratrooper - Congo 1970[wip]

Standaard

Als oud Para - Commando van het eerste bataljon Para. Moet ik zeggen dat de mutsen heel slecht staan. Ik weet niet waar je u op gebaseerd hebt, maar ik weet dat wij onze muts zo zouden hebben opgezet dat we tik tegen onze kop kregen, en dat we ze onmiddellijk tegoeie konden opzetten.
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Alleen al het feit dat ge weet dat ge er een tik voor tegen uw hoofd zou krijgen bevestigt dat het gebeurt. Natuurlijk zal niemand het toegeven "imago ?"
    En misschien vinden velen het niet correct, het past bij de figuur en de inzet die ik wil weergeven.
    Voor de anderen het www is doorzoeken naar operatie Rode en zwarte draak, referentie van correcte kledij in opdracht ?

Foto is voor referentie, indien niet . . . . . . .

Standaard

De referentie naar de kledij is juist, de Belgische ABL was toen lichter dan de huidige generatie. Ook de rits heb je goed gedaan, die kwam maar een kwartje van boven naar beneden.
    Nu moet ik zeggen die muts werd in rust bij het kamp wel eens verkeerd opgezet maar nooit als we wapen aan het rondlopen waren. Bij uw hoofd staat het kenteken achter het oor en dat heb ik persoonlijk nooit gezien.

Mijn comment is enkel opbouwend bedoel he' ;-) ik vind het al een prachtig resultaat wat je gedaan hebt, zo zou ik er voor mezelf ook wel eentje willen
    Rudi 3290

Standaard

ik kan met commentaar gerust leven, het is misschien iets te ver maar de rand over de ogen trekken was een veel gebruikte manier van dragen om de ogen te beschermen tegen de zon. de tropenhoed en de para zonnebril dateren van een later tijdstip en was ook niet voor iedereen beschikbaar in het begin.
    Misschien maak ik nog wel eens een ander hoofd volgens het boekje, al is dit hoofd direct een blikvanger en een opening voor discussie.

Standaard

Hoe hoog is dit beeldje als ik vragen mag?
    Rudi 3290

Standaard

de schaal is +/- 1/9 , in totaal is deze figuur 9 cm. Is dus eigenlijk wel een struise kerel, in het echt tussen 180 en 190 cm

Standaard

Mooi zo ;-) nu nog ene met ne vigneron ;-)
    Rudi 3290

Standaard

lijkt me wel een uitdaging, is wel in Kolwezi denk ik

Standaard

die rechts op de foto staat ken ik persoonlijk (nicknaam old shatterhand) ;-) woont nu in Thailand de linkse op de foto kan ik niet thuisbrengen, dat is ook al effe geleden.
    Rudi 3290

Standaard

Knap gedaan
    Rudi 3290

Standaard

Mooi , mooi , mooi
    Iets anders kan ik er niet over vertellen
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Zo mooi, een plezier om naar te kijken
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten